دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

با این تکنیک ها جرات ورزی را در خود تقویت کنید

  • سمیه نیک فرجام
  • ۱۴ فروردین ۱۳۹۸
  • ۰

جرات ورزی یک مهارت و توانمندی در افرادی است که دارای سطح بالایی از اعتماد به نفس و عزت نفس هستند. این دسته از افراد از داشتن روابط منفعلانه دوری می کنند و خودشان روابط و زندگی خود را تعیین می کنند.

رفتارهایی که جز دسته جرأت ورزی هستند به فرد کمک می کنند تا در روابط میان فردی خود بهتر عمل کند برای اینکه بهتر با این موضوع آشنا شوید و به تاثیرات آن پی ببرید باید به معنای جرأت و جرأت ورز بودن پی ببرید. ممکن است برخی از افراد جرأت ورزیدن را با پرخاشگر بودن اشتباه بگیرند در صورتی معنای اصلی این واژه ایستادگی و پایبندی بر روی اعتقادات و احساسات درونی است. این افراد با استفاده از جرأت و شجاعتی که دارند در مقابل دیگران با احترام از حقوق خود دفاع می کنند. جرات مند بودن

چطور می توانیم جرات ورزی را تقویت کنیم؟

پاسخی که در افراد جرات ورز دیده می شود نا پاسخی پرخاشگرانه و نه غیر متعادل است بلکه این افراد در مواجه با مسائل دارای واکنشی منطقی و مثبت هستند و می توانند وضعیت را به راحتی تحت کنترل خود درآورند. اعتماد به نفس در این افراد جایگاه بالایی دارد و بسیار روابط آن ها را تحت تاثیر قرار می دهد.

این افراد در برآورده کردن آرزوها و احساسات خود ترسی ندارند و به راحتی می توانند احساسات خود را بیان کنند و به همین علت دارای روابط بالایی هستند. شاید ملموس ترین تعبیری که از جرات ورزی ارائه می شود توانایی نه گفتن است که ممکن است بسیاری از ما در داشتن این مهارت توانایی لازم را نداشته باشیم.

تقویت جرات ورزی

افرادی که از جرات بالایی برخوردار هستند به راحتی می توانند خواسته ها و آرزوهای خود را بر دیگران ارجعیت دهند و از مهارت نه گفتن برخوردار هستند. این هنر در زندگی این افراد تاثیرات مثبتی دارد که به چشم دیده می شود و غیر قابل انکار است.

تکنیک های تقویت جرات مندی:

جرات مند بودن در زندگی می تواند مزایای متعددی برای افراد داشته باشد مهم ترین تاثیر دستیابی به خواسته ها است که این افراد می توانند به خوبی آن را به دست آورند. این افراد نسبت به افرادی که عزت نفس پایینی دارند موفق تر هستند و از زندگی شادتری برخوردار می باشند.

یکی از مهم ترین تکنیک هایی که برای تقویت جرات مندی در یک فرد پیشنهاد می شود تقویت مهارت نه گفتن است سعی کنید این مهارت را در خود افزایش دهید و به راحتی پاسخ های منفی به دیگران بدهید. برای اینکه بتوانید راحت تر این کار را انجام دهید باید از الفاظ مثبت و مودبانه استفاده کنید تا بیان این موضوع و نه گفتن برای شما راحت تر باشد و کمتر به روابط شما لطمه وارد کند.

  •  آرون گروپس

چگونه جرات ورز باشیم

در یک تکنیک موثرتر می توانید دلیل نه گفتن خود را در صورت لزوم برای فرد توضیح دهید تا به این شکل راحت تر با این موضوع کنار بیایید.

اظهار نظر کردن درباره موضوعاتی که در رابطه با آن ها آگاهی دارید می تواند به جرأت ورزی شما کمک کند و این باور را در شما ایجاد می کند که شما می توانید به راحتی نظرات خود را برای دیگران بیان کنید و یا حتی آن ها را قانع نمایید.

شکست ناپذیر بودن نی می تواند یکی دیگر از ویژگی های مهم در افراد جرات مند باشد که موجب می شود تا کمتر در مقابل شکت ها کمر خم کنند و شجاعانه پای خواسته های خود ایستادگی می کنند.

جرات داشتن در افراد

تمرین تصمیم گیری نیز یک رفتار جرات مندانه دیگر است که در صورتی که فرد آن را انجام دهد موجب تقویت جرات ورزی او خواهد شد.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *