دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

معرفی انواع روش های از بین بردن کک و مک در خانه

  • مهتاب علی پناه
  • ۱۹ بهمن ۱۳۹۸
  • ۰

یکی از مشکلات عذاب آور پوستی، داشتن کک و مک بر روی صورت می باشد که یک مشکل نگران کننده است، با استفاده از روش های خانگی برای از بین بردن کک و مک می توانید صورتی زیبا و در خشان داشته باشید.

کک و مک یکی از شایع ترین بیماری های پوستی می باشد که باعث پنهان شدن زیبایی شخصی می شود، در ایجاد این مشکلات پوستی عوامل مختلفی دخیل می باشد مانند: خورشید، ژنتیک، پیری و یا اختلالات هورمونی، خانم های که با این مشکل پوستی مواجه هستند دوست دارند هرچه زود تر از شر لکه های پوستی خلاص شوند.

روش های خانگی برای از بین بردن لکه های پوستی

راهکارهای طبیعی از بین بردن کک و مک

با استفاده از روش های خانگی و کم هزینه می توانید کمک و مک های روی صورت خود را از بین ببرید،  این روش ها بسیار کم هزینه و بدون عوارض می باشد:

شیر

شیر به دلیل داشتن اسید لاکتیک به روشن کردن پوست و از بین بردن لکه ها کمک زیادی می کند بنابراین شیر را در یک ظرف گرم کنید و آن با استفاده از یک توپ پنبه ای به آرامی بر روی صورت خود بمالید و بعد از گذشت ۳۰ دقیقه آن را بشویید.

استفاده از شیر در از بین بردن لکه های پوستی

سرکه سیب

یکی دیگر از روش های پاک کردن کک و مک از روی پوست صورت استفاده از سرکه سیب می باشد فقط کافی است یک قاشق غذا خوری سرکه سیب را در دو لیتر آب رقیق کنید و با استفاده از یک تکه پنبه آن را روی صورت بمالید برای اینکه به نتیجه دلخواه خود دست یابید هر شب به مدت چند هفته این کار را تکرار کنید.

استفاده از سرکه سیب

آب لیمو

یکی دیگر از روش های درخشان کننده پوست و رفع کک و مک استفاده از آب لیمو می باشد، بنابراین با استفاده از یک پنبه آن را به آب لیمو آغشته کنید و بر روی نقاطی از صورت که دارای کک ومک است بمالید و بعد از مدت زمان ده دقیقه آن را با سرد بشویید.

  •  آرون گروپس

استفاده از آب لیمو

آلوئه را

آلوئه ورا به دلیل داشتن خاصیت الاستیسه (حالت کششی) برای مراقبت از پوست بسیار کاربرد دارد و در اغلب محصولات از بین برنده کک و مک استفاده می شود شما می توانید ماسک آلوئه ورا در هنگام خواب بعد از تمیزکردن پوست خود استفاده کنید و در صبح روز بعد صورت خود را بشویید.

استفاده از آلوئه ورا

ماسک میوه

مخلوط میوه ها به از بین بردن کک و مک کمک زیادی می کند و می توانید از میوه های مانند  توت فرنگی و کیوی استفاده کنید و با استفاده از مخلوط کن آن ها را باهم ترکیب کنید و بر روی صورت خود به مدت ۲۰ دقیقه بگذارید، البته می توانید از خیار و زرد آلو نیز استفاده کنید.

استفاده از ماسک میوه

جعفری

جعفری به دلیل داشتن خاصیت روشن کنندگی برای از بین بردن لکه های پوستی بسیار مناسب است به همین منظور جعفری های تازه خرد شده را داخل آب مقطر و الکل بریزید و خوب هم بزنید  سپس مواد را داخل شیشه مربا بریزید و روی آن را کامل بپوشانید و تا صبح بگذارید به حال خودش بماند. روز بعد مواد را فشار دهید تا مایعش کامل گرفته شود بعد آب لیمو را اضافه کنید و مواد را در یک شیشه استریلیزه شده و تمیز بریزید و در جای خشک و خنک و تاریک نگه دارید .هر روز صبح روی صورت تمیز پنبه را به این مایع آغشته کنید و روی کک و مک ها بزنید بعد از مدتی خودتان متوجه تاثیر آن خواهید شد.

استفاده از روش های خانگی

با استفاده از روش های خانگی و بسیار کم هزینه می توانید کک و مک های صورت را در مدت زمان کوتاهی از بین ببرید و پوستی شاداب و زیبا داشته باشید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *