دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

نحوه دریافت ویزای ژاپن و مراحل و مدارک مورد نیاز آن

  • سمیه نیک فرجام
  • ۲۱ خرداد ۱۳۹۸
  • ۰

ژاپن از کشورهای واقع در جنوب شرق آسیا است این کشور در زمینه تکنولوژی و صنعت پیشرفت های زیادی داشته است به همین دلیل مقصد بسیاری از گردشگران است. در اینجا با شرایط سفر به ژاپن و نحوه دریافت ویزای ژاپن بیشتر آشنا خواهید شد.

ژاپن یکی از جاذبه های بی نظیر دنیا است این کشور به دلیل تلفیق مدرنیته با آداب و رسوم و سنت ها برای بسیاری از افراد جالب و دیدنی است. در ژاپن جاذبه های توریستی متنوعی وجود دارند که هر یک برای گردشگران جذاب هستند وجود معابد و رستوران های سنتی با تنوع غذای محلی از جمله این جذابیت ها برای گردشگران هستند. برای سفر به این کشور و دریافت ویزای ژاپن راه های مختلفی وجود دارد و می توانید از انواع ویزای این کشور برای سفر و یا مهاجرت خود استفاده کنید. به طور کلی ویزاهای کشور ژاپن بر اساس مدت اقامت به بلند مدت و کوتاه مدت تقسیم می شوند.

  مراحل صدور ویزای کشور ژاپن

انواع ویزای ژاپن و نحوه دریافت آن ها

ویزاهای کوتاه مدت کشور ژاپن شامل ویزاهای تجاری، دیدار اقوام و بستگان، ویزای ورزشی، توریستی و ویزاهای کنفرانسی هستند که مدت زمان اعتبار آن کم است. نحوه صدور اینگونه از ویزاها به این شکل است که می توانید با مراجعه به دفاتر مخصوص یا سفارتخانه ها به شکل حضوری اقدام کنید همچنین می توانید از طریق سایت های مربوطه ثبت نام خود را انجام دهید.

نحوه دریافت ویزای اقامتی ژاپن

مدارک مورد نیاز برای دریافت و ثبت نام ویزای ژاپن شامل مدارک احراز هویت و مدارک و اسناد مالی است و با ارائه مدارک مدت زمان ۵ روز برای صدور و دریافت ویزا زمان لازم است. مدارک تکمیلی برای فرم ثبت نام شامل: گذرنامه، فرم تقاضا، عکس پرسنلی، کپی مدارک شناسنامه و مدارک شناسایی به زبان انگلیسی. و در صورت استفاده از دیگر انواع ویزاها باید مدارکی مانند گواهی اشتغال به تحصیل، کارکرد حساب بانکی، دعوتنامه و ضمانت نامه نیز مورد نیاز است.

ویزای ژاپن

ویزای توریستی:

برای دریافت ویزای توریستی ژاپن باید شرحی از سفر خود، مدارک رزرو هتل، کارکرد حساب بانکی و گواهی اشتغال به کار را به سفارتخانه ارائه دهید. این مدارک بعد از درخواست مورد بررسی قرار می گیرند و در نهایت ویزای شما در صورت عدم وجود مشکل صادر خواهد شد.

  •  آرون گروپس

همانطور که بیان شد برای دریافت هر یک از انواع ویزای ژاپن مدارکی خاص مورد نیاز است که توسط سفارتخانه و یا سایت های معتبر ارائه می شود و می توانید از طریق این سایت و با تکمیل مدارک خود نیز ثبت نام کنید. همچنین در رابطه با هزینه دریافت هر یک از انواع ویزاها نیز باید اطلاعات کافی را در سایت ها جویا شوید.

ویزای تجاری ژاپن

اعتبار این ویزاها ۶ ماهه است و در صورت تمام شدن اعتبار مجدد باید تمدید شود همچنین شما علاوه بر سفارتخانه می توانید از طریق کنسولگری نیز اقدام کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *