دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

شرایط تحصیل در ترکیه و هزینه های تحصیل در مدارس و دانشگاه های این کشور

  • سمیه نیک فرجام
  • ۲۹ آذر ۱۴۰۱
  • ۰

شرایط تحصیل در کشور ترکیه برای افرادی که قصد بورس تحصیلی در این کشور را دارند به این شکل است که باید دارای رزومه تحصیلی بالایی باشند و نمرات کارنامه تحصیلی آن ها بالا باشد دانشجویانی که قصد دارند از طریق پرداخت هزینه های شخصی وارد تحصیل در دانشگاه های این کشور شوند با هزینه هایی را برای تحصیل و زندگی کردن در این کشور در نظر بگیرند که در این بخش به آن ها می پردازیم.

تحصیل در ترکیه به دلیل داشتن موقعیت های شغلی و تحصیلی مناسب موجب ارتقا و تعالی افراد می شود به همین  منظور علاقه مندان و محصلان زیادی سالانه به این کشور مهاجرت می کنند با اعزام دانشجو به این منطقه این امکان وجود دارد تا پیشرفت زیادی عاید دانشجویان شود این کشور با وجود شرایط ویژه ای که برای پذیرش دانشجویان خود دارد تعداد زیادی از دانشجویان را از کشورهای مختلفی به خود جذب می کند. پروسه پذیرش دانشجو در دانشگاه های خارج از کشور مقیم طولانی و سخت است و در این کشور نیز این پروسه روال خاص خود را دارد و از قوانین و چارچوب های ویژه ای برخوردار هستند در این میان ممکن است برای برخی از مهاجران تحصیلی سوالات متعددی ایجاد شود که ما قرار در این بخش به ان ها پاسخ دهیم. از جمله سوالات متداولی که در این زمینه ممکن است برای مهاجران ایجاد شود میزان هزینه های تحصیلی، تحصیل بدون کنکور در کشورهای خارج و … می باشند که کسب اطلاعات در هر یک از این زمینه ها می تواند شما را برای مهاجرت روشن تر کند. برای اینکه بتوانید مهاجرت تحصیلی به این کشور داشته باشید و ویزای تحصیلی این کشور را دریافت کنید باید واجد شرایط باشید پذیرش در این دانشگاه و در مقاطع مختلف تحصیلی دارای شرایط گوناگونی است که باید اطلاعات لازم را در این زمینه ها کسب نمایید.

درباره تحصیل در ترکیه چه می دانید؟

اعزام کردن دانشجو به کشورهای خارجی دارای شرایطی است و استراتژی های خود را دارد برای مهاجرت کردن به هر کشور یابتدا بهتر است تا اطلاعات کلی را درباره فرهنگ یک منطقه و قوانین کلی آن بدانید درباره کشور ترکیه نیز بهتر است بدانید که پایتخت رسمی این کشور آنکارا است و زبان رسمی مردمان این منطقه ترکی استانبولی است پول رسمی در معاملات این کشور لیر است و باید هزینه های تحصیلی خود را به لیر محاسبه کنید. این کشور سالانه مهاجران تحصیلی زیادی را می پذیرد و امکانات تحصیلی ویژه ای را در اختیار شما قرار می دهد. بسیاری از افرادی که متقاضی ادامه تحصیل در این کشور هستند در مدارس نیز به تحصیل می پردازند و شرایط تحصیل ددر مدارس این کشور نیز ویژه است که به بررسی آن ها می پردازیم. مطالعه همه چیز درباره کار در ترکیه این امکان را به فرد می دهد تا اطلاعات بیشتری را درباره نحوه کار در این کشور به دست آورد و انگیزه تحصیلی او را نیز دو چندان خواهد کرد.

ویزای تحصیلی ترکیه

مدارک مورد نیاز برای ویزای تحصیلی:

دریافت ویزای تحصیلی برای تحصیل در این کشور نیازمند دریافت مدارکی است دانشجو قبل از اعزام باید این مدارک را به سفارتخانه و دانشگاه معتبر در این کشور ارسال نماید و در صورت تایید امکان سفر برای او مهیا می شود این مدارک در مرحله اولیه ثبت نام دریافت می شود و بعد از پذیرش اولیه سایر مراحل اداری طی می شوند مدارک لازم برای ثبت نام اولیه شامل مدارک زیر می باشند:

  • اصل پاسپورت با ۶ ماه اعتیار و کپی پاسپورت
  • نامه تاییده از دانشگاه مقصد
  • نامه فرد متقاضی و اذعان دلایل از تحصیل در این کشور
  • عکس پرسنلی
  • گردش چند حساب آخر بانکی
  • کارت بیمه دانشجویی

دانشگاه های معتبر ترکیه

نحوه گرفتن ویزای تحصیلی این کشور

دانشجویان متقاضی درس خواندن در ترکیه، لازم است ویزای دانشجویی را از نزدیک ترین کنسولگری کشور ترکیه دریافت نمایند، حال مراحل دریافت ویزای دانشجویی امکان دارد کمی وقت گیر و زمان بر باشد، از این رو لازم است به محض دریافت کردن نامه پذیرش خود برای گرفتن ویزای دانشجویی اقدام شود و بعد از ورود به ترکیه به منظور اجازه اقامت با دادن درخواست، به شما این امکان را می دهند که بیش از ۹۰ روز در آن کشور اقامت کنید.

مراحل دریافت ویزای تحصیلی

نامه پذیرش در یکی از برنامه های تحصیلی این کشور را ارائه دهید (زیرا دانشجو زمانی می تواند برای دریافت ویزای تحصیلی ترکیه درخواست کند که نامه پذیرش معتبری از یکی از موسسات آموزشی، آکادمی و یا دانشگاه های استانبول دریافت کرده باشد.)

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

تحصیل در استانبول

با داشتن قرار ملاقاتی در کنسولگری این کشور، در خواست خود مبنی بر دریافت قرار ملاقات در سفارت ترکیه به شکل حضوری و شخصا ارائه داده و یا قرار ملاقات را به شکل آنلاین رزرو کنید.

به منظور درخواست قرار ملاقات لازم است فرم درخواست قرار ملاقات را پر کنید و مدارک لازم برای تکمیل پرونده و نیز دریافت ویزای تحصیلی را آماده کرده و به همراه خود داشته باشید

در زمان قرار ملاقات در سفارت و کنسولگری این کشور، صدور ویزای تحصیلی را بعد از تکمیل و امضا به همراه مدارک مور نیاز ارسال نمایید.

حال بعد از انجام مراحل ذکر شده در بالا، اکنون باید منتظر تصمیم سفارت بمانید، ضمن اینکه می توانید روند درخواست خود مبنی بر گرفتن ویزای تحصیلی را در وب سایت کنسولگری ترکیه پیگیری نمایید.

بعد از اینکه وارد ترکیه شدید باید ظرف یک ماه برای اجازه اقامت در ترکیه اقدام نمایید.

تحصیلات در ترکیه

هزینه های تحصیل:

اما تخمین زدن هزینه های جاری تحصیلی در این کشور یکی از اصولی ترین و مهم ترین نکاتی است که باید اطلاعات کافی را درباره آن کسب کنید اما همانطور که می دانید در بین دانشجویان برخی از دانشجویان کوشا و پر تلاش این امکان را دارند تا از بورس تحصیلی برای ادامه تحصیل در کشورهای دیگر استفاده کنند. در این کشور نیز این امکان وجود دارد و دانشجویانی که دارای رزومه تحصیلی بالا، نمرات بالا، معدل خوب، مدرک زبان، مقالات معتبر، پروپوزال قوی و … امکان بورس تحصیلی را دارند. امکان بورس تحصیلی در مقاطع مختلف تحصیلی برای هر یک از دانشجویان که واجد شرایط باشند امکان پذیر است و با داشتن بورس تحصیلی هزینه های تحصیل برای آن ها کاهش می یابد.

حال در این میان این سوال ایجاد  می شود که چگونه می توانیم ویزای کار ترکیه را دریافت کنیم با توجه به اینکه هزینه های درس خواندن در این کشورها بالا است شما می توانید در کنار درس خواندن شغل مناسبی نیز داشته باشید و از این طریق تامین منابع کنید که در لینک اطلاعات جامع تری درباره آن وجود دارد و می توانید مطالعه کنید.

تحصیلات در ترکیه

تحصیل در مدارس این کشور:

دسته اول از متقاضیان افرادی هستند که قصد ادامه تحصیل در مدارس این کشور را دارند این نوع از ویزای تحصیلی توسط والدین  صادر می شود و والدین باید پیگیری های لازم آن را داشته باشند، همانطور که می دانید در این کشور تحصیل در مدارس اجباری است و دانش آموزان پیش از ورود به دانشگاه ها باید ۱۲ سال تحصیلات آموزشگاهی و مدرسه ای داشته باشند. زبان اول برای تدریس در آموزشگاه ها و مدرس این کشور زبان انگلیسی است که یک زبان بین المللی است و دانش آموز باید مدرک زبان تخصصی و قوی داشته باشد.

تحصیل در دانشگاه این کشور:

تحصیل در کشور ترکیه و در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد نیز دارای شرایطی است و با این وجود علاقه مندان و متقاضیان بسیار زیادی دارد دانشجویان اعزامی برای تحصیل در دانشگاه های این کشور باید ۱۲ سال تحصیل در مدارس داشته باشند و با ارائه مدارک تحصیلی خود به دانشگاه مربوطه و دریافت نامه تاییدیه می توانند ویزای تحصیلی خود را دریافت نمایند. در دانشگاه های این کشور نیز زبان رسمی برای تدریس زبان انگلیسی است بیشتر متقاضیان تحصیل در این کشور متقاضیان و دانشجویان پزشکی هستند که طول مدت تحصیل آن ها ۶ سال است.

تحصیل در ترکیه

هزینه تحصیل در این دانشگاه های استانبول و در مقطع کارشناسی برای دانشجویانی که در دانشگاه های دولتی تحصیل می کنند در مدت یک سال معادل ۱۰۰ تا ۳۰۰ دلار است در مقطع کارشناسی ارشد نیز این هزینه ها دو برابر می شود تا ۱۰۰ دلار نیز می رسد همچنین برای آن دسته از دانشجویانی که در مقطع دکتری ادامه تحصیل می دهند ۴۰۰۰۰ هزار دلار می باشد. دریافت ویزای این کشور دارای شرایطی است و با توجه به نوع هدفی که فرد از مهاجرت خود دارد متفاوت خواهد بود برای متقاضیان ویزای تحصیلی در این کشور نیز شرایط ویژه است و باید از ویزای تحصیلی استفاده کنند.

مطالعه راهنمای مهاجرت به ترکیه نیز می توانید در این زمینه اطلاعات بیشتری را در اختیار شما قرار دهد.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *