دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

آنچه باید درباره سگ پودل و ویژگی های این نژاد سگ بدانید

  • مهتاب علی پناه
  • ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸
  • ۰

سگ پودل دارای سه نوع می باشد و از انواع سگ های می باشد که بسیار دوست داشتنی است و در بین مردم طرفداران زیادی پیدا کرده است.

سگ پودل، یکی از سگهایی است که مردم علاقه مند به نگهداری آن مخصوصا در آپارتمان ها هستند، بعضی از افراد به ریزش مو سگ آلرژی دارند که این نوع نژاد سگها بسیار مناسب است زیرا ریزش مو ندارد از این نوع نژاد سگها در اروپا به عنوان سگهای شکارچی، باربر و همچنین به عنوان نوعی شناگر حساس برای مدت مدیدی استفاده می شد در ادامه این مطلب شما را با این سگها آشنا خواهیم کرد.

نژاد سگ پودل چه خصوصیاتی دارد؟

پودل ها نیاز به آموزش و تربیت دارند

در واقع منشا نژاد  این سگ در کشور فرانسه می باشد اسم این سگ از واژه ی آلمانی به معنای شناور گرفته شده است، این نژاد به عنوان سگ ملی فرانسه مطرح می باشد و در زبان فرانسه به آن caniche گفته می شود،این سگ در کشور های مختلفی طرفداران زیادی را به خود جذب کرده است این سگها دارای سه نوع می باشد و دارای پوزه های بلندی هستند به دلیل اینکه اجداد این سگ شناوران ماهری بودند این سگ دوست داشتنی نیز می توانند شکار خود را از آب بگیرند و به خشکی ببرند، پودل در اصل برای شکار اردک بکار می رفت تا اینکه به یک سگ خانگی تبدیل شد. پودل، سگی بسیار باهوش می باشد و توانایی یادگیری کلمات را دارد.

انواع پودل

پودل ها سه نوع می باشند پودل عروسکی، پودل مینیاتوری و پودل استاندارد که در واقع از یک نژاد مشترک هستند که قدیمی ترین نوع پودل، پودل استاندارد می باشد تنها تفاوت پودل مینیاتوری و عروسکی با پودل استاندارد در رشد استخوان پس سری می باشد که در عروسکی و مینیاتوری چندان رشد نمی کند. موی سگهای پودل تک رنگ می باشند و رنگ هایی مختلفی مانند نقره ای، کرم، مشکی، زرد آلویی و نوک مدادی در آن مشاهده می شود.

رفتار اجتماعی

برای افرادی که وقت زیادی را در خانه می گذرانند پودل عروسکی بسیار مناسب هستند اما برای خانواده ای که بچه کوچک دارند مناسب نیست زیرا جثه این حیوان کوچک می باشد و بسیار حساس، زود رنج و شکننده است به همین دلیل مناسب بازی با کودک نیست.

سگ دوست داشتنی پودل

  •  آرون گروپس

آموزش دادن و تربیت کردن

تربیت و تعلیم آموزش قوانین خانگی به سگ پودل، باید از سنین کم آغاز شود تا سگ بتواند در طول دوران رشد قوانین خانه را به خوبی یاد بگیرد و باید از همان دوران کودکی برقراری روابط اجتماعی با دیگران را به آن ها آموزش داد در غیر اینصورت نسبت به افراد غریبه واکنش نشان خواهد داد از انواع پودل، پودل عروسکی باهوش می باشد و می توانند به راحتی به یک سگ لوس تبدیل شوند پس باید در آموزش و تربیت آن بیشتر دقت کرد.

پودل ها دارای نژاد مشترکی هستند

ویژگی های شخصیتی

از نظر شخصیتی هر سه نوع پودل شبیه هم هستند، فقط پودل عروسکی و مینیاتوری کمی حساس تر می باشند و پیوند قوی با صاحب خود ایجاد می کنند و همچنین بسیار فعال می باشند و از اعتماد به نفس کمتری برخوردار می باشند، می توانید بازی دریافت و پرتاب توپ، مهارت چابکی را به عنوان فعالیت حیوان خود انتخاب کنید.

سک پودل

پودل یکی از انواع سگهای دوست داشتنی می باشد که باید طریقه آموزش دادن و تربیت کردن آن ها را یاد داشته باشید تا بتوانید از آن در منزل نگهداری کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *