دسته ها
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

بیوگرافی مهدی یراحی و آشنایی بیشتر با این خواننده خوش صدا + عکس های جدیدش

  • فاطمه میرزایی
  • ۷ مهر ۱۴۰۱
  • ۰

در این مطلب بیوگرافی مهدی یراحی خواننده جوان و محبوب کشورمان به همراه تصاویر متنوعی از وی را مشاهده خواهید کرد.

مهدی یراحی خواننده و آهنگساز ایرانی در ۲۳ آبان ۱۳۶۰ در اهواز به دنیا آمده است و هم اکنون یکی از معروف ترین خوانندگان پاپ کشورمان محسوب می شود. در ادامه بیوگرافی مهدی یراحی را مرور می کنیم.

بیوگرافی مهدی یراحی و تصاویر شخصی اش

مهدی یراحی خواننده محبوب و با اخلاق کشورمان می باشد که در دوران نوجوانی در مسابقات تلاوت قرآن شرکت می کرد. وی در همین دوران جذب موسیقی شد و با گذراندن یک دوره آموزش تئوری زیر نظر استادش علی کسرایی، علاقه اش در این عرصه را به صورت جدی تر دنبال کرد.

بیوگرافی و زندگینامه مهدی یراحی

او در سال ۱۳۷۹ یعنی در سن ۱۹ سالگی به تهران نقل مکان کرده و ادامه فعالیت هایش در زمینه آهنگسازی و خوانندگی حرفه ای را در تهران ادامه می دهد. یراحی در اوایل کارش با وجود تلاش و کوشش فراوانش تا مدتها موفق به اخذ مجوز از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای ارائه یک مجموعه مطلوب از آثارش نشد و همچنان آثارش نشنیده باقی ماند. تا اینکه بالاخره وسواس و دقت وی به دلیل عقیده اش در احترام گذاشتن به شعور مخاطب نتیجه می دهد و وی موفق به تجربه سبک ارزشمندی از موسیقی پاپ شده و در نهایت آلبوم منو رها کن در زمستان ۱۳۸۵ را منتشر می کند.

بیوگرافی مهدی یراحی

مهدی یراحی در زمینه خوانندگی جوایز زیادی دریافت کرده که از جمله آنها می توان به تندیس بهترین آلبوم موسیقی پاپ برای آلبوم امپراطور از دومین جشنواره سالانه موسیقی ما، برنده تندیس بهترین قطعه موسیقی پاپ برای قطعه امپراطور از دومین جشنواره سالانه موسیقی ما، برنده تندیس مردمی بهترین تیتراژ برای قطعه سازش برنامه ماه عسل در جشنواره تلویزیونی سه ستاره نوروز ۱۳۹۳ و نیز جایزه باربد بهترین خواننده موسیقی پاپ برای آلبوم آینه قدی در جشنواره موسیقی فجر اشاره کرد.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

بیوگرافی مهدی یراحی

رفاقت صمیمانه مهدی یراحی با احسان علیخانی و تیتراز خوانی وی برای برنامه ماه عسل تاثیر زیادی در موفقیت مهدی یراحی داشته است. یراحی همواره قدردان علیخانی بوده و در رابطه با دوستی اش با وی می گوید؛

امام علی (ع) می فرماید دوست، برادری است که تو انتخاب می کنی و من احسان علیخانی را به عنوان برادرم انتخاب کردم. در رفاقت تمام قد پشت من ایستاده و حمایتش در زندگی خصوصی من لحظه به لحظه دیده می شود.

بیوگرافی مهدی یراحی

مهدی یراحی تا کنون موفق به انتشار آلبوم های منو رها کن، امپراطور، مثل مجسمه، آینه قدی و سه گانه اجتماعی اول شده است. قطعه پاره سنگ از آلبوم سه گانه اجتماعی وی که در دی ماه ۱۳۹۷ منتشر شد با حاشیه های زیادی همراه بود، تا جایی که وی در اینستاگرامش خبر از ممنوع تصویری خودش داد.

زندگینامه مهدی یراحی+عکس

او  همچنین در تماس تلفنی که با برنامه رادیویی «تهران من» داشت به ذکر توضیحاتی پرداخت؛ مهدی یراحی درباره علت تفاوت کلیپ مجوز گرفته با آنچه که منتشر شده گفت:

«زمان جنگ هم بسیاری از رزمندگانی که در جبهه ها حتی تبدیل به نمادهای مقاومت شدند، شناسنامه های خودشان را دستکاری می کردند و یک جورهایی سر پدر و مادرشان و حتی مسئولان گزینش جنگ کلاه می گذاشتند و به جبهه ها می رفتند. تا امروز قانونمند کار کرده ام اما یک جاهایی نداشتن جسارت در برخی مدیران باعث خودسانسوری می شود که در عرصه های مختلف چون سینما، کتاب و موسیقی، مردم را به سطح برده است. هنرمند کارش پرسشگری و ایجاد سؤال و رساندن حرف مردم به مسئولان و تلطیف فضای بین این دو است. اگر هنرمند بخواهد صدای مردمش نباشد و فقط بخواهد پول چاپ کند و عاشقانه بخواند تا راحت مجوز بگیرد، اینکه دیگر نامش هنر متعهد نیست! بیش از یک سال برای گرفتن مجوز «پاره سنگ» رفتیم و آمدیم. می گفتند مجوز نمی دهیم. با آقای عبدالجبار کاکایی که از مسئولان اصلی واحد شعر هستند صحبت کردم و گفتند ما به این شعر مجوز داده ایم. یکی دو کلمه بود که دوستان تأکید داشتند عوض شود، بقیه شعر کامل مجوز دارد و در کتابخانه ملی ثبت شده است. دوستان نظارت گفتند «چرا به ختم جنگ این همه درنگ خورد و یه نسل دیگه رفت جنگ برنگشت» فقط همین خط صلاح نیست. اینجا حس آن رزمنده به من دست داد که مجبور است شناسنامه اش را عوض کند، چون احساس خطر می کند. ما هیچ وقت از فضای بسته ای که نگذاریم کسی حرف بزند، جواب نمی گیریم و نگرفته ایم. ما باید اجازه بدهیم که هنرمندان کمک کنند و به جاى سیاستمداران هنرمندان را وارد فضای فرهنگ کنیم. فضاى فرهنگ با وجود هنرمندان مستقل جان مى گیرد». یراحی افزود: «گفتند بازوبند حزب نازی را بسته اید و به شهدا توهین کرده اید! من یک کار ننگ بر جنگ و ضدجنگ درست کرده ام. چه کسی هست که بگوید من با جنگ موافقم؟ من اصلا با او بحثی ندارم و خودم، خودم را ممنوع الفعالیت می کنم».

بیوگرافی دیدنی مهدی یراحی

حال بعد از مطالعه بیوگرافی مهدی یراحی می توانید عکس هایی متنوع از این خواننده و آهنگساز ایرانی را مشاهده نمایید.

بیوگرافی مهدی یراحی عکس مهدی یراحی در مشهد مقدس

بیوگرافی از مهدی یراحی مهدی یراحی و احسان علیخانی

بیوگرافی مهدی یراحی مهدی یراحی و احسان علیخانی در کنسرت فرزاد فرزین

بیوگرافی متفاوت مهدی یراحی عکس جدید مهدی یراحی

بیوگرافی جدید مهدی یراحی مهدی یراحی و گلاره عباسی

بیوگرافی جالب مهدی یراحی عکس آتلیه ای مهدی یراحی

بیوگرافی مهدی یراحی عکسی از اجرای مهدی یراحی

بیوگرافی مهدی یراحی حضور مهدی یراحی در برنامه حالا خورشید

بیوگرافی درباره مهدی یراحی مهدی یراحی و مونا برزویی

بیوگرافی مهدی یراحی+عکسعکس مهدی یراحی در برنامه خندوانه

بیوگرافی جذاب مهدی یراحی تصویری از خوانندگی مهدی یراحی

بیوگرافی مهدی یراحی عکسی از خوانند معروف پاپ

زندگینامه مهدی یراحیعکس و بیوگرافی مهدی یراحی

بیوگرافی مهدی یراحی عکس کودکی مهدی یراحی

زندگینامه جدید مهدی یراحی مهدی یراحی در کنار بازیگر فیلم نفس

بیوگرافی کامل مهدی یراحی آزاده نامداری در کنسرت مهدی یراحی

بیوگرافی در مورد مهدی یراحی

برخی دیگر از علایق یراحی

مهدی یراحی در گذشته و قبل از شروع خوانندگی به صورت حرفه ای، به رشته کارگردانی و فیلمنامه نویسی علاقمند بود و حتی فیلمنامه نویسی را تا سطوح بالایی پیگیری کرده است.

وی به مطالعه نیز علاقمند است و آن را بخش اجتناب ناپذیر برنامه های خود می داند، آثار دکتر علی شریعتی و پائولو کوئلیو از کتاب های مورد علاقه یراحی می باشد.

قطعه اذان یراحی

قطعه «اذان» که با ملودی و سبک خاص یراحی در سال ۱۳۹۳ منتشر شد، تبدیل به یکی از پربازدید ترین آثار وی شد و بسیار پرطرفدار گردید به طوری که این اثر در در خارج از کشور نیز با بازتاب هایی رو به رو شد و بسیاری از چهرههای شناخته شده همچون اریک آپیدال بازیکن سابق بارسلونا، سیبل جان خواننده مشهور ترکیه ای، دیدا دیافات و … در صفحات شخصی خود با پخش آن، این اجرا را تحسین کردند.

جوایز مهدی یراحی

  • دریافت تندیس بهترین آلبوم موسیقی پاپ برای آلبوم امپراتور از دومین جشنوارهٔ سالانهٔ موسیقی‌ ما در سال ۱۳۹۲
  • دریافت تندیس بهترین قطعهٔ موسیقی پاپ برای قطعهٔ امپراتور از دومین جشنوارهٔ سالانهٔ موسیقی‌ ما در سال ۱۳۹۲
  • دریافت تندیس مردمی بهترین تیتراژ سال ۹۲ در تلویزیون برای قطعهٔ «سازش» برنامه ماه عسل، در اولین سری از جشنواره تلویزیونی برنامه سه ستاره نوروز ۱۳۹۳
  • جایزه باربد بهترین خواننده موسیقی پاپ برای آلبوم آینه قدی در جشنواره موسیقی فجر در سال ۱۳۹۶
  • جایزه برترین خواننده سال از نظر انتخاب ترانه از دومین دوره جایزه ترانه افشین یداللهی در سال ۱۳۹۷ (مهدی یراحی برای دریافت جایزه در این جشنواره حضور پیدا نکرد)

جدیدترین عکس های مهدی یراحی

در این قسمت از زندگینامه خواندنی مهدی یراحی خواننده پاپ محبوب و پرطرفدار کشورمان، تصاویر جدیدتری از وی را به اشتراک گذاشته ایم که امیدواریم مورد توجه دوستداران و هواداران وی قرار گیرد.

عکسهای مهدی یراحی سرگذشت مهدی یراحی شرح حال زندگی مهدی یراحی گالری تصاویر مهدی یراحی زندگی نوشته از مهدی یراحی زندگی نوشته در مورد مهدی یراحی جدیدترین بیوگرافی مهدی یراحی زندگی نوشته درباره مهدی یراحی زندگی نوشته کامل مهدی یراحی عکس و بیوگرافی مهدی یراحی زندگی نوشته جذاب مهدی یراحی زندگی نوشته متفاوت مهدی یراحی زندگی نوشته خواندنی مهدی یراحی زندگی نوشته جالب مهدی یراحی تصویر و بیوگرافی مهدی یراحی

این بخش را به معرفی زندگینامه مهدی یراحی اختصاص داده ایم. برای آشنایی با بیوگرافی سایر خوانندگان و بازیگران مورد علاقه خود و تماشای تصاویر آنها می توانید به قسمت عکس بازیگران مراجعه نمایید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *