دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

زمان و مقدار خوردن اسپند برای بهترین تاثیر در کاهش وزن

  • فاطمه میرزایی
  • ۸ اردیبهشت ۱۳۹۸
  • ۰

در این بخش از آرگا به معرفی خواص خوردن اسپند و نیز زمان مصرف آن برای لاغری پرداخته ایم که امیدواریم مطالعه این مطلب برای شما خوانندگان عزیز سودمند باشد.

اسپند از جمله گیاهان دارویی با ارزش در میان ایرانیان می باشد که همانطور که می دانید برای رفع چشم زخم استفاده فراوانی دارد. جالب است بدانید که یکی از خواص اسپند تاثیر مصرف آن در لاغری است، از این رو در ادامه با خواص خوردن اسپند و نیز زمان مصرف آن آشنا خواهید شد.

فواید خوردن اسپند و تاثیر آن در لاغری

اسپند از جمله گیاهان دارویی است که تقریبا در خانه اغلب ایرانیان وجود دارد و دارای خواص بی نظیری از جمله ضد افسردگی، آرامش بخش، ضد کرم روده و انگل، ضد میکروب، افزایش شیر مادر، افزایش نیروی جنسی، درمان روماتیسم، تسکین درد معده، قاعده آور و تنظیم قاعدگی، درمان بی خوابی، درمان آسم، درمان درد های عصبی، درمان افتادگی رحم، سکسکه، رفع حالت تهوع، افزایش وزن، تسکین درد دندان و غیره می باشد. از آنجا که یکی از خواص خوردن اسپند برای لاغری و کم کردن چربی های دور شکم می باشد، بنابراین در این قسمت به ارائه اطلاعاتی در این مورد پرداخته ایم که ملاحظه می کنید.

خوردن اسپند

برای کاهش وزن چقدر و کی اسپند بخوریم؟

اسپند که با نام اسفند نیز معروف است، گیاهی گرم و خشک بوده که یکی از فواید آن کاهش وزن و چربی سوزی می باشد، بنابراین اگر از جمله افرادی هستید که از چاقی و چربی های دور شکم رنج می برید، خوردن اسپند به صورت ناشتا و روزانه، به مقدار ۳ عدد و یا یک قاشق مرباخوری می تواند مفید باشد. اسپند را می توان مانند قرص میل کرده، از این رو آن را در دهان گذاشته و همراه یک لیوان آب بخورید.

خوردن اسفند

طبع گرم و خشک اسپند موجب شده تا بلغم از شما دور شود و در نتیجه باعث لاغری خواهد شد. همچنین مصرف اسپند در هنگام صبح در میکروب زدایی بدن و نیز شادابی مغز تاثیر زیادی دارد. به این نکته توجه داشته باشید که جویدن اسپند موجب سمی شدن آن می شود، پس به هنگام مصرف، از جویدن آن خودداری کنید. امیدواریم مطالعه این مطلب برای شما مفید بوده باشد، ضمن اینکه دعوت می کنیم از دیگر مطالب سلامت مجله آرگا دیدن نمایید.

  •  آرون گروپس

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *