دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

رفع قرمزی چشم با روش های خانگی

  • مهتاب علی پناه
  • ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱
  • ۰

رفع قرمزی چشم با استفاده از چند روش خانگی بسیار تاثیر گذار است با استفاده از این روش های بسیار آسان می توانید قرمزی چشم را در طی چند روز درمان کنید.

قرمزی چشم یکی از مشکلاتی می باشد که ممکن است در هر سنی افراد دچار آن شوند، قرمز شدن چشم یکی از اختلالات چشم می باشد درمان قرمزی چشم مورد علاقه همه افراد می باشد که در این مقاله شما را با چند روش خانگی جهت رفع قرمزی چشم آشنا خواهیم کرد.

روش های طبیعی رفع قرمزی چشم در خانه

درمان قرمزی چشم

 دو علت برای قرمز شدن چشم بدون درد وجود دارد که ممکن است از علت های مانند آلرژی و عفونت باشد که این اختلال باعث می شود  رگ های خونی در ناحیه چشم ورم کنند و احساس کنید شن یا چیز زبری داخل چشم تان رفته است و یا حس کردن یک پوشش چسبناک بر روی مژه ، آبریزش و خارش چشم داشته باشید. برخی از علل رایج دیگر مانند بی خوابی، مصرف الکل، سیگار کشیدن، استفاده از لنز، مالش بیش از حد چشم، سرما خوردگی و آنفولانزا هم می تواند موجب قرمزی چشم شود. در چنین حالتی اگر سطح بینایی تغییری نکرده باشد، می توانید با چند روش خانگی ساده قرمزی چشم را برطرف کنید.

عسل

عسل به دلیل داشتن خواص ضد باکتریایی باعث می شود باکتری های که باعث عفونت چشم شده اند را از بین می برد برای اینکه نتیجه بهتری به دست آورید از عسل طبیعی استفاده کنید. به نسبت مساوی عسل و آب مقطر با هم مخلوط کنید و سپس با استفاده از یک توپ پنبه ای، محلول را روی چشم بزنید این روش را باید روزی دو یا سه بار در روز انجام دهید تا عفونت چشم تان برطرف شود.

سرکه سیب

یکی دیگر از روش های خانگی برای درمان قرمزی چشم سرکه سیب می باشد که اسید مالیک موجود در سرکه سیب در درمان عفونت های باکتریایی مناسب است. یک قاشق غذا خوری سرکه سیب را با یک فنجان آب تصفیه شده مخلوط کنید و یک گلوله ی پنبه ای را در این محلول خیس کنید و با استفاده از این پنبه آغشته شده به سرکه سیب بخش های آلوده ی خارجی چشم را شست و شو دهید، برای داشتن نتیجه مطلوب این کار را هر چند ساعت یک بار در طی روز تکرار کنید.

سرکه سیب در درمان قرمزی چشم

گلاب

یکی از بهترین درمان ها برای برطرف کردن قرمزی چشم گلاب می باشد، زیرا گلاب بر روی چشم ها تاثیر آرامش بخشی می گذارد و به دلیل داشتن خواص ضد التهابی  می تواند قرمزی چشم را بهبود یابد یک پنبه توپی را در گلاب خیس کنید و به مدت ۱۵ دقیقه در یخچال قراردهید و از این پنبه اغشته به گلاب که سرد شده است بر روی چشمان بسته استفاده کنید.

  •  آرون گروپس

کمپرس سرد

برای درمان قرمزی چشم یک کمپرس سرد را به مدت ۱۵ دقیقه روی چشم بگذارید اگر کمپرس در دسترس نداشتید می توانید از یک کیسه یخ زده سبزیجات که دور حوله‌ای پیچیده‌اید استفاده کنید.

قطره چشم

برای رفع قرمزی چشم می توانید از قطره چشم استفاده کنید، زیرا قطره چشم حاوی هیستامین می باشد که در خارش و تورم چشم بسیار موثر است و روزی ۴ بار قطره را داخل چشم تان بریزید فقط دقت داشته باشید که بیش از حد استفاده از قطره چشم باعث بروز مشکلات دیگر چشم می شود.

استفاده از قطره چشم

آلوئه‌ورا

این گیاه دارویی با خواص شگفت انگیزی که دارد می تواند کمک زیادی به درمان قرمزی چشم کند فقط کافی است که  ۲ تا ۳ قاشق غذاخوری از ژل آلوئه‌ورا را با ۲/۱ فنجان دمنوش شکوفه‌ی گل آقطی و ۱ قاشق غذاخوری عسل مخلوط کنید و از این مخلوط به دست آمده برای شستن چشم استفاده کنید، دو یا سه روز این کار را انجام دهید تا قرمزی چشم کاملا برطرف شود.

آلوئه ورا در درمان قرمزی چشم

چای کیسه‌ای

چای کیسه ای استفاده شده  کمک زیادی به عفونت های چشم می کند، زیرا ماده ای به نامبیوفلاونوئید در چای وجود دارد که با باکتری و ویروس ها که موجب عفونت چشم شده اند مبارزه می کند برای این کار چای کیسه ای را در یخچال قرار دهید و سپس روی چشم تان قرار دهید.

استفاده داز چای کیسه ای

خیار

استفاده از خیار برای کاهش تورم و قرمزی چشم بسیار موثر است، این میوه با سطح خنکی که دارد، موجب انقباض عروق خونی شده و به رفع قرمزی چشم ها کمک خواهد کرد. ضمن اینکه خیار دارای خاصیت ضد حساسیت می باشد و از این رو موجب کاهش تورم، التهاب و سوزش چشم می شود.

بنابراین می توانید خیار را حدود ۱۵ دقیقه داخل یخچال بگذارید و سپس آن را برش زده و به مدت ۳۰ دقیقه روی چشمان خود بگذارید، برای اثربخشی بهتر، ۲ بار در روز این عمل را تکرار کنید.

درمان قرمزی چشم

چای بابونه

برای این منظور لازم است, یک قاشق چای خوری از چای بابونه را با یک فنجان آب گرم و دو تکه پنبه آماده کنید. اکنون چای را به آب داغ افزوده و پنبه را حدود ۵ دقیقه داخل آن بگذارید و پس از سرد شدن آن را روی چشم هایتان بگذارید، سپس بعد از ۳۰ دقیقه چشم های خود را با آب شست و شو دهید، لازم است این کار را یک یا دو بار در روز انجام دهید.

سیب زمینی

برای این منظور به یک تکه سیب زمینی نیاز دارید، حال یک سیب زمینی را بشویید و پوست بکنید، سپس آن را برش داده و یک تکه از آن را روی چشم های خود بگذارید، حدود ۲۰ تا ۳۰ دقیقه اجازه دهید به همین حالت بماند، سپس چشم های خود را با آب شست و شو دهید، برای گرفتن نتیجه, این کار را دو بار در روز انجام دهید.

رفع قرمزی چشمها

روغن نارگیل

برای این منظور به یک تا دو قطره روغن نارگیل ۱۰۰ درصد خالص نیاز دارید، می توانید آن را در گوشه های داخلی هر دو چشم خود بریزید و این کار باید دو بار در روز و به مدت چند هفته انجام گیرد. البته از آنجا که چشم عضو حساسی است، بهتر است برای استفاده از این روش احتیاط کنید و قبل از استفاده حتما با پزشک مشورت نمایید.

نکات مهم

  • به منظور تقویت چشم روزی چند بار با آب سرد چشم تان را بشویید.
  • زمانی که چشم ها عفونت دارد از لنز تماسی استفاده نکنید.
  • چشم ها را هنگامی که عفونت دارد آرایش نکنید.
  • دست های نشسته را به چشم هایتان نزنید.
  • اگر عفونت چشم ظرف چند روز برطرف نشد به پزشک مراجعه کنید.

امیدواریم از مطالب گفته شده برای رفع قرمزی چشم استفاده کنید جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد درمان طبیعی چشم درد می توانید با مجله اینترنتی ارگا همراه شوید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *