دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

چرا تمایل به ارتباط عاطفی ندارید؟

  • مرضیه نوروزیان
  • ۱۳ بهمن ۱۳۹۷
  • ۰

بسیاری از افراد از رابطه عاطفی وحشت دارند و ترجیح می دهند خود را در چنین وضعیتی قرار ندهند. آن ها تنهایی را به این با هم بودن ها مقدم می دانند. 

متاسفانه بیشتر رابطه های امروزی عمر کوتاهی دارند. ضمن اینکه کمتر به نتیجه می رسند. احساسات منفی بعد از جدایی مهم ترین عامل برای عدم تمایل به این گونه رابطه هاست. روح انسان بسیار حساس و ظریف است و نیاز به توجه دارد.
با وارد شدن در هر رابطه ای باید بدانید از رابطه چه می خواهید و در صورتی که این رابطه باب میل شما نیست، همان ابتدا از رابطه دست بکشید. فراموش نکنید این رابطه باید به شما موجی از انرژی مثبت هدیه کند. بنابراین اگر با قرار گرفتن در این رابطه احساس خوبی ندارید، حتماً آن را کنار بگذارید.
شکست خوردن در رابطه ها بیشتر به دلیل توقعات زیاد و البته انتخاب های ناصحیح می باشد. شما باید برای انتخاب شریک عاطفی خود وقت بیشتری بگذارید و با هر کسی رابطه برقرار نکنید. با هر شکست ساده ای در رابطه این روح شماست که آسیب می بیند.

فرد مناسبی نیست

تمایل به رابطه ندارید، چون فرد مقابل تان فرد مورد نظر شما نیست. در این گونه موارد از همان ابتدا خود را از رابطه بیرون بکشید و اجازه ندهید شرایطی چون وابستگی و دلبستگی شما را پایبند کند. برای شروع رابطه عاقلانه عمل نمایید. از همان اول احساسات خود را کنترل کنید. کنترل احساسات باعث می شود با چشمان باز انتخاب کنید و هر دو طرف در رابطه صدمه نبینید.

دلایل عدم تمایل به رابطه عاطفی

قبلاً شکست عشقی داشته اید

تجربه های تلخ باعث می شود بیش از حد معمول محتاط و عاقبت اندیش باشید. در چنین مواقعی شما از نتیجه کار خود می ترسید. تمایل ندارید اجازه ورود کسی را به قلب تان صادر کنید. ترس دارید و این ترس لذت عشق را از شما خواهد گرفت. در این شرایط بهتر است تا حد ممکن از تجربه های قبل خود درس بگیرید و اجازه ندهید تاثیر منفی آن بر ذهن شما باقی بماند.

دلایل عدم تمایل به رابطه عاطفی

احساس ضعف می کنید

احساس ضعف بعد از عاشق شدن طبیعی است. بسیاری از توان و انرژی ما نصیب طرف مقابل می شود. به همین علت احساس ضعف می کنیم. این موضوع به دلیل سخت گیری شما در مسائل عاشقانه اتفاق می افتد. اوضاع را عادی و ساده تصور کنید تا برای خود نیز انرژی و وقت داشته باشید. فراموش نکنید اگر برای خود ارزشی قائل نباشید، طرف مقابل نیز برای تان ارزش قائل نخواهد شد.

دلایل عدم تمایل به رابطه عاطفی

تمایل به استقلال دارید

استقلال را دوست دارید و نمی خواهید به کسی دلبسته یا وابسته شوید. این وابستگی ممکن است از نظر عاطفی یا مالی باشد. از اظهار نظر طرف مقابل دلگیر می شود و تصور می کنید می خواهد شما را محدود کند. البته رابطه عاطفی نشان دهنده از دست دادن استقلال نیست. ضمن اینکه آقایان نیز تمایل بیشتر به برقراری رابطه با خانم های مستقل دارند.

  •  آرون گروپس

از احساسات و تجربیات قبلی گریزان هستید

علاقه ندارید تجربیات عاشقانه قبلی خود را دوباره داشته باشید. این تجربیات و احساسات خاطرات گذشته شما را یادآوری می کند. فراموش نکنید شما برای شکست قبلی خود نیاز به مرهم دارید. اگر کسی به قلب شما وارد نشود، چگونه زخم های شما التیام یابد. فرصت تجربه احساسات جدید را از خود نگیرید. چون قرار نیست همه رابطه ها به بن بست و تیرگی منتهی شوند.

دلایل عدم تمایل به رابطه عاطفی

حوصله جروبحث ندارید

برقراری رابطه با فرد تازه برای تان سخت است و به همین خاطر این ریسک را انجام نمی دهید. حوصله اختلاف نظر و جر و بحث ندارید و به همین دلیل از برقراری رابطه گریزان هستید. نگران این بحث ها نباشید. این بحث ها در هر رابطه ای اجتناب ناپذیر و طبیعی می باشند. در این بحث هاست که شما طرف مقابل را خواهید شناخت. ضمن اینکه این جروبحث ها به یک رابطه سالم ختم می شود.

دلایل عدم تمایل به رابطه عاطفی

ترس از تغییر

از وارد کردن یک فرد جدید با خلقیات و روحیات جدید به زندگی هراس دارید. چون آدم خیلی منعطفی نیستید. نقطه امن خود را همیشه در نظر دارید. اگر همیشه در این نقطه امن باقی بمانید، کشف چیزهای ناشناخته را از دست می دهید. توجه داشته باشید این تغییر هر تغییری نیست و لازمه تکامل شخصیت شما می باشد.

دلایل عدم تمایل به رابطه عاطفی

عاشق شدن را ضعف می دانید

رابطه عاشقانه یک رابطه ۵۰/۵۰ نیست. گاهی شما بیشتر به فرد مقابل توجه و محبت دارید و گاهی او بیشتر به سمت شما متمایل می گردد. دوست داشتن نشان از ضعف نیست. این ابراز علاقه شما را به فردی با اعتماد به نفس و قوی تبدیل خواهد کرد. ضمن اینکه سبب بقاء و دوام رابطه تان خواهد شد.

دلایل عدم تمایل به رابطه عاطفی

از آخر رابطه می ترسید

این دلیل نیز از مهم ترین دلایل عدم شروع یک رابطه می باشد. این موضوع ممکن است به دلیل روحیه حساس و آسیب پذیر شما یا به علت تجربه تلخ جدایی در گذشته حاصل شده باشد. اجازه ندهید این افکار منفی در ذهن شما باقی بماند. اگر شما در انتخاب خود دقت لازم را به خرج داده باشید، کمتر به بن بست رابطه می رسید. افراد زیادی هستند که تا پایان عمر عاشقانه در کنار هم می مانند و از رابطه لذت می برند.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *