دسته ها
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

آموزش ایجاد نیم فاصله در ویندوز و در نرم افزار ورد

  • مهتاب علی پناه
  • ۲۷ بهمن ۱۳۹۷
  • ۰

نیم فاصله در ویندوز یکی از اصول مهم در نوشتن می باشد که باعث می شود خواننده راحت تر آن را بخواند و حتی ظاهری جذاب به نوشتن می دهد، اگربخواهید که دو حرف به هم نچسبند ولی بین آن فاصله ای هم ایجاد نشود می توانید از نیم فاصله استفاده کنید.

یکی از قواعدی که در  زبان فارسی و حتی غیر فارسی باید رعایت شود فاصله میان کلمه ها می باشد، در ماشین نویسی رعایت فاصله بین حروف از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا این کار ظاهری زیبا به نوشتن می دهد بنابراین به منظور داشتن یک متن خوانا و جذاب لازم است که قواعد ویرایشی و نگارشی را رعایت کنید که استفاده از نیم فاصله در تایپ به عنوان یک استاندارد شناخته شده است که در صورت عدم رعایت این قواعد نشانه نادرستی آن کلمه می باشد در این مقاله شما را با نیم فاصله در ویندوز آشنا خواهیم کرد.

آشنایی با نیم فاصله

نیم فاصله در ویندوز ابزاری است برای جدا کردن کلمات مرکب که به هم متصل هستند، نیم فاصله همان فاصله است با این تفاوت که در نیم فاصله کلمه از چند تک واژه ساخته شده است و در نهایت یک واژه محسوب می شود باید از نیم فاصله استفاده کرد، همه ما ممکن است هنگامی که می خواهیم بنویسیم “می‌توانیم”، حال قسمت “می” انتهای خط باشد و “توانیم” ابتدای سطر بعدی قرار بگیرد، با استفاده از همین نیم فاصله می توان این مشکل را حل کرد و این واژه را کنار هم تایپ کرد و ظاهری زیبا به نوشتن داد.
نیم فاصله یکی از قواعد نگارشی می باشد

آموزش نیم فاصله در ویندوز

نیم فاصله در ویندوز به دو روش انجام می شود:

روش اول : ابتدا قسمت اول کلمه ی مورد نظر را تایپ کنید و حالا کلید Ctrl با Shift و عدد ۳ همزمان باهم فشار دهید و سپس قسمت دوم کلمه را تایپ کنید.

روش دوم : در این روش نیز همانند روش اول، کلمه  اول را تایپ کنید و کلید Alt را فشار دهید و عدد۰۱۵۷ را به سرعت تایپ کنید و بعد قسمت دوم کلمه مورد نظرتان وارد کنید. به این صورت نیم فاصله در ویندوز را رعایت کنید.

آموزش نیم فاصله در ورد

نیم فاصله در ورد نیز شامل چهار روش می باشد :

روش اول : در این روش با نگه داشتن همزمان کلید های  Ctrl+Shift+2 می توانید بین اجزای کلمه در ورد نیم فاصله را رعایت کنید.

  •  آرون گروپس
روش دوم: در محیط نرم افزار ورد با استفاده از کلید میانبر – + Ctrl می توانید نیم فاصله ایجاد کنید فقط دقت داشته باشید که حتما باید از کاراکتر «-»  در قسمت بالای صفحه کلید استفاده کنید.
روش سوم :  می توانید صفحه کلید استاندارد را نصب کنید کلید میانبر Shift + Space به عنوان نیم فاصله عمل می کند مزیت این صفحه کلید این است که نیم فاصله ایجاد شده توسط این کیبورد در همه ی  محیط های نرم افزاری مورد استفاده قرار می گیرد. اگر می خواهید صفحه کلید استاندارد را نصب کنید ابتدا فایل صفحه کلید را دانلود نمایید و از طریق گزینه های زیر آن را نصب و فعال کنید.
Control Panel > Region and Language > Keyboard and Language > Change Keyboard
روش چهارم : اگر در ورد روش دوم که گفته شد، کار نکرد می توانید به این طریق نیم فاصله را رعایت کنید، در word به منوی Insert بروید و گزینه Sym bol  را انتخاب نمایید، در پایین پنجره باز شده قسمتی به نام Character Code  که برای جست و جوی کاراکترها از طریق کد آن ها می باشد  و حالابرای پیدا کردن نیم فاصله از بین همه کد کافی است که در همین قسمت ۲۰۰c وارد کنید و حالا برروی دکمه Shortcut  Key کلیک نمایید در پنجره ی جدیدی که باز می شود در قسمت Press new shortcut key کلید Ctrl و بعد Space را همزمان فشار دهید و حالا برای پایان کار دکمه Assign را بزنید و از این بعد کافی است که برای رعایت نیم فاصله در ورد کلید  Ctrl + Spce را بزنید.
رعایت نیم فاصله در تایپ
نیم فاصله ظاهری جذاب به نوشتن می دهد

در این مقاله هدف آشنای با نیم فاصله در ویندوز و ورد می باشد امیدواریم از مطالب گفته شده در این زمینه بهره برده باشید جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه دانش و فناوری می توانید با مجله اینترنتی آرگا همراه شوید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *