دسته ها
پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

نحوه شستن کلم بروکلی و انگل زدایی از آن

  • مهتاب علی پناه
  • ۱۴ اسفند ۱۳۹۸
  • ۰

شستن کلم بروکلی مانند بعضی از سبزیجات بسیار آسان نیست، زیرا ممکن است دارای کرم های باشد که ازبین بردن این کرم ها نیاز به روش های خاصی دارد، این سبزیجات خوش طعم در انواع سالادها و غذا ها بسیار کاربرد دارد.

همه افراد به طور روزانه از سبزیجات استفاده می کنند یکی از خوشمزه ترین سبزیجات که بسیار پرخاصیت و سالم است کلم بروکلی می باشد، اما همانطور که برای بدن بسیار مفید است به دلیل اینکه به صورت خام مصرف می شود ، در هنگام شستن این سبزیجات خوشمزه باید دقت کرد در صورت عدم شست و شوی صحیح باعث بروز مشکلاتی برای سلامتی می شود که در این مطلب شما را با طرز شستن کلم بروکلی آشنا خواهیم کرد.

نحوه شستن کلم بروکلی

استفاده از آب : کلم بروکلی را زیر آب بگیرید، سر بروکلی دارای شکاف های زیادی می باشد که درون  این شکاف ها می تواند کثیفی باشد بنابراین با استفاده از دستان تان داخل شکاف ها و تمام قسمت ها را به خوبی بشویید، اگر برس برای تمیز کردن میوه و سبزیجات در دسترس دارید می توانید از آن استفاده کنید. و قبل از پختن آن در غذا از خشک شدن آن مطمئن شوید، اگر ساقه و سرش خشک نشده اند با استفاده از حوله تمیز آن را خشک کنید و برای غذا استفاده کنید.

شستن کلم بروکلی قرار دادن در زیر آب استفاده ار برس میوه و سبزیجات برای شستن کلم بروکلی در آب

شست و شوی کلم بروکلیاستفاده از سرکه : روش دیگر شستن کلم بروکلی  که در از بین بردن آفت کش ها و باکتری ها بسیار موثر است، استفاده از سرکه می باشد که ظرفی بزرگ را سه قسمتش را پر از آب و یک قسمت از سرکه سفید پرکنید و این دو را هم بزنید تا با هم مخلوط شوند مقدار آب باید به اندازه ای باشد که روی کلم بروکلی را به خوبی بپوشاند، اجازه دهید بروکلی به مدت ۲۰ – ۱۵  دقیقه در این محلول قرار گیرد و همزمان بروکلی را در اطراف ظرف بچرخانید و حالا می توانید بروکلی را از محلول بیرون آورید و با آب سرد بشویید دقت داشته باشید اگر بروکلی مدت زمان زیادی در سرکه بماند باعث تلخی آن می شود. قراردادن بروکلی در آب و نمک

 استفاده از اب نمک : روش دیگر شستن کلم بروکلی استفاده از نمک می باشد، کرم ها علاقه زیادی به زندگی کردن در سر بروکلی دارند بنابراین یک قاشق چایخوری نمک در هر یک لیتر آب سرد بریزید و بعد از اینکه بروکلی را داخل این محلول قراردادید، کمی نمک مجددا بریزید و سر بروکلی را در این محلول بچرخانید تا نمک در آب حل شود با این کار کرم ها بر روی آب شناور می شوند بروکلی را به مدت  ۱۵-۳۰  دقیقه داخل این محلول قراردهید حتی اگر کرمی دیده نشد بازهم اجازه دهید در محلول آب نمک بماند تا به این اطمینان برسید که هیچ کرمی مخفی نشده است.

نحوه شست و شوی بروکلی با اب نمکاستفاده از نمک به منظور از بین بردن کرم های داخل کلم بروکلی

طریقه شستن بروکلی

  •  آرون گروپس

روش های دیگر برای انگل زدایی کلم بروکلی

به منظور از بین رفتن انگل های بروکلی ، یک گرم پودر پرکلرین ۷۰ درصد را در سه لیتر آب ولرم مخلوط کنید و برای مدت زمان ده دقیقه کلم بوکلی را داخل آن قرار دهید و بعد آن را با آب سالم بشویید، تا باقی مانده مایع ضد عفونی کننده از آن جدا شود و به این روش کلم بروکلی کاملا ضد عفونی می شود.

روش دیگر برای شستن کلم بروکلی و از بین بردن انگل های آن این است که کلم را در آب جوش به مدت سه دقیقه قراردهید در اینصورت با اطمینان خاطر می توانید این سبزیجات مفید را مصرف نمایید.

روش دیگر انگل زدایی بروکلی

نکات مهم قبل از استفاده از کلم بروکلی

  • اگر کلم بروکلی دارای تکه های بزرگ است قبل از شستن ابتدا آن را به تکه های کوچک تر برش دهید و بعد آن را بشویید.
  • کلم بروکلی از نوع سبزیجات حساس  می باشد، اگر هنگام پخت با استفاده از یک چنگال مطمئن شدید که پخته شده است سریعا از روی شعله بردارید.
  • روش های زیادی برای سرو کردن این سبزیجات خوشمزه وجود دارد اما بهترین روش بخار پز کردن آن با مقداری نمک یا روغن زیتون می باشد.

با استفاده از روش های گفته شده می توانید کلم بروکلی را به خوبی بشویید و در انواع سالاد ها از این سبزیجات خوشمزه استفاده کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *