دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

اعتماد دوباره به همسر خطا کار آری یا نه؟

  • سمیه نیک فرجام
  • ۲۱ مرداد ۱۴۰۰
  • ۰

زوجین در زندگی مشترک و روابط عاطفی خود با اتفاقات غیر پیش بینی شده ای رو به رو هستند که در چنین موقعیت هایی مجبور به تصمیم گیری های سختی می باشند. یکی از این مسائل خطای همسر و تصمیم درباره اعتماد دوباره به او است.

اگر در زندگی مشترکتان دچار بی اعتمادی به همسرتان هستید باید این چالش را در زندگی خود حل کنید و راه حل از بین بردن این بی اعتمادی احیای مجدد اعتماد است. اما بیشتر افراد این سوال را می پرسند که چگونه می تواند اعتماد دوباره به همسر خود را به دست آورد و یا آیا این کار درست است یا غلط؟ هر چند این موضوع یک جنبه شخصی دارد و تصمیم نهایی مبنی بر نظر شخصی فرد است می توان راهکارهایی را ارائه داد که به بازسازی اعتماد از دست رفته کمک خواهد کرد.

 اعتماد دوباره و راهکارها

به همسر خطا کار دوباره اعتماد کنیم یا نه؟

بی اعتمادی در بین زن و شوهر بر مبنای عوامل مختلفی شکل می گیرد اما باید بدانید که این چالش و خطر در بین زوج ها بسیار حساس و تعیین کننده است تا جایی که دوام یک زندگی مشترک را تحت تاثیر خود قرار می دهد. اعتماد در یک رابطه موجب شکل گیری محبت، عشق، احترام و دوام آن رابطه است و در صورت نبود آن هیچ یک از این عوامل انجام شدنی نیست.

رها کردن گذشته:

فردی می تواند اعتماد مجدد را نسبت به همسر خود به دست آورد که گذشته و خطاهای او را از یاد ببرد و اگر هنوز فکر می کنید نمی توانید با موضوعی که موجب بی اعتمادی ما شده است در زندگی کنار بیایید بهتر است هنوز کمی صبر کنید و بیشتر فکر کنید.

اگر همسرتان برای به دست آوردن اعتماد مجدد شما نیاز به زمان دارد می توانید این فرصت را به او بدهید و در این فرصت هر آنچه را که از او برای ایجاد اعتماد در رابطه خود می خواهید را بیان کنید.

اعتماد کردن دوباره

تعیین اهداف:

شما و همسرتان باید بنا بر هدفی زندگی خود را ادامه دهید به این معنا که شما در صورتی تمایل به ایجاد اعتماد دارید که می خواهید در آینده نه چندان دور به خواسته هایی در رابطه خود و در زندگی مشترک برسید. این کار موجب می شود تا شما دوباره مسیر زندگی خود را بسازید و برای رسیدن به این اهداف با یکدیگر تلاش کنید.

  •  آرون گروپس

زمان بدهید:

وقتی که شما می خواهید مجدد به فردی اعتماد کنید که قبلا این اعتماد را نسبت به او از دست داده اید باید باور داشته باشید که زمان بیشتری را باید در اختیار داشته باشید.

چگونه اعتماد کنیم

زندگی دوباره:

ایجاد یک اعتماد دوباره نیازمند شروع و زندگی دوباره است به نحوی که شما را گذشته را به یاد نیاورید و این فرصت را به خودتان بدهید که زندگی جدیدی را شروع کنید.

مسئولیت پذیری:

در رابطه ای می خواهید درباره آن را بسازید باید هر فرد مسئولیت کارهای خود را بر عهده داشته باشد و هرگز نباید یکدیگر را مورد سرزنش قرار دهید. زیرا سرزنش و سرکوب تنها موجب درگیری بیشتر و بحرانی تر شدن رابطه می گردد.

اعتماد در رابطه

لیستی از کارها برای اعتماد سازی مجدد همسران :

  • به همسرتان عشق بورزید و مسائل گذشته را فراموش کنید.
  • حساسیت بی مورد که از بین برنده اعتماد است را کنار بگذارید.
  • شما می توانید، انتخاب کنید که ببخشید یا بخشیده شوید.
  • در صورتی که به شریک زندگی تان دروغ گفته و خیانت کرده اید، باید با رفتا رتان، نشان دهید که دیگر چنین مسائلی رخ نمی دهد و با همسرتان صاف و صادق باشید.
  • هدف های مشخصی را با همسرتان دنبال کنید و با وی درباره اهداف تان صحبت کنید و بعد از مدتی اهداف خود را مجدداً بررسی کرده و سعی کنید به آنها دست یابید.
  • اگر  شما و همسرتان در زمان ازدواج قولی به یکدیگر داده اید، آن را یادآوری کرده و به همسرتان بگویید.
  • توجه به احساسات همسر و نیز نگاه کردن از زاویه دید وی می تواند در درک موقعیت همسرتان کمک کننده باشد.
  • با همسرتان صادق باشید و از به کار بردن جملاتی که می تواند صداقت تان را زیر سوال ببرد، خودداری کنید.

اعتماد مجدد

  • از گفتن کلماتی که موجب بحث و دعوا می شود، پرهیز کنید، همچنین هیچگاه از کلمات سرزنش کننده استفاده نکنید.
  • از کلماتی همچون «باید»، «حتما»، «هیچوقت» و … که امر کننده و فرمان دهنده هستند، نباید استفاده کنید.
  • به نصیحت های نزدیکان، دوستان و مشاوره گوش کنید و می توانید به صحبتهای آنها گوش داده و نکته های مفیدی را پیدا کنید.
  • همواره این نکته را در نظر داشته باشید که همسرتان به درستی رفتار و صداقت شما نیاز دارد.
  • اعتماد سازی مجدد در همسر کمی زمانبر است و فوراً نمی توان همه چیز را تغییر داد، ضمن اینکه زمان مشخصی را نمی توان برای آن درنظر گرفت، اما در نهایت بدست آوردن اعتماد مجدد همسر بعد از مدتی امکان پذیر می باشد.
  • صحبت کردن درباره دروغ و خیانت همسرتان نسبت به شما، ایرادی ندارد، زیرا صحبت درباره چنین مسائلی می تواند به شما در حل سریع تر چنین مشکلاتی کمک کرده و راه حلی برای آن پیدا شود.
  • به احساسایات درونی تان توجه کنید و آن را با همسر خود در میان بگذارید. شما می توانید بدون اینکه احساس قربانی شدن را داشته باشید، موجب آرامش همسرتان شوید.

اعتمادسازی دوباره

آنچه درباره اعتماد کردن به همسر باید بدانید این است که ایجاد اعتماد مجدد نیازمند تمایل و عشق شما خواهد بود یعنی اگر شما بر حسب اجبار یا از روی بی میلی رابطه را شروع کنید نمی توانید موفق عمل کنید و دچار شکست می شوید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *