دسته ها
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

بیوگرافی نیکی کریمی و متفاوت ترین عکس های وی را اینجا ببینید

  • فاطمه میرزایی
  • ۲۲ آبان ۱۴۰۰
  • ۰

نیکی کریمی بازیگر خوش چهره و مطرح تلویزیون و سینمای کشورمان می باشد. او علاوه بر بازیگری، تهیه کنندگی و کارگردانی چند فیلم سینمایی را نیز برعهده داشته و از جمله هنرمندان موفق زن ایرانی می باشد که تاکنون جوایز جهانی زیادی کسب کرده است. در ادامه بیوگرافی نیکی کریمی را مرور خواهیم کرد.

نیکی کریمی متولد ۱۹ آبان ۱۳۵۰ از تهران می باشد. وی بازیگر و کارگردان ایرانی و دارنده جایزه صدف نقره ای بهترین بازیگر زن از جشنواره بین المللی سن سپاستین برای فیلم سینمایی «سارا» و نیز برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر زن برای فیلم «دیوانه ای از قفس پرید» و «واکنش پنجم» از جشنواره فیلم فجر بیست و یکم می باشد. در ادامه با بیوگرافی نیکی کریمی آشنا خواهید شد.

تصاویر و بیوگرافی نیکی کریمی

نیکی کریمی هنرمند ایرانی در تهران متولد شده و اصالتا تفرشی می باشد. وی دارای یک برادر به نام خشایار و یک خواهر به نام نازنین است. او مدتی را برای تحصیل در رشته طراحی لباس به آمریکا رفت، ولی بعد از یکسال آن را نیمه کاره رها کرد و برگشت.

بیوگرافی نیکی کریمی

نیکی کریمی بازیگری را از دوران دبستان و در گروه های کوچک تئاتر آغاز کرد و در سال ۱۳۶۸ در اولین فیلم سینمایی به نام وسوسه به کارگردانی جمشید حیدری حضور پیدا کرد. اما اولین حضور جدی کریمی در سال ۱۳۶۹ و مربوط به فیلم سینمایی «عروس» به کارگردانی بهروز افخمی می باشد که بسیار دیده شد و در واقع این فیلم سکوی پرتاب این بازیگر در حرفه بازیگری می باشد و نیز باعث شد که نیکی کریمی و ابوالفضل پورعرب به عنوان اولین ستارگان سینمای ایران بعد از انقلاب لقب بگیرند. بازی در دو فیلم «سارا» و «پری» داریوش مهرجویی بسیار مورد توجه کارگردانان و اهالی بازیگری قرار گرفت و نیز جوایز زیادی برای وی به ارمغان آورد.

بیوگرافی و عکس نیکی کریمی

او سپس در فیلم های کارگردانان معروفی مانند ابراهیم حاتمی کیا، بهروز افخمی و داریوش فرهنگ حضور پیدا کرد و در سال ۱۳۷۷ با ایفای نقش در فیلم «دو زن» تهمینه میلانی بسیار خوش درخشید و برای پنجمین بار به عنوان نامزد دریافت سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر و موفق به دریافت جایزه بهترین بازیگر زن از جشنواره تائورمینا ایتالیا شد، این بازیگر در فیلم های دیگر تهمینه میلانی مانند فیلم «واکنش پنجم» نیز بازی کرده است. کریمی تجربه داوری جشنواره های متعدد داخلی و بین المللی فیلم را نیز برعهده گرفته و در جشنواره فیلم کن فرانسه که در سال ۲۰۰۷ برگزار شد به عنوان داور بخش فیلم کوتاه حضور داشت. او همچنین در کنار هنر بازیگری در زمینه عکاسی و ترجمه نیز فعالیت هایی داشته است.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

زندگینامه متفاوت نیکی کریمی

فیلم سینمایی «یک شب» اولین ساخته بلند نیکی کریمی محسوب می شود که به خاطر ممیزی هایی که داشت، هیچگاه در ایران اکران نشد ولی در جشنواره های معتبر خارجی از جمله جشنواره کن بسیار مورد توجه قرار گرفت. وی بعد از این تجربه موفق، فیلم های سینمایی دیگری از جمله چند روز بعد و سوت پایان را ساخت که این فیلم ها نیز جزو تجربه های موفق وی محسوب می شوند و در جشنواره های مختلف خارجی به نمایش درآمدند. بازی در نمایش خرده جنایت های زن و شوهری اولین کار تلویزیون کریمی می باشد و بعد از آن نیز در چند سریال تلویزیونی حضور پیدا کرد که شاید معروفترین آن سریال کیمیا باشد که درآن با بازیگران مطرحی مانند رضا کیانیان، آزیتا حاجیان، محمدرضا شریفی نیا، حسن پورشیرازی، مهراوه شریفی نیا، پوریا پورسرخ، مهدی پاکدل و … همبازی بود. در ادامه بیوگرافی نیکی کریمی ، شما را دعوت به تماشای عکس های جذاب و دیدنی این بازیگر می نماییم.

بیوگرافی نیکی کریمیعکس زیبای نیکی کریمی

زندگینامه جدید نیکی کریمیتیپ شیک نیکی کریمی در یک مراسم

زندگینامه نیکی کریمینیکی کریمی و هستی مهدوی فرد

بیوگرافی در مورد نیکی کریمیعکس جدید نیکی کریمی و ابوالفضل پورعرب

بیوگرافی و زندگینامه نیکی کریمیعکس آتلیه ای نیکی کریمی

بیوگرافی نیکی کریمیایفای نقش نیکی کریمی در یک فیلم

بیوگرافی نیکی کریمی+عکسنیکی کریمی در کنار امیر قلعه نوعی

بیوگرافی نیکی کریمینیکی کریمی در مراسم اکران آذر

بیوگرافی از نیکی کریمیموتور سواری نیکی کریمی در فیلم آذر

بیوگرافی متفاوت نیکی کریمینیکی کریمی و امیر آقایی

بیوگرافی نیکی کریمیعکس نیکی کریمی بازیگر خوش چهره سینما

بیوگرافی خاص نیکی کریمیبازی نیکی کریمی در فیلم دیوانه ای از قفس پرید

بیوگرافی کامل نیکی کریمینیکی کریمی در کنار وحید جلیلوند

بیوگرافی دیدنی نیکی کریمیعکسی بامزه از کودکی نیکی کریمی

بیوگرافی جذاب نیکی کریمیتیپ مشکی نیکی کریمی

بیوگرافی نیکی کریمینیکی کریمی و پدرش

بیوگرافی جالب نیکی کریمیعکس و بیوگرافی نیکی کریمی

بیوگرافی نیکی کریمیتیپ نیکی کریمی در جشنواره هندوستان

بیوگرافی نیکی کریمینیکی کریمی در کنسرت سیروان خسروی

بیوگرافی نیکی کریمی

فیلم شناسی نیکی کریمی را می توانید در اینجا مشاهده نمایید.

  • فیلم های سینمایی

ممنوعه، آستیگمات، گیلدا، شیفت شب، آذر، ربوده شده، چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت، مرگ ماهی، تمشک، زندگی جای دیگری است، لاله، بشارت به یک شهروند هزاره سوم، تلفن همراه رئیس جمهور، من همسرش هستم، سوت پایان،در امتداد شهر، خیابان های آرام، جرم، دموکراسی تو روز روشن، سلام بر عشق، شکلات داغ، همبازی، آقای هفت رنگ، بیداری، خیابان بیست و چهارم، دو خواهر، شبانه روز، محاکمه در خیابان، جعبه موسیقی، زن دوم، زن ها فرشته اند، چند روز بعد، سه زن، برباد رفته، پرونده هاوانا، چه کسی امیر را کشت؟، ستاره ها ۲ : ستاره است، شام عروسی، نوک برج، باج خور، دیوانه ای از قفس پرید، واکنش پنجم، نیمه پنهان، هزاران زن مثل من، ای بی سی آفریقا، بازیگر، دختران انتظار، میکس، نسل سوخته، دو زن، سیب سرخ هوا، باد و شقایق، جهان پهلوان تختی، روانی، ابر و آفتاب، برج مینو، سایه به سایه، بوی پیراهن یوسف، پری، سارا، ردپای گرگ، عروس، وسوسه

بیوگرافی درباره نیکی کریمی

  • سریال های تلویزیونی

ممنوعه (نمایش خانگی، ۱۳۹۷)، کیمیا (۱۳۹۴)، سرزمین کهن (۱۳۹۲)، تله تئاتر خرده جنایت های زن و شوهری (۱۳۸۷)، زندگی ( ۱۳۷۴)

بیوگرافی جدید نیکی کریمی

  • تئاتر

شام با دوستان (۱۳۹۲)، عاشقانه های ناآرام (۱۳۹۴)

بیوگرافی نیکی کریمی

ازدواج وی

این بازیگر مشهور و توانمند کشورمان مجرد است و تاکنون خبری درباره ازدواج وی منتشر نشده است. او در حال حاظر به همراه پدر و مادرش در لندن زندگی می کند. واکنش خانوم کریمی در مواجهه با پرسش های فراوانی که در رابطه با ازدواجش از وی سوال می شود، می گوید “این سوال ها به دور از نزاکت است.”

همه اعضای خانواده نیکی کریمی در آمریکا و انگلستان زندگی می کنند و او بین تهران و لندن در رفت و آمد است. وی با انتشار عکسی از پدر و مادرش در اینستاگرام نوشت :

مهربانان …دو عزیز بزرگم … پدر و مادرم … دو یار مهربان که هر چه دارم از آنها و خوبی وجودشان است.

عکس و بیوگرافی نیکی کریمی

کتاب های ترجمه شده توسط نیکی کریمی

همانطور که گفتیم؛ نیکی کریمی در کنار بازیگری، کارگردانی و تهیه کنندگی به کار ترجمه نیز مشغولیت دارد، وی تا اکنون ۵ کتاب ترجمه کرده که به چاپ رسیده است، البته یک کتاب وی هنوز دارای مجوز نشر نمی باشد. در زیر با این آثار آشنا می شوید :

  • مجموعه اشعار یکصد شاعر زن چینی
  • عشق زمان غم (بر اساس ده داستان کوتاه از حنیف قریشی) که مجوز نشر آن صادر نشده است.
  • نور ماه بر درختان کاج
  • نزدیکی (اثر حنیف قریشی)
  • آواز هایی که مادرم به من آموخت (زندگینامه مارلون براندو اثر رابرت لینزی
  • بار دیگر، تولدی دیگر (اشعار برگزیده فروغ فرخزاد به همراه برگردان اشعار به انگلیسی و لوح فشرده محتوی دکلمه اشعار توسط نیکی کریمی)

تصاویر جدیدتری از نیکی کریمی

در ادامه بیوگرافی خواندنی نیکی کریمی دعوت می کنیم از جدیدترین عکس های این بازیگر مشهور در کنار خانواده اش و نیز در مراسم های مختلف هنری و سینمایی دیدن کنید.

گالری تصاویر نیکی کریمی شرح حال زندگی نیکی کریمی سرگذشت نیکی کریمی انواع عکسهای نیکی کریمی سرگذشت خواندنی نیکی کریمی زندگی نوشته در مورد نیکی کریمی زندگی نوشته درباره نیکی کریمی زندگی نوشته خواندنی نیکی کریمی تصاویر و بیوگرافی نیکی کریمی زندگی نوشته متفاوت نیکی کریمی زندگی نوشته کامل نیکی کریمی جدیدترین بیوگرافی نیکی کریمی زندگی نوشته و عکس نیکی کریمی

این مطلب از مجله آرگا را به بیوگرافی نیکی کریمی و عکس های وی اختصاص دادیم، امیدواریم این بخش مورد پسند شما دوستان عزیز و علاقمندان به عرصه بازیگری قرار گرفته باشد.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *