دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

معرفی جاذبه های توریستی و مکان های دیدنی سمیرم اصفهان

  • سمیه نیک فرجام
  • ۳۱ تیر ۱۴۰۰
  • ۰

سمیرم از شهرهای زیبا و دیدنی استان اصفهان است مکان های دیدنی سمیرم شامل چشم انداز ویژه ای از آبشار، چسمه و مناطق سرسبز است که در اصفهان بسیار شناخته شده است.

بیشتر گردشگران شهر زیبای سمیرم را با نام شهر هزار چشمه می شناسند این شهر به لحاظ جغرافیایی در ۱۶۵ کیلومتری از اصفهان قرار گرفته است و یک منطقه کوهستانی بی نظیر در اصفهان است. چشم اندازها و مکان های دیدنی سمیرم در تابستان بسیار تماشایی و زیبا هستند آبشار و طبیعت بکری که در این مناطق وجود دارد از مهم ترین زیبایی های این شهر به شمار می رود.

جاذبه های توریستی سمیرم

آشنایی با مکان های دیدنی سمیرم:

با سفر به اصفهان می توانید در کنار بازدید از مکان های دیدنی و تاریخی اصفهان به شهر توریستی سمیرم با مناظر طبیعی بکر آن سفر کنید و جاذبه های متنوعی را در اصفهان مشاهده کنید. برای گردش یک روزه در سمیرم رزرو هتل اصفهان منطقی ترین گزینه است.

جذابیت های سمیرم

پارک دریاچه:

این پارک یکی از مکان های آرام و رویایی در سمیرم است دریاچه ای که در این منطقه وجود دارد از کوه های بلند و زیبای دنا سرازیر شده است. بیشتر گردشگران با سفر به این منطقه از امکنات تفریحی قایق سواری استفاده می کنند.

دریاچه سمیرم اصفهان

آبشار بی بی سیدان:

این آبشار در فاصله ۳۰ کیلومتری از روستای بی بی سیدان سمیرم قرار گرفته است  و از مکان های گردشگری و دیدنی سمیرم است که  در تنگه نازی می توان این آبشار مرتفع را مشاهده کرد. قسمت های پایین آبشار که به شکل دریاچه است محلی برای تفریح و شنای گردشگران است.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

سمیرم شهر زیبای اصفهان

غار دنگزلو:

این غار از جاذبه های تاریخی و طبیعی در سمیرم است قندیل های موجود در درون این غار و ستون های آن از نوع استالاگتیت ها هستند که دارای ارزش علمی هستند.

جاذبه های معروف سمیرم

مزرعه کتی گربین:

این مزرعه در روستای قلعه قدم قرار دارد در فصل بهار این مزرعه پر از جاذبه های دیدنی و تماشایی می شود که برای گردشگران جالب است و می توان از جاذبه های زیبا در این شهر به شمار آید.

سمیرم شهر خاص اصفهان

آبشار تنگ رود قر:

آبشار زیبای تنگه رود قر از تنگه کوه های ماندگان سرازیر می شود صخره های موجود در اطراف این آبشار محل مناسبی برای گردش علاقه مندان به صخره نوردی است.

جاذبه ها و مکان های دیدنی سمیرم

آبشار سمیرم:

از آبشارهایی که با نام این شهر شناخته شده است می توان به آبشار سمیرم اشاره کرد که از ارتفاع کوه های زاگرس فرود می آید. انی آبشار نیز در میان دره های کوه های اطراف قرار گرفته است دیواره های سنگی بلند در این منطقه صلابت خاصی را به آن می بخشد.

دیدنی های مهم سمیرم

چشمه ناز:

از دیگر مناطق دیدنی سمیرم چشمه ناز است که از چشم اندازهای طبیعی و بکر این منطقه محسوب می شود این چشمه پر آب در فاصله ۱۹ کیلومتری از روستای ونک واقع شده است.

آبشار مرتفع سمیرم

آبشار تقرچه:

این آبشار در منطقه ای تاریخی از سمیرم قرار دارد وجود مدرسه اتابکی در این منطقه موجب شده است تا به لحاظ تاریخی شناخته شده باشد. این آبشار با وجود صخره ها نمایی پلکانی پیدا کرده است.

مناطق تاریخی سمیرم

در زمستان این آبشار با بستن قندیل دارای منظره ای بسیار جالب و تماشایی می شود که تا کنون چنین مناظری را مشاهده نکرده اید.

شبستان مسجد جامع سمیرم:

اگر به دنبال جاهای دیدنی سمیرم با جنبه تاریخی هستید می توان این شبستان تاریخی را که متعلق به دوران قاجار است انتخاب کنید. معماری این شبستان بسیار بی نظیر است و دارای سقف های گنبدی شکل است.

دیدنی های قدیمی سمیرم

دریاچه سد حنا:

این دریاچه دارای چند گونه از ماهیان منطقه است و به لحاظ برخورداری از پوشش گیاهی و جانوری دارای اهمیت است.

مناطق توریستی سمیرم

 روستا خفر

این روستا که در جنوبی ترین نقطه اصفهان واقع شده است، دارای طبیعتی زیبا بوده و مرز بین اصفهان و کهگیلویه و بویراحمد می باشد. زمستان های سرد این روستا لقب جهنم سفید را به آن داده و نیز آبشار های متعدد، یخچال های طبیعی و رودخانه های نشأت گرفته از یخچال ها و باغات سیب متعدد روستای خفر را به مکانی دیدنی تبدیل کرده است.

مکانهای دیدنی سمیرم

همچنین وجود یک امام زاده با معماری منحصر به فرد از دیگر جاذبه های دیدنی این روستا بوده و نیز آبشار خفن با ارتفاع ۳۵ متر که در ۵ کیلومتری روستا در دره قاش مستان واقع شده، مانند یال سفید اسب در دل کوه خودنمایی می کند، آبشار پی دنی و غار یخی از دیگر جاذبه های گردشگری این روستا می باشند.

دره حنا علیشاه

کوه های علیشاه در ۱۲ کیلومتری سمیرم و در نواحی اطراف ونک به شکلی استوار قد علم کرده اند، در میان این کوه ها دشت پر گل به نام دشت علیشاه وجود دارد که پوشش گیاهی زیبا و گل های خودرویی که در این دشت وجود دارند، توجه هر گردشگری را به خود جلب می نماید.

جاذبه های دیدنی سمیرم

هوای دلپذیر این طبیعت زیبا، عطر خوش گیاهان دارویی یا خوراکی دشت و وجود دیواره های عظیم و منحصر به فرد در دشت علیشاه، موجب شده است تا مکانی فوق العاده دیدنی و بکر برای گردشگران و علاقمندان به طبیعت باشد، حال برای رسیدن به این دشت باید حدوداً نیم ساعت پیاده روی داشته باشید.

چشمه قازقازک

این چشمه زیبا که در ارتفاعات کوه های بُهُرز سمیرم واقع شده است در فصل بهار در بین درختان سرسبز بید احاطه می گردد و زیبایی خارق العاده ای را ایجاد می کند. جالب است بدانید که وجود حشره ای به نام قاز قازک در اطراف این چشمه در گذشته، موجب نامگذاری این چشمه به این اسم شده است.

زیباترین مکان های دیدنی سمیرم

سمیرم به دلیل برخورداری از چشم اندازهای طبیعی آبشارها و چشمه ها گوناگون در نقاط مختلف خود بسیار شناخته شده است و مورد توجه گردشگران اصفهانی است.

مکان های دیدنی سمیرم و جاذبه هایی که در آن وجود دارد بسیار متنوع و بی نظیر هستند و برای گردشگرانی که به تلفیقی از جاذبه های تاریخی و طبیعی علاقه مند هستند می تواند انتخابی مناسب برای سفر ایران گردی باشد.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *