دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

با مضرات نگه داشتن طولانی ادرار آشنا شوید

  • مرضیه نوروزیان
  • ۱۳ آذر ۱۳۹۷
  • ۰

به موقع تخلیه نشدن مثانه مشکلات زیادی را برای دستگاه ادراری شما به وجود می آورد. برای آشنایی با مشکلات احتمالی این عادت اشتباه ما را دنبال بفرمایید. 

اکثر افراد بر عملکرد مثانه خود کنترل کامل دارند و با دریافت این پیغام عمل دفع را انجام خواهند داد. گاهی اوقات نیز ادرار را در مثانه نگه می داریم و در این صورت اتفاقات دیگری برای بدن ما رقم خواهد خورد.

با دفع نشدن ادرار، ماهیچه های اسفنکترهای مثانه به یکدیگر نزدیک می گردند. این عمل به خاطر جلوگیری از ورود ادرار به مجاری ادراری انجام می گردد. عمل توصیف شده توسط ماهیچه های نامبرده به نحو احسنت انجام می شود اما به شرطی که تکرار نشود.

با تکرار مداوم عمل نگه داشتن ادرار باید شاهد عوارض نامطلوب آن باشید. به عنوان مثال خطر ابتلا به عفونت را افزایش می دهد. در پی تکرار این موضوع عضلات مثانه ضعیف و مشکل احتباس ادرار را به دنبال خواهد داشت.

ضمن اینکه حالتی برای شما پیش می آید که با وجود تخلیه کامل مثانه باز هم احساس دفع دارید. با عدم دفع به موقع، مثانه بیش از اندازه در معرض باکتری قرار می گیرد و این موضوع باعث عفونت ادراری یا مثانه می شود.

تیکو براهه ستاره شناس و کیمیاگر دانمارکی دانشمند خارق العاده ای بوده که در طی دوئلی بر سر فرمول ریاضی در تاریکی پل بینی خود را از دست داد و به جای آن از قطعه فلزی بهره مند شد. براهه به دلیل نگه داشتن طولانی ادرار  جان خود را از دست داد. چون معتقد بود خارج شدن او از جمع برخلاف ادب است.

زمانی که به خانه رسید متوجه شد اصلاً نمی تواند ادرار کند. در همین هنگام مثانه او دچار انفجار شد و او از دنیا رفت. این داستان در مورد افراد الکلی اتفاق می افتد. چون پیغام مبنی بر دفع ادرار را توسط مغز دریافت نمی کنند و به همین خاطر مثانه آن ها منفجر خواهد شد. زمانی که فرد کنترل خود را از دست می دهد یعنی مثانه آسیب جدی دیده است.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *