دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

چگونه با رژیم لاغری آلکالاین (قلیایی) وزنمان را کاهش دهیم

  • فاطمه میرزایی
  • ۳ تیر ۱۴۰۰
  • ۰

رژیم غذایی آلکالاین یا قلیایی یکی از رژیم های لاغری است که با خوردن غذاهای قلیایی ببیشتر و کاهش مصرف غذاهای اسیدی می توان وزن خود را متعادل کرده و به تناسب اندام دلخواه رسید.

 لاغری آلکالاین به رژیم غذایی PH معروف است، به این دلیل که می تواند به تعادل سطح PH مایعات بدن کمک نماید. از آنجا که اسیدهای اضافی بدن تبدیل به چربی و در نتیجه اضافه وزن می شوند، بنابراین با استفاده از این رژیم لاغری، مصرف غذاهایی که موجب افزایش اسید می شود، کاهش پیدا کرده و در نتیجه فرد لاغر می شود. در ادامه شما را با این نوع رژیم غذایی بیشتر آشنا خواهیم کرد.

آشنایی با رژیم لاغری آلکالاین

رژیم کاهش وزن آلکالاین (قلیایی) از جمله رژیم های غذایی جدید و مناسب است که می تواند سطح اسیدهای اضافی را کاهش دهد؛ سطح بالای اسید که بیشتر در غذاهایی مانند گوشت قرمز، برخی غلات مانند گندم، کافئین، محصولات لبنی، نوشیدنی های الکلی وجود دارد، منجر به بروز بیماری هایی مانند پوکی استخوان، خستگی و همچنین ناراحتی های کبد و کلیه می شود، بنابراین استفاده از این رژیم علاوه بر کاهش وزن می تواند از ابتلا به این بیماری ها جلوگیری نماید.

رژیم لاغری آلکالاین

به طور کلی، رژیم لاغری آلکالاین شامل مصرف زیاد میوه ها و سبزیجات، مغزها،دانه ها، حبوبات، همچنین کاهش مصرف گوشت قرمز، حذف شکر، پرهیز از مصرف الکل و غذاهای فرآوری شده می باشد، رعایت این رژیم غذایی موجب می شود، بدن کالری کمتری دریافت نماید، در نتیجه وزن بدن کاهش یافته و همچنین سلامتی فرد حفظ می شود.

همانطور که در بالا نیز اشاره کردیم، در رژیم غذایی آلکالاین، مصرف غذاهایی که میزان اسید بدن را کاهش می دهند، توصیه می شود. مصرف میوه ها و سبزیجات از این نوع می باشند. استفاده از این رژیم غذایی، سطح اسید ادرار را کاهش داده و به همین دلیل، برای پیشگیری از سنگ کلیه و عفونت ادراری بسیار مفید می باشد.

رژیم غذایی لاغری آلکالاین

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

از آنجا که این رژیم با کاهش محصولات لبنی و کمبود دریافت کلسیم همراه است، بنابراین به منظور تامین مقدار کلسیم مورد نیاز بدن خود، حتما باید از جایگزین های مناسب برای دریافت این ماده معدنی استفاده کنید. استفاده از مکمل های کلسیم می تواند در این زمینه مفید باشد.

رژیم لاغری قلیایی

به این نکته توجه داشته باشید که بدن در حالت کلی سطح PH خود را حفظ می نماید و فرقی نمی کند که فرد رژیم داشته باشد یا نه. از آنجا که که رژیم آلکالاین و قلیایی اثبات نشده است، بنابراین اگر می خواهید این نوع رژیم را دنبال کنید، سعی نمایید برنامه غذایی متعادلی را انتخاب کرده و از مصرف مکمل ها و سایر مواد مربوط به رژیم اجتناب کنید، ضمن اینکه قبل از انتخاب هر نوع رژیم غذایی نسبت به شرایط بدنی خود آگاهی داشته و حتما در این مورد با پزشک و یا متخصص تغذیه مشورت نمایید.

فواید استفاده از رژیم قلیایی

این رژیم مانند دیگر رژیم ها فواید زیادی داشته و نقش مهمی در سلامت بدن ایفا می کند که برخی از فواید آن عبارتند از :

افزایش انرژی :

با مصرف این رژیم مواد مغذی و مواد معدنی که توسط بدن دریافت می شود سبب بهبود عملکرد سلولی می شود و در نهایت فرد انرژی بیشتری خواهد داشت.

کاهش روند پیری :

زمانی که از این رژیم لاغری آلکالاین پیروی می کنید ph بدن تان به ۷.۳۶ می رسد و در نتیجه سبب کاهش روند پیری خواهد شد اما با رژیم غذایی اسیدی این وضعیت بدتر شده و منجر به سرعت بخشیدن به روند پیری می شوند.

فواید رژیم قلیایی

رسیدن به وزن ایده آل :

اگر چه کاهش وزن هدف اصلی استفاده از این رژیم نمی باشد اما استفاده از این رژیم سبب از بین رفتن چربی بدن و رسیدن به وزن ایده آل بدن می شود

تقویت سیستم ایمنی بدن :

در صورت اسیدی بودن بدن خون به یک مکان مناسب برای بیماری ها، ویروس ها و باکتری ها تبدیل خواهد شد اما قلیایی بودن بدن سبب تقویت سیستم ایمنی بدن و مقاومت بیشتر در برابر بیماری ها می شود.

بررسی فواید رژیم قلیایی بر سلامت بدن

آشنایی با غذا های اسیدی

غذاهای اسیدی که برای برخی از افراد مضر است و یا باید از مصرف آن به مقدار زیاد پرهیز کرد عبارتند از :

  • الکل
  • محصولات لبنی مثل : شیر و پنیر
  • ماهی
  • غذاهای فرآوری شده
  • قهوه
  • تخم مرغ
  • گوشت
  • استفاده از جوش شیرین در غذا ها

نکاتی که در مورد استفاده از رژیم قلیایی باید بدانید.

۱. به صورت یک دفعه خلاص شدن از تمام مواد غذایی اسیدی، بدن را با مشکلاتی رو به رو می کند از این رو باید به تدریج استفاده از این رژیم را شروع کنید.

۲. به منظور رسیدن به نتیجه دلخواه عجول نباشد ابتدا بشقاب تان را هشتاد درصد مواد قلیایی و بیست درصد اسیدی تقسیم نمایید.

نکاتی که در مورد استفاده از رژیم لاغری آلکالاین باید بدانید

به منظور دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه رژیم لاغری می توانید بر روی لینک کلیک نمایید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *