دسته ها
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

ماسک تقویت موهای رنگ شده برای حفظ شادابی و زیبایی موها

  • سمیه نیک فرجام
  • ۲۳ دی ۱۳۹۷
  • ۰

انواع مو نیازمند مراقبت و نگهداری است به ویژه افرادی که دارای موهای رنگ شده و دکلره شده هستند باید مراقبت بیشتری داشته باشند. ماسک تقویت موهای رنگ شده از نکات مراقبتی است که باید به آن توجه کنید.

ماسک های خانگی که برای تقویت انواع موها مورد استفاده قرار می گیرند دارای خواص درمانی بسیاری هستند. این نوع ماسک ها با روش های ساده و با استفاده از مواد در دسترس تهیه می شوند که شما می توانید با استفاده از ماسک تقویت مو های رنگ شده سلامت موی خود را به دست آورید و مو های براق و درخشانی داشته باشید.

ماسک معجزه گر برای موی رنگ شده

معرفی انواع ماسک تقویت موهای رنگ شده:

بیشتر افراد بعد از رنگ کردن مو یا دکلره کردن با مشکلات مختلفی رو به رو می شوند که از جمله مهم ترین آنها وز شدن و از بین رفتن براق بودن مو است. اما شما باید توجه داشته باشید که در کنار استفاده رنگ مو باید به نکات مراقبتی بسیاری توجه کنید تا موی شما دچار آسیب نشود.

برای استفاده از ماسک های تقویت کننده موهای رنگ شده ابتدا باید جنس موهای خود را بشناسید و بر حسب چرب بودن، خشک بودن یا هر دو از ماسک مناسب خود استفاده کنید.

میوه ها در بیشتر موارد ترکیباتی فوق العاده و معجزه آسا برای درمان مشکلات پوست و مو خواهند بود. در ادامه این بخش بر حسب دسته بندی انواع موها ماسک مخصوص و مناسبی را برای شما عزیزان ارائه خواهیم  داد.

ماسک تقویت موهای رنگ شده و آسیب دیده

 با استفاده از رنگ مو شما دچار موخوره خواهید شد که برای رفع آن باید از  ماسک جلوگیری از موخوره با مواد طبیعی و اثرگذاری عالی در کنار ماسک های تقویتی استفاده کنید.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

 ماسک مخصوص موی نازک:

اگر دارای موهایی با جنس نازک و نرم هستید چون موی شما به میزان کافی دارای رطوبت و آبرسانی است بهتر است از ماسک های مراقبتی برای این کار استفاده کنید. در این نوع از ماسک ها مقداری سس مایونز، عسل و تخم مرغ را با یکدیگر مخلوط کنید و هفته ای ۲ بار این ماسک را استفاده کنید.

 ماسک مخصوص موی فر:

اگر جنس موهای شما فر است و با رنگ کردن مو، احساس وز بودن و یا خشکی در موی سر خود را دارید باید از ماسک های مرطوبت تر و دارای مقادیری از مواد تقویتی استفاده کنید.

درمان موی رنگ شده با ماسک

ماسک نارگیل، روغن آرگان و آووکادو و زیتون یک ترکیب فوق العاده برای این نوع مو می باشد که هفته ای دو بار می توانید از آن استفاده کنید.

ماسک مو مخصوص موی خشک:

از دیگر انواع ماسک تقویت موهای رنگ شده ماسک نرم کننده و آبرسان است این دو نوع ماسک دارای ترکیباتی از مواد آبرسان و نرم کننده می باشند. با استفاده از این دو نوع ماسک موی ویژه می توانید یکی از بهترین انواع ماسک مو برای موهای خشک را بهتر بشناسید.

در تهیه ماسک نرم کننده می توانید از آواکادو، تخم مرغ، روغن زیتون، عسل و روغن نارگیل استفاده کنید این ترکیب فوق العاده در کنار استفاده از ماسک آبرسان بسیار موثر خواهد بود.

در ترکیبات ماسک آبرسان نیز می توانید از مایونز، عسل، روغن نارگیل، روغن زیتون و آوکادو استفاده کنید که ترکیباتی مشابه ماسک های دیگر دارد.

ماسک خانگی مناسب موی رنگ شده

ماسک معجزه آسای موی رنگ شده:

همانطور که می دانید موهای رنگ شده دچار آسیب دیدگی هستند و به همین دلیل نیازمند استفاده از ماسک های بازسازی می باشند. ماسک های بازسازی برای از بین بردن موخوره، خشکی و وز شدن مو مورد استفاده قرار می گیرند.

از ترکیبات موثر ماسک های بازسازی که از انواع ماسک تقویت کننده برای موی رنگ شده هستند ترکیب موز، عسل، روغن جوجوبا، روغن نارگیل و روغن زیتون است که علاوه بر بازسازی دارای خاصیت تقویت هستند.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *