دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

معرفی مکان های دیدنی بوشهر و جاذبه های تاریخی آن

  • سمیه نیک فرجام
  • ۷ آذر ۱۳۹۷
  • ۰

شهر بندری بوشهر دارای جاذبه های بی نظیر و تماشایی است این شهر که در کنار سواحلی از خلیج فارس واقع شده است دارای قدمتی طولانی است و مکان های دیدنی بوشهر شامل تلفیقی از جاذبه های طبیعی و تاریخی است.

در زمان ساسانیان شهر بوشهر دارای اهمیت زیادی بوده است  و شواهد زیادی نشان می دهد که این شهر در زمان ساسانیان وجود داشته است. نخلستان های زیبا و بکر با مناظری از دریای بزرگ خلیج فارس از چشم اندازها و مکان های دیدنی بوشهر محسوب می شوند که گردشگران این منطقه از این جاذبه ها دیدن می کنند.

 

دیدنی ها در استان بوشهر

مکان های دیدنی بوشهر:

در شهر بوشهر جاذبه های فرهنگی ارزشمندی نیز وجود دارند که هر یک دارای جذابیت خاص خود برای گردشگران است مساجد، بناهای تاریخی، چشم اندازهای طبیعی و دیدنی های مدرن از جاذبه های موجود در این شهر قدیمی و زیبا هستند.

سواحل دیدنی بوشهر

بازار بوشهر:

این بازار از جاذبه های قدیمی و سنتی است که در بوشهر به چشم می خورد در این بازار اقلام زیادی داد و ستد می شود و مهم ترین محل برای سوغاتی های این شهر است.

مکان های دیدنی بوشهر

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

کوه نمک دشتی:

این کوه که از مکان های دیدنی بوشهر است در نزدیکی روستای گنخک قرار دارد این کوه نمکی از بزرگ ترین کوه های نمک است که در منطقه خاورمیانه قرار دارد. همچنین در این منطقه آبشار نمکی و چشمه نمکی که بسیار جالب است نیز دیده می شود.پ

جاذبه های توریستی بوشهر

ساحل:

درای و سواحل زیبای آن از دیگر چشم اندازهای مهم و معروف در بوشهر است که هر گردشگری با وارد شدن به شهر بوشهر قصد دیدن آن را دارد. دیدن این سواحل با آب های زلال در غروب عظمت و شکوه زیادی به شهر زیبای بوشهر داده است.

مناطق توریستی بوشهر

عمارت ملک:

از جاذبه ها و دیدنی های تاریخی در بوشهر عمارت ملک است این عمارت که متعلق به دوران قاجار است با معماری بی نظیر خود توجه گردشگران را جلب کرده است. جالب است بدانید که معماری این بنا توسط معماران فرانسوی ساخته شده است.

نقاط معروف بوشهر

قلعه خورموج دشتی:

این قلعه نیز دارای معماری به سبک ساسانی و سلجوقی است در حال حاضر بخشی از این بنار ارزشمند تاریخی تخریب شده است و بخشی از آن که شامل یک برج است باقی مانده است. این بنا که به لحاظ ملی دارای ارزش باید حفظ و بازسازی شود.

مکان های گردشگری بوشهر

مسجد جامع بردستان:

در زمان اردشیر ساسانی بنای اصلی این مسجد باشکوه ساخته شده است و از آثار ملی مهمی است که از این دوران بر جای مانده است. در سال ۱۲۳۷ بنای این مسجد مورد مرمت و بازسازی قرار گرفته است.

مکان های تاریخی بوشهر

مدرسه سعادت:

این مدرسه که در زمان مظفرالدین شاه ساخته شده است از اولین مدارسی بوده است که به سبک امروزی بنا شده است و برای گردشگران دارای اهمیت تاریخی است.

مدرسه قدیمی بوشهر

مکان های گردشگری بوشهر علاوه بر جاذبه هایی که در بالا به آن اشاره کردیم دارای تنوع دیگری است و شامل دیدنی های مختلفی است همچنین شما می توانید در سفر خود از آداب و رسوم جالب مردم این منطقه نیز دیدن کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *