دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

برای رسیدن به موفقیت این تصورات اشتباه را کنار بگذارید!

  • مرضیه نوروزیان
  • ۲۸ آبان ۱۳۹۷
  • ۰

بسیاری از ما به دنبال موفقیت در مسیرهای مختلف زندگی می باشیم و در این راستا تصورات و حرف های زیادی شنیده ایم. این در حالی است که بسیاری از این تصورات اشتباه هستند. 

تصورات اشتباه در مورد موفقیت باعث شده که شما بیش از اندازه از خود توقع داشته باشید و در صورت نرسیدن به جایگاه مد نظر دچار سرخوردگی شوید. حال اینکه در بیشتر مواقع شما چیزی ورای توان از خود می خواهید. 

باید همه چیز را بدانید

خواننده و ترانه سرای آمریکایی، جون بایز در این باره گفته است:«اگر همیشه در حال جست و جو باشی، پاسخ ها خود را نشان خواهند داد.» ضمن اینکه مولوی نیز در مثنوی معنوی به این موضوع اشاره کرده و گفته است که « عاقبت جوینده، یابنده بود.» بسیاری از افراد با آزمون و خطا به موفقیت رسیده اند و در این مسیر از اشتباهات خود درس گرفته اند. افراد موفق با وجود اشتباه کردن باز هم دست به عمل می زنند.

لازم نیست تغییر ایجاد کنید

در کتاب پایه انجمن معتادان گمنام آمده است:«جنون یعنی انجام دوباره و چندباره کاری یکسان و انتظار نتایج متفاوت». با این جمله باید بدانیم چه وقت تغییر ایجاد کنیم و چه موقع ادامه دهیم. برای رسیدن به سطح موفقیتی که می خواهید، باید همیشه آماده باشید.

جایگاه شما نتیجه کاری است که تاکنون داشته اید. بنابراین برای تغییر آن باید راه متفاوتی را در پیش بگیرید. در این مسیر ترفندهای نوین و به روز را به کار ببرید تا نتیجه مدنظر حاصل شود.

تصورات اشتباه در مورد موفقیت

موفقیت یک شبه حاصل می شود

این یک باور اشتباست و چنین چیزی وجود ندارد. اگر با تمام مخترعین، دانشمندان و … هم کلام بشوید، باز هم چنین صحبتی را از دهان آن ها نخواهید شنید. کسی نمی تواند راه هزار ساله را یک شبه طی کند. برای موفقیت منتظر در زدن شانس و به دست آوردن موقعیت بادآورده نباشید. بلکه این فرصت و امتیاز را خودتان ایجاد کنید.

همه انسان های بزرگ در مصاحبه هایشان به سختی های کار و ناکامی اشاره کرده اند. ضمن اینکه تلاش های مکرر در این زمینه و تقویت مهارت خود را یادآور شده اند.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

برای رسیدن به موفقیت لازم نیست زمان طی شود

اپرا وینفری در این باره گفته:«می‌توانید همه چیز داشته باشید، فقط همه را یکجا و یک‌دفعه نمی‌توانید داشته باشید».

شما می توانید همسر خوبی داشته باشید، بنیاد خیریه داشته باشید، شغل مناسبی داشته باشید، به خارج از کشور سفر کنید و … اما نمی توانید همه این موارد را در یک زمان و به صورت یک جا داشته باشید.

بهتر است ذهن خود را روی آن ها به نوبت متمرکز کنید. این تمرکز را به ترتیب اولویت انجام دهید. مثلاً اگر درآمد بالا برای شما اهمیت دارد، ابتدا بر روی درآمد تمرکز داشته باشید.

اگر موفق شوید، تمام مشکلاتتان حل می گردد

جیم ران در این مورد گفته است:

«آرزو نکنید که ای‌ کاش فلان چیز راحت‌تر بود، آرزو کنید که خودتان بهتر باشید. آرزوی مشکلات کمتر نکنید، مهارت‌های بیشتری را آرزو کنید. آرزوی چالش‌های کمتر نداشته باشید، برای خود بیشتر آرزو کنید».

آدم های موفق فقط راه کارهای مناسبی برای برخورد و حل مشکل دارند اما این بدین معنی نیست که این افراد مشکلات کمتری دارند. مشکلات جزئی از مسیر موفقیت می باشد. این نکته را بدانید که آدم های موفق مشکلات بیشتری دارند.

زمانی که موفق می گردید، مردم بیشتر شما را دوست دارند

مریلین مونرو هنرپیشه آمریکایی در این باره گفته است:

«موفقیت باعث می‌شود خیلی‌ها از شما متنفر شوند. ای‌کاش این‌طور نبود. لذت از موفقیت بدون اینکه حسادت را در چشمان اطرافیان ببینید، فوق‌العاده می‌شد».

تصورات اشتباه در مورد موفقیت

مردم بیشتر افراد موفق را با گفته های خود مورد سرزنش و قضاوت قرار می دهند و می گویند: کمک فراوانی به او شده، از رانت استفاده کرده و … در واقع آدم های موفق باعث ناراحتی کسانی می شوند که شکست خورده اند. با موفقیت ممکن است دوستانتان را از دست دهید.

موفقیت باعث شادی می شود

زیگ زیگلار در این باره گفته است:

پول باعث شادی نمی‌شود، اما همه می‌خواهند خودشان این را تجربه کنند.

شادی پس از موفقیت کوتاه مدت است و این شکرگزار بودن است که به شما احساس خوبی می دهد و باعث شادی شما می گردد. بنابراین در هر وضعیتی شاکر باشید تا این شادی نصیب شما شود.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *