دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

روانشناسی رنگ فیروزه ای و شناخت بیشتر ویژگی های روحی و روانی این رنگ

  • سمیه نیک فرجام
  • ۲۸ خرداد ۱۳۹۸
  • ۰

رنگ فیروزه ای در افراد نمایانگر نشانه های شخصیتی است و از روی رنگ های مورد علاقه فرد می توان به شخصیت شناسی او پی برد. از جمله این شخصیت شناسی، روانشناسی رنگ فیروزه ای است.

رنگ فیروزه ای در طیف وسیعی از رنگ آبی قرار می گیرد و روان شناسی رنگ فیروزه ای به روان شناسی رنگ آبی بسیار نزدیک است. رنگ فیروزه ای در دسته رنگ های سرد و مایل به گرم قرار دارد همانطور که می دانید رنگ آبی نشان دهنده دریا و آسمان و بزرگ ترین نماد این رنگ و طیف های مختلف آن مانند رنگ فیروزه ای بزرگی و بخشندگی است. شخصیت شناسی رنگ فیروزه ای

روانشناسی رنگ فیروزه ای:

رنگ فیروزه ای از طیف های رنگ آبی است که بر خلاف رنگ آبی در میان خانم ها بیشتر طرفدار دارد افرادی که به این رنگ علاقه دارند دارای شخصیتی آرام و لطیف هستند و از مهم ترین خصلت ها در آنها مناعت طبع داشتن است.

در روان شناسی رنگ فیروزه ای به نمادهایی همچون صداقت، وفاداری، تعهد، ایمان، ذکاوت، بخشندگی، پاک و زلال بودن، اعتماد به نفس و اعتماد اشاره می شود. جوان بودن و داشتن احساس سرزندگی و شادابی از دیگر نشانه های شخصیتی در اینگونه از افرد است. روانشناسی رنگ آبی نیز دارای نمادهایی از رنگ فیروزه ای است و نشان دهنده شخصیت این افراد است.

روانشناسی برای رنگ فیروزه ای

طیف های تیره تر این رنگ نشان دهنده قدرت و دانش در فرد نیز می باشد این افرد به لحاظ معنوی نیز دارای شخصیتی پخته و کامل هستند و دارای سیری از معنویات درونی می باشند.

اعتماد به نفس:

رنگ فیروزه ای نشان دهنده اعتماد به نفس و خودباوری در فرد است و از سوی دیگر نیز می توانند برای برقراری ارتباط افردی قابل اعتماد باشند.

آرامش:

این دسته از افردا دارای شخصیتی آرام هستند و این آرامش را به اطرافیان خود انتقال می دهند. این آرامش در شخصیت این افراد موجب می شود تا در مقابل مواجه با مشکلات به خوبی عمل کنند.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

شخصیت افراد علاقه مند به رنگ فیروزه ای

قدرت تفکر:

در روان شناسی رنگ فیروزه ای قدرت تفکر مهم ترین عاملی است موجب داشتن تصمیم گیری های درست در اینگونه افراد می شود و سعی می کنند شرایط را به نفع خود تغییر دهند و از آن بهترین استفاده را داشته باشند.

مسئولیت پذیری:

این افراد در قبال مسئولیت هایی که به آنها واگذار می شود می توانند به خوبی عمل کنند و در حیطه کاری افرادی مسئولیت پذیر هستند.

روابط اجتماعی بالا:

روابط صمیمی و دوستانه در بین این افراد پر رنگ است و به خوبی می توانند با دوستان خود ارتباط برقرار کنند و ابراز احساسات می کنند.

قدرت:

توانایی در انجام کارها و داشتن قدرت برای رسیدن به اهداف و آرزوها در این افراد بسیار پر رنگ است.

همچنین در علم روانشناسی به کار بردن این رنگ می تواند تاثیرات مثبتی در فرد داشته باشد افرادی که از این رنگ استفاده می کنند دارای روحیه ای آرام و خلاق هستند و می تواند آرامش و انرژی مثبتی از این رنگ دریافت کنند.

روانشناسی رنگ فیروزه ای چیست

از دیگر تاثیرات مهم این رنگ بر روی روحیه افراد کاهش استرس و اضطراب است برای افراد چاق نیز توصیه می شود تا از این رنگ استفاده کنند زیرا دیدن این رنگ موجب آرامش اعصاب و کم خوری در آنها خواهد شد.

اما نکته قابل توجه در رابطه با روانشناسی رنگ فیروزه ای این است که استفاده کردن از این رنگ موجب افسردگی در فضای خانه می گردد. در ادامه نیز می توانید از روانشناسی رنگ نارنجی و شخصیت شناسی این رنگ استفاده کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *