دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

روانشناسی رنگ صورتی و شناخت خصوصیات مختلف علاقه مندان به این رنگ

  • سمیه نیک فرجام
  • ۱۷ بهمن ۱۴۰۰
  • ۰

رنگ صورتی از رنگ های گرم است و رنگ های گرم به طور کلی نشان دهنده شخصیتت فعال و پویا در فرد است. در روانشناسی رنگ صورتی از طیف های مختلف این رنگ برای توصیف خصوصیات استفاده می شود.

رنگ صورتی نمادی از عشق و محبت نسبت به اطرافیان است و در روانشناسی رنگ صورتی به نمادهای دیگر یاز این رنگ مانند مهربانی، آرامش و بخشندگی نیز اشاره شده است به طور کلی افرادی که به رنگ صورتی روشن تمایل دارند افرادی آرام و خوش رو هستند و در مقابل افرادی که به رنگ صورتی تیره علاقه مند هستند دارای شخصیتی پر شور و پر انگیزه هستند.

   شخصیت شناسی بر اساس رنگ صورتی

آشنایی با روانشناسی رنگ صورتی:

عشق از اولین نمادهایی است که در علم روانشناسی رنگ ها و به ویژه رنگ صورتی مورد توجه است و این دسته از افراد دارای شخصیتی مهربان و عاشق هستند. بخشندگی نیز از دیگر صفات بارز در اینگونه از افراد است.

 روان شناسی رنگ صورتی دید و نگاه افراد علاقه مند به رنگ صورتی  را دیدی مثبت و نگرشی توام با عشق و امید بیان می کند. به همین دلیل این افراد در مقابل اطرافیان خود بخشنده و مهربان هستند و محبت خود را از دیگران دریغ نمی کنند.

مطالعه روانشناسی رنگ صورتی

این افراد به دلیل عاطفی بودن حساسیت های خاص خود را دارند و در برقراری ارتباط با آنها باید کمی محتاط عمل کرد تا دچار دلخوری و زود رنجی نشوند.

  •  آرون گروپس

شخصیت افراد علاقه مند به رنگ صورتی:

سخاوتمند بودن و مهربان بودن از جمله صفات این افراد است و نشان دهنده روحیه حساس این افراد است. این افراد در برقراری ارتباط با دیگران به راحتی ابزار احساسات می کنند و در عین حال محدودیت های خاص خود را در ارتباط برقرار کردن دارند.

اگر مردی به رنگ صورتی علاقه مند باشد در روان شناسی رنگ صورتی این فرد را فردی احساسی می دانند که از عواطف خاص خود برخوردار است.

شاد بودن و داشتن نشاط در این افراد به خوبی دیده می شود و آنها در ارتباط با دیگران نیز سعی می کنند این شادی را منتقل کنند تا احساسی مثبت را به اطرافیان خود القا دهند.

رنگ صورتی چه نمادی دارد

فواید استفاده از رنگ صورتی:

استفاده کردن از رنگ صورتی در فضاهای مختلف موجب می شود تا نشاط بیشتری به محیط داده شود و فرد از خستگی و کسالت دور شود بنابراین شما می توانید با استفاده از رنگ صورتی که رنگ دلخواه شما است و زیبایی ویژه ای به هر مکان می دهد انرژی بیشتری را از محیط خود دریافت کنید و در طول روز انرژی بالایی داشته باشید.

کسانی که از رنگ صورتی استفاده می کنند دارای بهره هوشی بالاتری هستند زیرا این رنگ موجب افزایش تمرکز بیشتر در فرد می شود و سطح هوشیاری او را بالا می برد.

دور کردن استرس از دیگر تاثیرات مثبت استفاده کردن از رنگ صورتی است و در روان شناسی رنگ صورتی اینگونه بیان می شود که افراد با دیدن این رنگ خستگی، کسالت و اضطراب را از خود دور می کنند.

روانشناسی شخصیتی رنگ صورتی

از دیگر تاثیرات مثبت این رنگ در روحیه و شخصیت فرد می تواند به کاهش پرخاشگری، افزایش مهربانی، کنترل خود، کاهش خواب آلودگی در فضای کار، افزایش صبر و اعتماد به نفس اشاره کرد.

همچنین باید توجه داشته باشید که برای برخی از افراد استفاده یکنواخت از رنگ صورتی موجب کسالت و بی انگیزگی می شود بنابراین بهترین روش این است که هر چند وقت این رنگ ها تغییر نمایند تا روحیه فرد را افزایش دهد و از میزان کسالت بکاهد.

همه چیز در مورد رنگ صورتی

۱. در دنیا رنگ صورتی به عنوان رنگ عشق محسوب می شود.

۲. در اروپا در قرن های پیش برای نوزادان پسر از رنگ صورتی و برای نوزادان دختر از رنگ آبی استفاده می کردند اما امروزه در اکثر کشور ها برای نوزادان دختر از رنگ صورتی و برای پسر از آبی استفاده می شود.

۳. در اکثر کشور های جهان  این رنگ به عنوان رنگ دخترانه به شمار می رود.

روان شناسی رنگ صورتی

رنگ صورتی چه نشانه هایی دارد؟

  • دوران پاک کودکی و زنده کردن خاطرات دوران کودکی
  • امید و زندگی
  • سرطان پستان
  • کل رز محمدی

استفاده از رنگ صورتی در دکوراسیون

می توانید به منظور ایجاد تغییر در دکوراسیون منزل از رنگ صورتی استفاده کنید  اگر چه استفاده از این رنگ در اکثر فرهنگ ها رنگی زنانه محسوب می شود  و بیشتر برای دکوراسیون دخترانه مورد استفاده قرار گرفته می شود اما به صورت کلی استفاده از این رنگ در دکوراسیون صورتی  اثرات آرامش بخشی دارد.

استفاده از رنگ صورتی در دکوراسیون

شخصیت افرادی که به صورتی علاقه ندارند چگونه است؟

  • فردی دلسوز نمی باشد و نیاز های دیگران برایش اهمیتی ندارد.
  • در زندگی خود نیاز زیادتری به هوس و هیجان دارد.
  • از دوران کودکی با پدر یا مادرش مشکلات عاطفی حل نشده ای دارد.

استفاده از رنگ صورتی در تجارت

همانطور که می دانید انتخاب رنگ مناسیب در زمان طراحی لوگو از اهمت بسیار بالایی برخوردار است  از این رو در زمان طراحی لوگو برای شرکت یا هر عنصر مرتبط با نام تجاری به آن دقت نمایید رنگ صورتی همراه با گرما، درک و امید می باشد از این رو، اکثر موسسات خیریه از این رنگ استفاده می کنند.

امیدواریم با کمک مطلب گفته شده به شخصیت افردیکه به رنگ صورتی علاقه دارند پی برده باشید، در صورت تمایل جهت آشنایی با روانشناسی رنگ ها می توانید روی لینک کلیک نمایید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *