دسته ها
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

با همسر شکاک چگونه رفتار کنیم؟

  • سمیه نیک فرجام
  • ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰
  • ۰

اعتماد و صداقت شاید از اولین و مهم ترین گزینه ها برای انتخاب یک همسر ایده آل باشد اما گاهی شما متوجه این موضوع می شوید که دارای یک همسر شکاک هستید و در اینجا است که از خودتان می پرسید باید با این موضوع چگونه برخورد کنید؟

نشانه های مختلفی در همسران برای شناسایی ویژگی بدبین بودن در آنها وجود دارد این نشانه ممکن است نشانه هایی کوچک مانند پرس و جو کردن و سوال پیچ کردن شما باشد و در برخی موارد نیز می تواند نشانه هایی بزرگ تر مثل چک کردن گوشی همراه و حتی تعقیب شما باشد. که در هر دو صورت شما با همسر بدبین و شکاکی رو به رو هستید که با توجه به میزان بروز این نشانه ها و شدت آن راه های مختلفی برای جلب اعتماد و اطمینان او وجود دارد.

درمان همسران شکاک

نحوه برخورد درست با همسر شکاک:

شاید برای شروع لازم باشد این نکته را متذکر شویم که بدبین بودن همسر امری خود به خودی نیست و ریشه در عوامل مختلفی دارد که گاها به خود شما نیز بر می گردد. به عنوان مثال: ممکن است همسر شما با دیدن بی توجهی و کمبود محبت از سوی شما احساس خطر کرده و به چنین رفتاری دست بزند پس بهتر برای آغاز به دنبال ریشه این مشکل باشید.

اگر فکر می کنید شما علت بروز چنین رفتاری در همسر بدبین خود هستید باید ابتدا خودتان را تغییر دهید و تا متوجه تغییرات همسر خود شوید. در این میان اگر این ویژگی یک ویژگی ذاتی در او است باید با ایجاد اعتماد و محبت به او تکنیک های مختلفی را برای کاهش این رفتار به کار بگیرید.

با همسر شکاک چه کنیم

صبور بودن:

اولین نشانه ای که در همسران این افراد دیده می شود آستانه صبر و تحمل بالا است و این نشات گرفته از عشق و علاقه شما نسبت به همسرتان است. عی کنید در مقابل درخواست های همسرتان کوتاه بیایید و با آرامش بیشتر با او صحبت کنید و به خاطر داشته باشید که مقاومت کردن در مقابل درخواست همسرتان موجب شدیدتر شدن این رفتار می شود.

محدود نکردن خود:

برخی از مردان و یا زنان در مقابل رفتار همسر بدبین خود سعی می کنند تا خود را محدود کنند و با این رفتار مشکلات خود را به حداقل برسانند. بنابراین با حبس کردن خودتان در خانه و دست کشیدن از کار و تحصیل چیزی عوض نخواهد شد.

  •  آرون گروپس

شما با پذیرفتن اینکه خودتان را در خانه حبس کنید به همسر بدبین خود این اجازه را می دهید که در قبال رفتار نادرست خود به آن چیزی که می خواهد دست پیدا کند و این موجب می شود تا دست به تغییر خود نزند و بر این تصور باشد که با قدرت زور می تواند حرف خود را به شما بفهماند.

شکاک بودن همسر

چیزی را از او پنهان نکنید:

پنهان کاری و نداشتن صداقت با همسر اولین ریشه بروز شکاک بودن در همسر است بنابراین برای از بین بردن جو پنهان کاری در فضای خانه با صداقت و رو راستی اعتماد همسر خود را جلب کنید. همچنین با این کار موجب می شوید تا جست و جو و تعقیب های همسر در رابطه با شما نیز به حداقل خود برسد و زندگی خود را بهتر حفظ کنید.

آنچه باید درباره اعتماد کردن به همسر باید بدانید این است که اعتماد رشته دو طرفه در روابط است و شما با دادن اعتماد می توانید آن را به دست آورید.

گفت و گو:

صحبت کردن و درد و دل کردن با همسر از رازهای موفقیت در زندگی زناشویی است و در هر زمینه ای کمک کننده خواهد بود در هفته چند بار با همسر بدبین خود صحبت کنید و از او بخواهید که رفتارهای که از جانب شما موجب آزار او می شود را به شما بگوید و در مقابل نیز شما با بیان رفتارهای مثبت و خوب او از او بخواهید تا رفتارهای بد خود را تغییر دهد.

دست کاری نکردن نقطه ضعف:

شما به عنوان شریک زندگی همسرتان می دانید که چه رفتارهای او را آزار می دهد یا چه خط قرمزهایی در زندگی خود دارد و شما برای درمان همسر شکاک خود باید از این نقاط قرمز دوری کنید و با لجبازی او را بیشتر تحریک نکنید.

چه همسرانی شکاک هستند

چگونه با راه های افزایش عزت نفس شریک زندگی موجب افزایش عزت نفس شریک زندگیمان شویم؟ در این مطلب شما با راه های دادن اعتماد به نفس با همسر آشنا می شوید.

ایجاد جو عاطفی:

شکاک بودن همسر می تواند ریشه در عواطف و احساسات او نسبت به شما داشته باشد، شما با صمیمی تر کردن رابطه و برقراری رابطه ای دوستانه با همسر خود احساس عشق و محبت بیشتری به او بدهید و احساس شوق بیشتری را در او ایجاد کنید و با این محبت او را متوجه این موضوع کنید که این بدبین بودن در رابطه عاطفی شما بی معنا است.

شما با دانستن این موضوع که اهمیت صداقت در زندگی و عشق چقدر است می توانید رابطه ای سالم تر و پر از عشق با همسرتان داشته باشید و از این طریق مشکلات زناشویی خود را خاتمه دهید.

خلف وعده نکردن

وقتی به وعده هایتان عمل نمی کنید، همسر شما ممکن است تصور کند که برای وی به اندازه ای که بایر ارزش قائل نیستید و یا اینکه به خاطر ارتباط داشتن با فرد دیگری او را فراموش کرده اید.

زن یا شوهر شکاک

از این رو به همسرتان ثابت کنید که با وی صادق بوده و قابل اتکا هستید و نیز در صورت خلف وعده حتما از وی دلجویی کنید تا مطمئن شود که این عمل شما هرگز از روی کم اهمیت شمردنش نبوده است.

مقایسه نکردن همسر با دیگران

در واقع با مقایسه کردن همسرتان با دیگران این پیام را منتقل می کنید که تو به اندازه وی خوب نبوده و من از کنار تو بودن راضی نیستم.

در نتیجه با این کارتان اعتماد به نفس همسرتان را از بین برده و در نتیجه ترس او را می گیرد، زیرا مدام در این فکر است که شما به دنبال فرصتی برای رهایی از او هستید.

ابراز عشق

در رابطه بین زوجین، ابراز عشق و گفتن جمله «دوستت دارم» از اهمیت زیادی برخوردار است، زیرا باعث می شود همسرتان نسبت به عشق و علاقه شما به خودش اطمینان خاطر پیدا کند. حال ممکن است خیلی ها اینگونه تصور کنند که گفتن این جمله ضرورتی ندارد و در صورتی که با عمل نشان دهند, کافی می باشد، اما در واقع تاثیر کلمات اهمیت زیادی دارد و نتیجه حاصل از آن برای آنها اصلا قابل تصور نیست.

نکاتی دیگر

با دسترس بودن می توانید از نگرانی ها و عدم امنیت همسر خود کم کنید. سعی کنید حتما به تماسش پاسخ داده و وی را بی جواب نگذارید. در صورت داشتن مشغولیت های کاری و اضاف کاری همسرتان را در جریان قرار دهید، از شوخی های نابه جا، پنهان کاری و ایجاد ابهام خودداری کنید.

شکاکیت همسر

عامل ایجاد بدبینی و شکاک بودن همسر تان را پیدا کنید؛ زیرا این مساله ممکن است به دلایل مختلفی از جمله اختلال شخصیت پارانوئید، سوء مصرف مواد مخدر، ارتباط نادرست زناشویی و … اتفاق بیفتد، بهتر است در این موارد با یک مشاوره خانواده و متخصص در این زمینه مشورت نمایید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *