دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

اگر صبح ها احساس خستگی می کنید، این ۱۰ ماده غذایی را حتماً مصرف کنید

  • مرضیه نوروزیان
  • ۳۰ مهر ۱۳۹۷
  • ۰

بسیاری از ما با بیدار شدن از خواب همچنان احساس خستگی و کسالت می کنیم و ممکن است این احساس ساعت ها در وجودمان باقی بماند. احساس خستگی در هنگام بیدار شدن دلایل مختلفی دارد. 

احساس کسالت در هنگام صبح ممکن است به دلایلی چون خوب نخوابیدن، مشکلات عصبی، کمبود ویتامین و … باشد، شما باید برای رفع این خستگی خوراکی های مغذی و لازم را ر برنامه غذایی خود وارد کنید. 

آووکادو

این میوه سرشار از ویتامین، چربی های سالم و مواد معدنی است که به شما انرژی زیادی می بخشد. فیبر درون آن موجب پایداری قند خون شما می گردد. بهتر است در وعده صبحانه آن را با تخم مرغ و کره استفاده کنید.

خوراک ها ضروری برای رفع کسالت بعد از بیدار شدن

هندوانه

کمبود آب بدن سبب کسالت بعد از بیداری می گردد. غذاهایی که دارای آب زیادی هستند می توانند گزینه ای ایده آل برای جبران کمبود آب بدن باشند. هندوانه دارای ۹۰ درصد آب است و علاوه بر آن منبع خوبی برای تامین ویتامین، مواد معدنی، آنتی اکسیدان، اسیدآمینه ال-سیترولین (که سبب کم شدن درد عضلانی می گردد) می باشد. هندوانه را به وعده صبحانه خود اضافه کنید.

بادام

بادام منبع خوبی از فیبر، چربی های تکثیر نشده و پروتئین با کیفیت است. ویتامین های گروه B در بادام موجود هستند و برای تبدیل غذا به انرژی کاربرد دارند. بادام سبب کم شدن خستگی عضلانی می شود و سرشار از منیزیم است.

کلم

حاوی ویتامین های ضروری، مواد معدنی و آنتی اکسیدان است. منبع گیاهی غنی آهنی است که سبب اکسیژن رسانی به بافت و سلول ها می گردد. منبع خوبی برای دریافت کلسیم، ویتامین های B و فولات می باشد. کلم را به صورت آبمیوه و یا اسموتی در وعده صبحانه جای دهید.

گرده زنبور عسل

این خوراک قدرت بدنی شما را تقویت می کند و دارای ویتامین B، آنتی اکسیدان خاصی به نام روتین و اسید آمینه می باشد. این ویتامین ها در سلامت رگ های خونی و مبارزه با التهابات و گردش خون منظم اهمیت زیادی دارد.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

خوراک ها ضروری برای رفع کسالت بعد از بیدار شدن

موز

موز انرژی لازم برای کارها را در اختیار شما می گذارد. سرشار از پتاسیم است و سبب ورود آرام و تدریجی قند به بدن می شود. منبع خوبی از منیزیم و ویتامین B است. موز رسیده دارای قند بیشتری نسبت به موز نرسیده است. نشاسته موجود در موز رسیده به طور کامل به قند تبدیل شده است.

اسفناج

دارای ویتامین C، آهن و فولات است. ازآن جایی که کمبود آهن سبب خستگی می گردد، بنابراین مصرف اسفناج می تواند تامین کننده خوبی برای آهن باشد. اسفناج سرخ شده را با تخم مرغ مصرف و برای جذب سریع آهن، روی آن آبلیمو بریزید.

خرما

این خوراک قابل هضم و منبع خوبی برای انرژی است. دارای کلسیم، آهن، روی(زینک)، منیزیم، پتاسیم و فسفر است. بهتر است آن را در وعده صبحانه برای طعم شیرین با اسموتی مصرف کنید و یا به کره بادام بیفزایید.

خوراک ها ضروری برای رفع کسالت بعد از بیدار شدن

دانه چیا

چیا دانه ای کوچک و منبع انرژی است. این دانه مایعات را به خود جذب و بعد از هضم در معده، حجمی معادل ۱۰ برابر خود پیدا می کند. سبب احساس سیری می شود و دارای مواد معدنی، ویتامین ها، پروتئین، چربی، فیبر و آنتی اکسیدان می باشد.

تخم مرغ

دارای پروتئین با کیفیت و اسیدهای چرب سالم می باشد و می تواند مدت زیادی سبب سیری شود. گروهی از مواد معدنی، ویتامین B12، ویتامین D، آهن و کولین را دارا می باشد.

کلسترول موجود در تخم مرغ به کلسترول خون ارتباطی ندارد. بنابراین برای دریافت تمام مواد معدنی و ویتامین هایش، آن را کامل مصرف کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *