دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

 آموزش بافت دستبند دوستی با زبانی ساده و به صورت مرحله به مرحله

  • ندا خوشرو
  • ۸ فروردین ۱۴۰۱
  • ۰

در این مطلب با آموزش بافت دستبند دوستی در ۶ مرحله ساده آشنا خواهید شد که امیدواریم با کمک این مطلب آموزشی مهارت لازم را در زمینه بافت دستبندهای دوستی بدست آورید.

یکی از سنت های قدیمی در آمریکای جنوبی هدیه دادن دستبندهای دوستی است که این سنت در ایران نیز تا حدودی رسم شده است و اگر شما تمایل دارید به دوستان صمیمی خود هدیه ای بی نظیر و زیبا بدهید بهتر است با مشاهده آموزش بافت دستبند دوستی در بافتن این مدل دستبندها مهارت لازم را به خرج دهید.

دستبند های دوستی برای اولین بار توسط سرخ پوستان آمریکای مرکزی و جنوبی ابداء شدند و سرخ پوستان بر اساس سنت خود این دستبندها را روی دست دوست خود که آرزویی دارد گره می زنند و دستبند باید تا زمانی که خراب و پاره شود روی دست آن فرد بماند تا خود به خود پاره شود و در آن لحظه است که آرزوی او برآورده خواهد شد.

مدل دستبند دوستی

آموزش بافت دستبند دوستی با زبانی ساده

برای ساخت دستبند روش های مختلفی وجود دارد و شما می توانید با کمک انواع نخ کاموا و مهره و … دستبندهای شیکی را در منزل ببافید. در مطالب قبلی آموزش بافت دستبند و آموزش ساخت دستبند با مهره را مشاهده کردید در ادامه این مطلب قصد داریم تا شما را با نحوه بافتن دستبند دوستی با نخ دمسه آشنا سازیم.

دستنبد دوستی

نحوه بافت دستبند دوستی با ساده ترین روش

۱. برای بافت دستبند دوستی چند نخ رنگی دمسه با طول ۶۰ سانتی متر را تهیه کنید و ببرید توجه داشته باشید که از هر کدام از رنگ ها به دو رشته نیاز دارید سپس رشته ها را با یکدیگر مخلوط کنید و همه آن ها را با یکدیگر گره بزنید و حدود ۵ تا ۶ سانتی متر از نخ ها را آزاد بگذارید و آن ها را به کمک چسب نواری یا سنجاق قفلی به یک سطح صاف نظیر بالش یا تخته شاسی وصل کنید و دو دسته رشته ها را به صورت معکوس آینه ای از یکدیگر جدا کنید به طوریکه از قسمت بیرون به داخل باید رنگ ها به صورت دو به دو با یکدیگر جفت باشند.

آموزش بافت دستبند دوستی
۲. از سمت چپ شروع کنید و آخرین رنگ را از سمت چپ که با در تصویر با رنگ قرمز نشانه داده شده است بردارید و با رنگ دوم که با رنگ نارنجی نشان داده شده است با ایجاد یک عدد چهار انگلیسی و از قسمت رویی به یکدیگر گره بزنید.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

آموزش مرحله به مرحله دستبند دوستی
۳. در این مرحله یک حلقه درست می شود که باید این حلقه را تا انتهای سمت راست بکشید تا سفت شود و گره ای مشابه گره اول دو بار روی هر کدام از رنگ ها بزنید و بافت را روی هر یک از رنگ ها ادامه دهید تا به وسط کار برسید.

نحوه بافتن دستبند دوستی
۴. آخرین رنگ از سمت راست که رنگ قرمز است را بردارید و یک گره بر عکس حالت قبل بزنید یعنی یک عدد چهار انگلیسی بر عکس روی رنگ دوم بزنید و آن را به سمت چپ بکشید تا به خوبی سفت شود. توجه داشته باشید که روی هر رنگ را باید دو بار ببافید.

نحوه بافت دستبند دوستی
۵. بافت را به سمت چپ ادامه دهید تا نخ قرمز به قسمت وسط بافت دستبند برسد و دو رشته میانی را یک گره به سمت عقب بزنید تا دو نیمه کار به یکدیگر وصل شود توجه داشته باشید که نباید دوبار گره بزنید. در این مرحله از بافت دستبند دوستی اولین ردیف کامل شده است حال با کمک نخ بعدی که به جای آخرین رشته نشسته است بافت این مدل دستبند را ادامه دهید.

آموزش مرحله به مرحله دستبند دوستی

۶. برای بافتن چند ردیف اول به حافظه سپردن رنگ ها بسیار مهم است ولی از ردیف ۳ و ۴ به بعد رشته ها خود به خود در سرجایشان قرار می گیرند. بافت دستبند را می توانید با کمک یک گره یا یک بافت ساده به اتمام برسانید.

دستبند دوستی مدل دستبند دوستی زیبا و شیک مدل دستبند دوستی زیبا و طرح دار

انواع مدلهای شیک دستبند دوستی

اخیرا در تقویم جهانی یک روز به نام روز دوستی نامگذاری شده که مصادف با ۳۰ ژوئیه بوده و در تقویم شمسی کشورمان این روز در مردادماه می باشد، استفاده از دستبند های دوستی در دهه هفتاد میلادی در بین نوجوانان آمریکایی رواج زیادی پیدا کرد و سپس استفاده از این دستبند ها در تمامی کشور ها رایج شد، در ایران نیز اخیرا این دستبند ها طرفدارن زیادی پیدا کرده اند، امروزه دختران و پسران زیادی در تمامی نقاط جهان از این دستبند ها استفاده می کنند، در ادامه تصاویری متنوع از انواع مدلهای دستبند دوستی قرار داده ایم که امیدواریم مورد توجهتان قرار گیرند.

تصاویر بافت دستبند دوستی

دسبند های دوستی نوعی دستبند بافت هستند که به عنوان نمادی برای رفاقت بوده و دوست های صمیمی آن را به یکدیگر می دهند تا دوستی و رفاقت بین آنها تحکیم پیدا کند، ضمن اینکه یک یادگاری و یادبود از طرف دوست بوده تا هر بار با دیدن دستبند به یاد هم بیفتند، این دستبند ها معمولا با انواع نخ کاموا یا قلاب بافی ساخته می شوند. در اینجا می توانید انواع مدلهای بافت دستبند دوستی دیدن و از مدلهای مختلف آن برای بافت انواع دستبند دوستی زیبا الگو بگیرید.

آموزشی از بافت دستبند دوستیاموزش بافت دستبند دوستیانواع بافت دستبند دوستیآموزش بافتن دستبند دوستی خاصآموزش بافتن دستبند دوستی پسرانهآموزش بافت دستبند دوستیآموزش بافتن دستبند دوستی دخترانهآموزش بافتن دستبند دوستی قلبآموزش بافت دستبند دوستی جدیدآموزش بافتن دستبند دوستی جذابآموزش بافتن دستبندهای دوستیآموزش بافتن دستبند دوستی زیباآموزش بافتن دستبند دوستیآموزش بافت دستبند دوستی

در این مطلب با آموزش بافتنی دستبند دوستی در خدمت شما همراهان عزیز و گرامی بودیم که امیدواریم از بافت این دستبند فانتزی و زیبا در منزل نهایت لذت را ببرید.

منبع : سایت آرایشیک


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *