دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

از سیر تا پیاز مهاجرت به استرالیا

  • سمیه نیک فرجام
  • ۹ تیر ۱۴۰۰
  • ۰

همانطور که می دانید برای مهاجرت به هر کشوری روش های مختلفی وجود دارد که از طریق آنها می توانید به احتی ویزای اقامت را در کشور مقصد دریافت کنید مهاجرت به استرالیا نیز دارای شرایطی است که از روش های مختلفی می توان آن را فراهم کرد.

 از شرایط مختلفی که برای دریافت ویزای اقامت استرالیا باید داشته باشید شرایط سنی است که در آن فرد مهاجر نباید سن بالای ۴۹ سال داشته باشد و افرادی که دیگر شرایط مهاجرت به این کشور را دارند می توانند از طریق به کار بردن روش های مختلف اقامتی ویزای اقامت خود را دریافت کنند و برای راحتی در دریافت ویزا می توانند از کمک مشاوران حقوقی در این زمینه استفاده کنند.

شرایط مهاجرت به استرالیا

مهاجرت به استرالیا چه شرایط و مراحلی دارد؟

آگاهی داشتن در مورد فرهنگ این کشور و نحوه زندگی در آن برای هر مهاجری دارای اهمیت است و افرادی که توانایی زندگی راحت در این کشور را دارند می تواند راحت تر اقدام به دریافت ویزای اقامت کنند و با مشکلات نسبتا کمتری مواجه خواهند شد.

۱- شرایط سنی:

همانطور که در بالا به آن اشاره شد یکی از شرایط مهاجرت به این کشور داشتن شرایط سنی کمتر از ۴۹ سال است و افرادی که بالاتر از ۴۹ سال سن دارند نمی توانند به این کشور مهاجرت کنند.

۲- داشتن مدرک تحصیلی:

از دیگر شرایط داشتن مدرک تحصیلی کامپیوتر و نرم افزارهای مایکروسافت، مدرک تحصیلی دانشگاه با معدلی خاص، مدرک دیپلم فنی حرفه ای و هنرستان و مدرک معتبر آموزش های حرفه ای در رشته و هنر خاص می باشد که باید فرد مهاجر این شرایط را داشته باشد.

مهاجرت کردن به کشور پیشرفته استرالیا

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

۳- توانایی کاری:

فردی که قصد مهاجرت کردن به استرالیا را دارد باید دارای سابقه کاری ۸ ساله در یک حرفه خاص باشد و با ارائه مدرک گواهی اشتغال به کار خود می تواند ویزای خود را دریافت نماید.

۴- فراگیری زبان انگلیسی:

برای راحتی فرد مهاجر و برقراری امنیت مهاجران در این کشور این افراد باید دارای مدرک زبان انگلیسی باشند و با ارائه این مدرک مجوز ورود خود را دریافت خواهند کرد.

۵- علت دریافت ویزا:

مهاجر همچنین باید علت مهاجرت به این کشور را با ارائه مدارک بیان کند و اگر برای اولین بار ویزای این کشور را دریافت می کند باید مدارک کامل داشته باشد و در صورتی که برای برای چندم ویزای این کشور را دریافت می کند باید گزارش دهد. همچنین برای مهاجران متاهل باید مدارک مورد نیاز همسر نیز وجود داشته باشد.

در سال ۲۰۱۸ مهاجرت به کشور این کشور دارای شرایطی خاص تر شده است و افراد بر اساس امتیازات دریافتی خود ویزای خود را دریافت می کنند در این شرایط افراد از طریق رشته های مختلف اقدام می کنند و بر حسب رشته امتیازت مختلفی دریافت می کنند در سال های اخیر به این دلیل که در این نوع دریافت ویرا مشکلاتی ایجاد شد و برخی با وجود داشتن امتیاز بالا به دلیل بالا بودن تعداد پذیرفته نمی شدند در حال حاضر افرادی که امتیاز ۶۰ دریافت کنند و زودتر ثبت نام کرده باشند پذیرفته می شوند.

تغییرات ایجاد شده در شرایط مهاجرت به این کشور در سال ۲۰۱۷:

با توجه به شرایط مهاجران در سال های مختلف تغییراتی در پذیرش شرایط مهاجران ایجاد شد که در سال ۲۰۱۷ اولین تغییرات، ایجاد تغییر در شرایط سنی بوده است طبق این قانون افراد ۳۱ سال نیز می توانند برای دریافت ویزا اقدام کنند و این در صورتی است که در گذشته این شرایط برای افراد ۳۵ سال وجود داشته است.

رفتن به این کشور برای مهاجرانی که از طریق ویزای کاری اقدام می کنند به این کشل است که نمی توانند بیش از ۶ ماه باا یک کارفرمای استرالیایی کار کنند و در سال ۲۰۱۷ این شرایط با ایجاد تغییراتی به ۱۲ ماه تغییر یافته است.

همچنین از دیگر شرایط تغییر کرده در سال ۲۰۱۷ برای مهاجران استرالیایی می توان به کاهش قیمت دریافت ویزا اشاره کرد که موجب راحتی مهاحران به این کشور گردید.

مهاجرت کردن به استرالیا از طریق تحصیل

در زمینه دریافت مالیات نیز تغییرات مهمی ایجاد شد که نرخ آن در سال ۲۰۱۷ به ۱۹ درصد کاهش یافته است و مشمول افرادی که در سال درآمد ۳۷۰۰ دلار دارند.

قوانین شهروندی سال ۲۰۱۸ در استرالیا برای مهاجران:

سازمان اداره امور مهاجران در کشور استرالیا در سال ۲۰۱۸ اعلام کرده است که قوانین پذیرش حق شهروندی در این کشور مشکل تر و سخت تر شده است و فرد مهاجر در این کشور باید قوانین این کشور را بداند و به آن احترام بگذارد در آزمون پذیرش شهروندی این کشور مهاجران باید قوانین مذهبی، حقوق مردان و زنان و سایر قوانین مهم آگاهی داشته باشند و افرادی که دارای سابقه کیفری هستند نمی توانند در این آزمون پذیرفته شوند.

برای دریافت حق شهروندی، بعد از گذشت ۵ سال از مهاجرت به استرالیا باید حق شهروند پذیرفته شود و سطح عملکرد فرد در یادگیری زبان انگلیسی و تسلط او در این زمینه نیز مهم تلقی می شود.

شرایط جدید مهاجرت کردن به این کشور:

در سال ۲۰۱۸ شرایط مهاجرت به این کشور دچار تغییراتی شده است و مهاجرانی که از طریق تحصیلی اقدام کرده اند باید هزینه بیشتری را برای دریافت ویزا پرداخت کنند. همچنین هزینه های تحصیلی نیز برای این دانشجویان افزایش پیدا خواهد کرد.

همچنین برای پذیرش مهاجران در برخی موارد سازمان امنیت ملی وارد عمل می شود و این به این دلیل است که فعالیت های گروهک های تروریستی رو به افزایش است.

روش های دریافت ویزای استرالیا:

برای آگاهی بیشتر از نوع مهاجرت خود و اطلاعات مهمی که باید در این زمینه داشته باشید می توانید در بهترین روش از کمک مشاوران حقوقی استفاده کنید تا برای شرایط موجود راه حل درست و دقیق برای انجام مهاجرت را در اختیار شما قرار دهند.

۱- ویزا از طریق خانواده:

این نوعی ویزا یک روش برای رفتن به استرالیا است که فرد مهاجر می تواند از طریق اعضای خانواده خود که دارای ویزای اقامت استرالیا هستند اقدام به انجام این کار کند این ویزا به راحتی به فرد مهاجر کمک می کند تا از در کنار خانواده خود باشد.

۲- ویزای کاری:

در روشی دیگر فرد مهاجر از طریق کار و مهارت خاصی که دارد می تواند اقدام به دریافت ویزا کند و از این طریق می توانید ویزای اقامت ۴ ساله را در این کشور دریافت کنید. این نوع مهاجرت از روش های پر طرفدار است زیرا برای مهاجر موقعیت بهتری را برای پیشرفت ایجاد خواهد کرد.

۳- درخواست همکاری با کارفرما:

این نوع ویزا یک ویزای کاری است که فرد از طریق اثبات مهارت خود و ارائه درخواست همکاری از سوی کارفرما اقدام به دریافت ویزای خود می کند این مهاجرت به دلیل پذیرش نیروهای ماهر و مجرب موجب تعدیل سیستم کاری در این کشور می شود.

شرایط جدید مهاجرت به کشور استرالیا

۴- ویزای اقامتی بازنشستگی:

این ویزا برای افراد بازنشسته ای است که قصد دارند با مهاجرت به این کشور و داشتن سرمایه کافی زندگی آرام و راحتی را در آب و هوای خوب این کشور داشته باشند.

۵- ویزا از طریق تحصیل:

برای دریافت این ویزا باید فرد مهاجر شرایط پذیرش در دانشگاه های این کشور را بداند و با ارائه مدارک لازم به یک موسسه آموزشی و دانشگاه های این کشور نامه پذیرش را دریافت کند و از طریق نامه می تواند به این کشور اقامت کند. همچنین با دریافت این ویزا و بورسیه تحصیلی می توانید ویزای همسر خود را نیز دریافت کنید.

۶- ویزای پزشکی و درمانی:

یکی از دلایل مهاجرت به این کشور استفاده از خدمات درمانی در این کشور است این مهاجرت برای پزشکان و پرستاران راحت تر خواهد بود زیرا به تخصص آنها در این کشور نیاز می باشد و مهاجران بیمار نیز می توانند از طریق اعضای خانواده و سرمایه به این کشور مهاجرت کنند.

روش های دریافت ویزای استرالیا

۷- مهاجرت از طریق ازدواج:

اگر همسر شما از اتباع استرالیایی است می توانید از طریق مدارک ازدواج خود ویزای اقامتی خود را دریافت کنید این نوع روش برای دریافت ویزا دارای شرایط است که باید با دلیل ازدواج، نوع آشنایی و مدت زمان ازدواج اثبات شود همچنین با تولد فرزندتان در این کشور می توانید ویزای آن را دریافت کنید.

۸ – مهاجرت از طریق سرمایه گذاری:

از روش های آسان برای مهاجرت اقدام از طریق سرمایه گذاری در این کشور است که با سرمایه گذاری در پروژه های بزرگ و خرید ملک در این کشور می تواند اقدام لبه دریافت این ویزا کنید.

۹- مهاجرت از طریق ویزای تلنت

جدیدترین روش ها جهت رفتن به این کشور ویزای گلوبال تلنت استرالیا می باشد که فرد باید در یکی از هفت زمینه کار و تحصیل کرده باشد علاوه، بر هفت زمینه که در زیر با آن آشنا خواهید شد باید رزومه تحصیلی مناسبی نیز داشته باشد، مقاله هایی چاپ کرده باشد و بتوانید در استرالیا یک معرف داشته باشد که در این زمینه کار کرده باشد و فرد را تایید نماید، بنابراین در صورت داشتن رزومه مناسب می توان از این طریق به این کشور مهاجرت کنید و در صورت پذیرش از همان ابتدا اقامت استرالیا به شخص داده خواهد شد که هفت زمینه عبارتند از :

  • امنیت سایبری
  • تکنولوژی کشاورزی شامل کاربرد تکنولوژی در تولید غذا و کشاورزی
  • تکنولوژی فایننس شامل افرادی که روی اتوماسیون کردن استفاده از سرویس های فایننس کار می کنند.
  • تکنولوژی پزشکی و داروسازی
  • هوانوردی و تولیدات پیشرفته
  • انرژی و تکنولوژی معادن
  • اطلاعات کوانتوم، دیجیتال، دیتا ساینس و آی تی

 هزینه مهاجرت از طریق تلنت

  • هزینه تست پزشکی و پلیس چک
  • هزینه ترجمه مدارک
  • هزینه ویزا
  • هزینه وکیل مهاجرت به استراحت که بسته به شرایط پرونده و وکیل دارد.

بعد از دریافت ویزا هزینه های مهاجرت شامل :

  • هزینه خرید بلیط
  • هزینه اجازه مکان جهت زندگی
  • هزینه خرید وسایل برای شروع زندگی
  • هزینه خورد و خوراک

از چه طریقی می توان ویزای استرالیا دریافت کرد؟

۱۰- مهاجرت از طریق ویزای والدین

از دیگر روش های مهاجرت به این کشور ویزای والدین است که باید حداقل نیمی از فرزندان آن ها شهروند این کشور یا مقیم باشند و باید فرزندان اسپانسر والدین شوند و آن ها تامین کنند که این نوع ویزا شرایط متفاوتی دارد که روش پولی آن سریع نرین روش جهت مهاجرت و اقامت دایم به این کشور است که باید حدود پنجاه هزار دلار هزینه شود و تقریبا به مدت سه سال به طول می انجامد، همچنین می توانید از ویزای موقت نیز استفاده کنید.

جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه دانستنی های مهاجرت می توانید بر روی لینک کلیک نمایید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *