دسته ها
پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

روش های تزیین لوبیا پلو با خلاقیت های جدید

  • زهرا خانزاده
  • ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱
  • ۰

لوبیا پلو یکی از غذاهای بسیار خوشمزه و ایرانی می باشد که پخت آن در اکثر نقاط به یک شکل می باشد و تفاوت آن در افزودن چاشنی های مختلف می باشد. که برای ایجاد تنوع در این غذا می توان به شکل های زیبا آن را تزیین نمود. از این رو در ادامه با انواع تزیین لوبیا پلو آشنا می شوید.

تزئین لوبیا پلو با خلاقیت های جدید علاوه بر این که باعث زیبا و خوشمزه تر شدن غذا می شود، سبب برانگیختن اشتها بخصوص اشتهای کودکان می گردد. به همین منظور در این مطلب یک روش پخت طرز تهیه لوبیا پلو و روش های از تزیین لوبیا پلو را برای علاقمندان به هنر آشپزی ارائه نموده ایم.

تزیین لوبیا پلو

ایده های زیبا برای تزیین لوبیا پلو

لوبیا پلو از غذاهای خوش طعم ایرانی است که طرفداران زیادی دارد. با تزئینات لوبیا پلو به مانند تصاویر ارائه شده در این مطلب می توان به زیباتر شدن و لذیذتر شدن غذا کمک شایانی کرد و تنوع بیشتری به این غذای خوشمزه بخشید. پیش از مشاهده این تزیینات شما را با نحوه پخت لوبیا پلو آشنا می کنیم.

مواد لازم

  • برنج/ یک کیلو
  • گوشت چرخ کرده/ ۳۰۰ گرم
  • لوبیا سبز/ ۵۰۰ گرم
  • پیاز درشت/ یک عدد
  • روغن/ به میزان لازم
  • رب گوجه فرنگی/ ۳ قاشق غذاخوری
  • نمک/ به میزان کافی
  • فلفل سیاه، زردچوبه/ به میزان لازم
  • دارچین به دلخواه/ به میزان لازم
  • سیب زمینی برای ته دیگ/ ۲ عدد

ته دیگ لوبیا پلو

دستور پخت لوبیا پلو خوشمزه

ابتدا لوبیا سبز را بشورید و در قطعات کوچک خرد کنید، بعد درون تابه، لوبیاهای خرد شده را به همراه مقدار کمی روغن(نصف قاشق غذاخوری) و با حرارت ملایم تف دهید و اجازه دهید کمی بپزد و آب آن تبخیر شود.

سپس درون تابه ای دیگر، مقداری روغن بریزید و بر روی حرارت قرار دهید، بعد پیازی را که از قبل خرد کرده اید، به همراه گوشت چرخ کرده داخل تابه بریزید و هر چند مدت آن را تف دهید تا گوشت چرخ کرده خوب بپزد.

  •  آرون گروپس

در مرحله بعد لوبیا پخته شده، نمک، فلفل، زردچوبه، دارچین و رب را به تابه حاوی گوشت اضافه نمایید و مواد را با هم مخلوط کنید و  پس از مدتی کوتاه آن را از روی حرارت بردارید.

حال برنج را همچون برنج ساده بپزید و آن را آبکش کنید، بعد درون قابلمه ای مناسب به مقدار نصف قاشق غذا خوری روغن بریزید و روی حرارت قرار دهید تا مقداری گرم شود، سپس سیب زمینی های که از قبل به حالت ورقه ورقه برش داده اید را کف قابلمه بچینید، بعد برنج و مواد لوبیا پلو را به صورت لایه لایه داخل قابلمه بریزید و درب قابلمه را ببندید و نیم ساعت به آن زمان دهید تا دم بکشد.

در مرحله آخر، لوبیا پلو را به درون دیس برنج بریزید، که برای تزیین لوبیا پلو  می توانید ته دیگ سیب زمینی را دور دیس بچیند و با انواع مخلفات آن را میل نماید.

تزیینات لوبیا پلو

تزیین لوبیا پلو

تزیین خلاقانه لوبیا پلو

روش های تزیین برای لوبیا پلو

تزیین متفاوت لوبیا پلو

تزیین پلو با لوبیا سبز

تزیین خاص لوبیا پلو

تزیینات جدید لوبیا پلو مجلسی

امروز روز هنر تزیین غذا و همچنین تزیین ظرف غذا و دورچین بشقاب طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده است. در واقع در کنار طعم و عطر فوق العاده غذا، تزیینات متفاوت در هر بار سرو غذا نیز بسیار حائز اهمیت می باشد. به همین خاطر علاقمندان به آشپزی همواره به دنبال خلاقیت های به روز و جدید برای تزیینات انواع دسر، پیش غذا، فست فود و به خصوص غذاهای ایرانی می باشند تا به سفره مهمانی ها و ضیافت های خود، جلوه بیشتری ببخشند و اشتها میهمانانشان را بیش از پیش برانگیزند.

همانطور که در بالا نیز مشاهده کردید برای تزیینات لوبیا پلو این غذای اصیل و دلپذیر ایرانی می توان ایده های زیادی را مورد استفاده قرار داد. برای ضیافت ها و مجالس مختلف نیز این غذای فوق العاده سرو می گردد که از این جهت در ادامه این بخش، نمونه های متنوع از دیزاین لوبیا پلو مجلسی را به اشتراک گذاشته ایم و شما را به تماشایی این تصاویر دعوت می نماییم.

تزیین لوبیا پلو

امیدواریم از ارائه دستور پخت و تزئین لوبیا پلو در این بخش راضی بوده باشید و با تهیه آن در محافل خانوادگی، از کنار هم بودن لذت بیشتری ببرید. ضمن اینکه برای تزیین غذای ایرانی می توانید کلیک نمایید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *