دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

میوه های مضر برای دیابت را بهتر بشناسید

  • فاطمه میرزایی
  • ۲۳ مهر ۱۳۹۷
  • ۰

میوه ها سرشار از فیبر، مواد معدنی و نیز ویتامین ها هستند، بنابراین دارای ارزش غذایی بالایی می باشند؛ خوردن بعضی از میوه ها به دلیل وجود قند فراوان برای افراد دیابتی خطرناک می باشد. در این مطلب برخی از میوه های مضر برای دیابت را به شما معرفی کرده ایم.

میوه ها دارای انواع مختلفی هستند که میزان قند موجود در هر یک از آنها متفاوت می باشد، از آنجا که دیابت بیماری است که به کنترل قند خون بستگی دارد. لذا مصرف میوه های حاوی قند زیاد ممکن است برای شخص دیابتی ضرر داشته باشد. به همین منظور در این مطلب قصد داریم شما را با برخی میوه های مضر برای دیابت آشنا کنیم.

مصرف میوه های مضر برای دیابتی ها

میوه های مضر برای دیابت کدام میوه ها هستند؟

دیابت یا بیماری قند یک نوع اختلال است که توانایی تولید هورمون انسولین در بدن از بین می رود یا اینکه بدن در برابر انسولین مقاوم شده و انسولین تولیدی نمی تواند عملکرد طبیعی خود را انجام دهد؛ نقش اصلی انسولین در بدن پایین آوردن قند خون است. در این بخش به معرفی میوه هایی که برای فرد دیابتی مضر می باشند، پرداخته ایم.

میوه های مضر برای دیابت

مصرف مواد قندی ساده مثل قند، شکر ، مربا ، شربت و عسل که قند خون را به سرعت بالا می برند باید از برنامه غذایی افراد دیابتی حذف شود و به جای آن مصرف قند های مرکب، مانند خرما، کشمش، انجیر و توت خشک جایگزین گردد. در این میان استفاده از پوست خیار، پوست سیب که دارای مقدار زیادی فیبر می باشد، برای افراد دیابتی توصیه می شود.

از جمله میوه های مضر برای دیابت که لازم است افراد دیابتی از مصرف آنها پرهیز کنند، می توان به خربزه، موز، طالبی، انگور عسگری اشاره کرد. این میوه ها به دلیل اینکه قند فراوانی دارند باید با احتیاط مصرف شوند، حتی در مواقعی لازم است از مصرف آن اجتناب شود. مصرف میوه هایی که شیرینی کمتری دارند مانند سیب گلاب و سیب درختی و همچنین خیار برای افراد دیابتی می تواند مناسب باشد که به مقدار کم می توانند مصرف نمایند.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

میوه های مضر برای افراد دیابتی

به طور کلی میوه هایی که درصد قند فراوانی دارند مانند انبه، انگور، گیلاس، موز، گلابی، هندوانه، انجیر برای افراد دیابتی باید با احتیاط مصرف شوند.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *