دسته ها
پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

محکوم شدن تویوتا به پرداخت ۲۴۲ میلیون دلار غرامت

  • مرضیه نوروزیان
  • ۲۸ مرداد ۱۳۹۷
  • ۰

به تازگی در دنیای خودرو، اخباری مبنی بر محکوم شدن تویوتا به پرداخت غرامت منتشر شده است. لطفاً برای اطلاع از مشروح خبر همراه ما باشید. 

این دادگاه در ایالات تگزاس آمریکا انجام و تویوتا را به پرداخت ۲۴۲ میلیون دلار غرامت محکوم کرد. این غرامت توسط خانواده ای آمریکایی دریافت شد. غرامت دریافتی به دلیل سهل انگاری در طراحی صندلی لکسوس ES300 می باشد. 

طراحی صندلی این خودرو به دلیل داشتن نقص فنی، موجب آسیب به دو کودک خانواده شد. این حادثه در پی برخورد خودروی لکسوس از عقب رخ داد و به دنبال آن خانواده اهل دالاس از خودرو به دلیل نقص فنی شکایت کردند.

در این دادگاه مشخص شد که تویوتا خطر صندلی های جلو را اعلام نکرده است. سخنگوی تویوتا نیز در طی بیانیه ای اعلام کرده است که ما به حکم دادگاه احترام می گذاریم. ضمن اینکه اعلام کرده اند که آسیب های وارد شده به کودکان به دلیل برخورد شدید ناشی از عوامل خاص بوده و ما این مشکلات را برطرف خواهیم کرد.

محکوم شدن تویوتا

وکیل این خانواده آمریکایی گفته است که اشکالات ساختاری در صندلی های لکسوس ES300 مدل ۲۰۰۲ از سرنشینان جلو محافظت و مصدومیت برای سرنشینان عقب را به دنبال دارد. 

محکوم شدن تویوتا

تویوتا باید قبل از این اتفاق این خطر را به مردم متذکر می شد. دادگاه پس از دریافت این غرامت، مبلغ ۹۲ میلیون دلار را برای اضطراب روانی، ضعف فیزیکی و مراقبت های پزشکی به خانواده دو کودک آسیب دیده پرداخت کرد.

  •  آرون گروپس

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *