دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

راهنمای سفر به ساری و معرفی مکان های دیدنی ساری

  • سمیه نیک فرجام
  • ۳۱ مرداد ۱۳۹۷
  • ۰

ساری از شهرهای دیدنی و پرجمعیت استان مازندران است این شهر در مرکز استان قرار دارد و بیشتر مسافران برای سفر به مناطق مختلف مازندران باید از این شهر عبور کنند مکان های دیدنی ساری علاوه بر طبیعت های زیبای جنگل ها و دریا و رودخانه ها به مکان های تاریخی نیز محدود می شود.

ساری از شهرهای سر سبز استان مازندران است که به دلیل قدمت بالای ۵۰۰۰ ساله خود از تمدن ویژه ای برخوردار است در این شهر بناهای مختلفی از دوران قاجار و پهلوی برجای مانده که دارای جنبه تاریخی است و برای فرهنگ مردم این ملت ارزشمند است. طبیعت این شهر بسیار زیبا و بکر است و دارای جاذبه های گردشگری متنوع و بسیاری است که گردشگران زیادی را هر ساله به سمت خود می کشاند. برای آشنایی کامل با اماکن دیدنی ساری تا پایان این مطلب ما را همراهی نمایید.

شهرستان ساری مرکز استان مازندران است که هر ساله میزبان مسافران زیادی می باشد، به گونه ایی که در سال ۹۵ ساری و رامسر برترین شهرهای گردشگری ایران شدند.  از دیگر شهر های استان مازندران که هر ساله پذیرای مسافران زیادی می باشند می توان به بابلسر، بهشهر، چالوس، محمود آباد، تنکابن، فریدون کنار، کلاردشت و… اشاره نمود که در این میان ساری پرجمعیت ترین شهر استان محسوب می گردد.

چشمه های زیبای ساری

مکان های دیدنی ساری:

در زمان حکومت آقا محمد خان قاجار ساری به عنوان پایتخت ایران بوده است که در آن زمان تغییرات مهمی در آن ایجاد شده است، این شهر دارای آب و هوایی معتدل و مرطوب است و به همین دلیل دارای طبیعتی سر سبز می باشد.

حیات وحش ساری

میدان ساعت:

میدان ساعت در سال ۱۳۰۹ توسط محمد علی حمیدی ساخته شده است و دارای نمای برج مانند و بزرگی است، ساعت آن با استفاده از ناقوس طراحی شده است و هر زمان که ساعت تغییر می کند به تعداد ساعت صدای ناقوس در شهر می پیچد که در سال ۱۳۸۰ صدای آن را قطع کردند.

میدان ساعت ساری

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

عمارت فاضلی:

قدمت این عمارت به دوران قاجار و پهلوی باز می گردد و به عنوان یکی از مناطق دیدنی ساری محسوب می شود که برای گردشگران جذاب است. این بنا دارای دو عمارت مجهز و مسکونی است که متعلق به خاندان فاضلی بوده است.

جاذبه های بی نظیر ساری

خانه (موزه) کلبادی:

این خانه نیز در دوران قاجار ساخته شده است و دارای قدمتی بیش از ۱۵۰ سال است این خانه جزء میراث فرهنگی است این بنا به عنوان یک موزه در نظر گرفته شده است که درون آن اشیاء قیمتی و باستانی ۷۰۰۰ ساله نگهداری می شوند.

ساری و خانه های تاریخی

سد شهید رجایی (سلیمان تنگه):

این سد از جاذبه های طبیعی و تماشایی ساری است، در این سد امکانات ویژه ای مانند رستوران، مغازه و سرویس های بهداشتی وجود دارد همچنین گردشگران می توانند از امکانات تفریحی مانند قایق رانی، ماهیگیری و اسکی برای تفریحات بیشتر استفاده کنند.

سد ساری مازندران

پارک جنگلی شهید زارع:

این پارک دارای وسعت بزرگی است و از گونه های مختلف درختان پوشیده شده است طبیعت بی نظیر این پارک به همراه امکانات مختلفی که دارد راحتی یک روز تفریحی ویژه را برای گردشگران به همراه دارد.

پارک جنگلی ساری

پناهگاه حیات وحش میانکاله:

این پناهگاه زیستگاه ویژه ای برای میانکاله ها است و در آن گونه های مختلفی از پرندگان دیگر نیز وجود دارند، این سواحل دارای مناظری زیبا و خارق العاده هستند و برای گردشگران جذاب و دوست داشتنی می باشند.

مکان های دیدنی ساری با جاذبه های خاص

چشمه های باداب سورت:

این چشمه ها از مکان های گردشگری ساری هستند و دارای چشم اندازهای بسیار ویژه ای می باشند، خاصیت درمانی این چشمه ها ترکیب رنگ طبیعی و زیبا در این چشمه ها توجه هر فردی را به سمت خود می کشاند.

ساری و جاذبه های آن

علاوه بر مکان های گردشگری و جاذبه هایی که در بالا به آن اشاره شد می توان به دیگر مکان های دیدنی ساری با جاذبه های بی نظیر و زیبا اشاره نمود که شامل جنگل ها و دریا است. در برخی از مناطق روستایی و جنگلی ساری نیز می توان رودخانه های پر آب و روانی را دید که محل مناسبی برای گردشگران می باشند.

ضمن اینکه امیدواریم با مکان های تفریحی و دیدنی شهر ساری آشنا شده باشید، از شما دوستان علاقه مند دعوت می نماییم از دیگر مطالب ما در بخش ایران گردی نیز دیدن نموده و از این طریق ضمن آشنایی با شهر ها و مناطق خاص و دیدنی کشورمان، برای سفرهای آینده خود تصمیمات بهتری بگیرید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *