دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

هشت قدم تا افزایش جذابیت درونی

  • سمیه نیک فرجام
  • ۲۷ مرداد ۱۳۹۷
  • ۰

بیشتر ما دوست داریم شخصیتی جذاب داشته باشیم و اطرافیان را به سمت خود جذب کنیم داشتن شخصیت جذاب می تواند در روابط ما مؤثر باشد و افرادی را که دوست داریم به سمت ما جذب خواهد کرد، برای داشتن جذابیت درونی باید به برخی از موارد توجه کنید که به شما در این زمینه کمک خواهد کرد.

این سؤال که آیا جذابیت ذاتی دارای اهمیت است یا جذابیت ظاهری فکر بسیاری از ما را به خود مشغول کرده است بیشتر افراد تصور دارند که با جذابیت ظاهری می توانند دیگران را به سمت خود بکشانند اما واقعیت امر این است که جذابیت های ذاتی دارای قدرت جذب بیشتری هستند و افرادی که از نظر ذاتی دارای شخصیتی جذاب هستند بیشتر مورد پذیرش اطرافیان می باشند.

جذابیت درونی چگونه به دست می آید؟

گام های طلایی برای کسب جذابیت درونی:

اول از همه بهتر است تعریفی از زیبایی و جذابیت برای شما عزیزان ارائه دهیم، شاید بیشتر ما این تصور را داشته باشیم که زیبایی و جذابیت تعریفی یکسان دارند در صورتی که زیبایی و جذابیت دارای دو تعریف مجزا هستند.  نشانه های زیبایی می تواند از طریق ژنتیک به فرزندان انتقال یابد، این نشانه می تواند شامل قد بلند، رنگ چشم ها، پوست خوب و موی زیبا باشد شاید در اطراف خود با این دسته از افراد مواجه شده باشید که با وجود زیبایی ظاهری جذابیت خاصی ندارند بنابراین جذابیت با زیبایی هم معنا نخواهد بود. اما برای داشتن جذابیت های درونی می توان اقدامات زیر را انجام داد.

۱- سعی کنید مانند افراد جذاب باشید:

اول از همه می توانید برای دست یابی به جذابیت ذاتی به سراغ افرادی که این جذابیت را در آنان می بینید بروید و نشانه های آن را بیابید بعد با تلاش بیشتر سعی کنید نشانه های منفی را در خود حذف کرده و نشانه های مثبت جذابیت مانند: لبخند زدن، ملیح بودن، خوش برخوردی و شادابی را در خود ایجاد کنید.

لبخند زدن و جذابیت

۲- لبخند زدن:

 لبخند زدن می تواند افراد زیادی را به سمت شما جذب کند، لبخند زدن همواره احساس خوشایند و مثبتی را در اطرافیان شما ایجاد می کند و عامل مهمی در جذب افراد است. به این نکته توجه کنید که داشتن لبخند، یکی از عادت های رفتاری خوب است.

۳- استفاده از عنصر توجه:

زمانی که می خواهید از جذابیت ذاتی خود برای جذب فردی، استفاده کنید باید به او توجه داشته باشید او با دریافت توجه و احترام از شما می تواند با اطمینان خاطر بیشتر با شما ارتباط داشته باشد.

  •  آرون گروپس

۴- خودباوری:

این تصور که برای جذب دیگران باید خود را تغییر دهید کاملا نادرست است کافی است خودتان باشید و با ارائه توجه و احترام به اطرافیان از آنها توجه و احترام نیز دریافت کنید.

ویژگی های افراد جذاب

۵- افزایش مهارت ها:

نداشتن مهارت ها ارتباطی موجب ایجاد ترس می شود و شاید این سؤال به وجود آید که چطور با ناتوانی و ترس صحبت کردن در جمع مقابله کنیم؟برای این کار باید مهارت های خود را افزایش دهید.

مهارت های ارتباطی را در خود سوق دهید و برای صحبت کردن در مکان های مختلف با توجه به شرایط و افرادی که با آنها ارتباط دارید شروع به صحبت کردن کنید توجه به این موضوع می تواند شما را به سمت جذابیت درونی و اجتماعی بکشاند و ارتباطات سازنده ای با دیگران برقرار خواهید کرد که دارای دوام و ماندگاری بالایی خواهند بود.

۶- حفظ سلامت:

داشتن سلامت روحی و جسمی می تواند به جذابیت شما اضافه کند، افرادی که از سلامت کامل برخوردار هستند به لحاظ روحی افرادی شادتر و سالم تر می باشند که می توانند به درستی با دیگران ارتباط برقرار کنند.

جذابیت و جسور بودن

۷- صحبت نکردن از شکست ها:

موفقیت ها و داشتن اعتماد به نفس بالا موجب ایجاد جذابیت در شما می شود صحبت کردن از شکست ها و تجربه های تلخ تنها می تواند چهره شما را در نزد دیگران مأیوس کننده جلوه دهد و از جذابیت شما بکاهد.

۸- جسور و قاطع بودن:

 تکنیکی که به شما کمک می کند تا در دل اطرافیان جای بگیرید جسور بودن است. لازم است بدانید که یکی از عوامل مهم در جذابیت ذاتی افراد جسور و قاطع بودن است. افرادی که دارای قدرت و شهامت بالا و خودباوری هستند می توانند به راحتی خود را به دیگران نشان دهند و ثابت کنند.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *