دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

ویژگی های جالب گوگل ترنسلیت که شاید نمی دانید

  • زهره امامی
  • ۸ تیر ۱۳۹۷
  • ۰

امروزه به علت کمبود وقت و سایر مسایل خیلی از مزدم مبرای ترجمه متن های مورد نظر خود از سایت گوگل ترنسلیت استفاده می کنند.

گوگل ترنسلیت برای افرادی که قصد سفرهای خارجی دارند بسیار مفید می باشد. در ادامه برای شما پنج مورد از ویژگی هایی که موجب شهرت گوگل ترنسلیت شده است را بیان می کنیم.

ترجمه آفلاین

گاهی پیش می آید که به هنگام سفر نت قطع شود. گوگل ترنسلیت بسته های آفلاینی دارد که در این زمان به شما کمک می کند تا کارتان را انجام دهید. این بسته ها دارای فناوری شبکه‌ های عصبی هستند و بسیار راحت تر جملات را به صورت کامل ترجمه کنند. برای دانلود این بسته در قسمت زبان ها بر روی آیکون فلش مانند ضربه بزنید با حجم نت ۳۵ تا ۴۵ مگابایت این بسته را دریافت کنید.

ویژگی های مترجم گوگل

انتخاب کردن متن هنگام ترجمه تصویری

برای ترجمه تابلوهای خیابان که به زبان دیگری است بهتر است با انتخاب زبان مبدأ و مقصد و بازکردن دوربین موبایل از سوژه عکس بگیرید. سپس با انتخاب تمام یا قسمتی از متن و بعد از آن با انتخاب آیکن فلش آبی ترجمه متن را دریافت کنید.

ویژگی های مترجم گوگل

حالت مکالمه

در این گزینه می توانید با انتخاب زبان مبدأ و مقصد و کلیک بر آیکون میکروفون حرف بزنید تا گوگل صوت شما را ترجمه کند. دکمه Auto زبان مقصد را مشخص می کند.

  •  آرون گروپس

ویژگی های مترجم گوگل

ذخیره کلمات و عبارات موردعلاقه

در این حالت با انتخاب آیکون ستاره کلمات و عبارات پر استفاده را برای خود ذخیره کنید. این عبارات در قسمت منو و Phrasebook ذخیره می شوند.

ویژگی های مترجم گوگل

استفاده از مترجم گوگل به‌عنوان دیکشنری

این گزینه برای تقویت زبان انگلیسی شما بسیار مفید می باشد به طوریکه با انتخاب زبان مبدا و مقصد به انگلیسی توضیحات هر کلمه را به صورت انگلیسی مشاهده می کنید. هم چنین این کار به شما کمک می کند مترادف و متضادهای لغت مورد نظر را بیابید.

 

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *