دسته ها
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

بایدها و نبایدها در برقراری ارتباط با دیگران

  • زهره امامی
  • ۲۵ خرداد ۱۳۹۷
  • ۰

در این مقاله راهکارهایی را به شما آموزش می دهیم تا بتوانید به کمک آن ها با افراد بیش تری ارتباط موثر برقرار کنید. با ما همراه باشید.

برای این که بتوانید در کسب و کار خود پیشرفت چشمگیری داشته باشید باید بتوانید شبکه سازی ارتباطی را تشکیل دهید. برای این کار باید با افراد با نفوذی ارتباط برقرار کنید. افرادی که بتوانند شما را با افراد بیش تری آشنا کنند و اطلاعات مفیدی در اختیار شما قرار دهند.

روابط موثر کاری

موانع موفقیت

۱. ذهنیت‌ تان اشتباه است

این تفکر که شبکه سازی در برقراری روابط با دیگران فقط به سود یک طرف رابطه خواهد بود کاملا اشتباه است. باید قبول کنید که شما نیز در این شبکه سهم مفیدی خواهید داشت و به دیگران نفع خواهید رساند همینطور دیگران نیز تمایل زیادی به کمک های شما نشان خواهند داد.

۲. شبکه‌ ی خود را محدود می‌ کنید

بسیاری از افراد تمایل دارند با افرادی رابطه برقرار کنند که از قبل با آن ها آشنایی داشته اند و دوستشان دارند اما این کار موجب می شود همیشه با افکاری تکراری مواجه شوند بنابراین بهتر است برای پیشرفت در کسب و کار خود با افراد جدید ارتباط برقرار کنند و از اندیشه آن ها نیز استفاده کنند.

۳. در شبکه سازی استراتژیک نیستید

باید از قبل با برنامه ریزی و تعیین هدف با افراد ارتباط برقرار کنید. این که مدام تلاش کنید که با افراد زیادی ارتباط برقرار کنید اما هدف خاصی را در نظر نگیرید کاری جز هدر دادن وقت انجام نداده اید.

۴. پیش‌ کنشگر (proactive) نیستید

اگر از قبل برای شرایط احتمالی در کار خود برنامه ریزی نکنید و خود را برای اتفاقات غیر قابل پیش بینی آماده نکنید مجبور می شوید از افرادی که هنوز به طور کامل با آن ها آشنا نشده اید کمک بخواهید.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

روابط موثر کاری

۵. برای شبکه سازی وقت نمی‌ گذارید

این موضوع در مورد خانم ها بیش تر صدق می کنند. چرا که بسیاری از خانم ها نمی توانند در جلسات شبانه شرکت کنند. بنابراین بهتر است آن ها در طول هفته به وعده نهار یا عصرانه موکول کنند تا بتوانند حضور یابند و اگر امکان تغییر زمان جلسه را ندارند بهتر است جلسات شبانه ای را که آن ها را به اهداف و افراد مدنظرشان نزدیک تر می کند انتخاب کنند.

۶. از روابط خود به نحو احسن استفاده نمی‌ کنید

بسیاری از افراد کارت های بیزینس زیادی را جمع آوری می کنند و خود را برای اولین جلسه برقراری ارتباط نیز آماده می کنند اما این ارتباط را ادامه نمی دهند. این کار موجب می شوند فرصت آشنایی با افراد جدید را از دست بدهند و نتوانند از مزایای این رابطه دو طرفه بهره مند شوند.

نحوه ایجاد شبکه‌ ی استراتژیک

روابط موثر کاری

۱. با اهداف کاری خود شروع کنید

بهتر است برای سه تا پنج سال آینده اهداف خود را مشخص کنید و نیز معین کنید که برای رسیدن به اهداف خود به برقراری ارتباط با چه کسانی نیاز دارید.

۲. گزاره‌ ی ارزش (value proposition) خود را بشناسید

با این کار این تفکر که شبکه سازی روابط فقط به نفع شماست از ذهن شما دور می شود. بنابراین در می یابید که می توانید به دیگران کمک کنید و این بسیار ارزشمند خواهد بود.

۳. روابط سودمند دو طرفه ایجاد کنید

به هنگام ملاقات دیگران از آن ها در مورد کسب و کارشان و چالش های موجود سوال کنید و از آن ها بخواهید اگر به واسطه آشنایی با اشخاصی مشکل آن ها رفع می شود حتما از شما درخواست کنند تا این امکان را برایشان فراهم کنید.

۴. متحدانی پیدا کنید

این نکته را در نظر داشته باشید که اگر به هنگام برقراری ارتباط با دیگران به آن ها به آن ها کمک کنید تا به اهدافشان نزدیک تر شوند آن ها نیز در هنگام نیاز به کمک شما خواهند آمد.

۵. استراتژیک عمل کنید

همیشه سعی کنید افراد و رویدادهایی را برای برقرای ارتباط انتخاب کنید که شما را به اهدافتان نزدیک تر می کنند. سعی کنید حساب شده عمل کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *