دسته ها
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

راهکارهای مناسب برای تشخیص دادن فرصت های خوب در کسب و کار

  • سمیه نیک فرجام
  • ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۷
  • ۰

بیشتر افرادی که مشغول کسب و کار هستند می خواهند در حرفه خود افرادی موفق باشند و به دنبال آن در پی گسترش روابط و فرصت های خوب کاری می باشند تا به موفقیت بیشتری دست یابند.

افراد کارآفرین در کنفرانس ها و جلسات مختلف شرکت می کنند که حضور در این جلسات در برخی از موارد موجب گسترش کسب و کار آن ها می شود و در برخی موارد دیگر نیز تأثیر چندانی بر کسب و کار آنها نخواهد داشت.

تشخیص دادن فرصت های خوب در کسب و کار

برای یک فرد کارآفرین زمان و مدیریت صحیح آن بسیار دارای اهمیت است بنابراین آگاهی از این موضوع که کدام یک از جلسات می تواند برای آنها سودبخش و تأثیرگذار باشد بسیار مهم خواهد بود. آگاهی از این موضوع موجب می شود تا در اتلاف وقت صرفه جویی داشته باشند و به طور بهینه و کارآمد از آن استفاده کنند.

یک فرد کار آفرین می تواند قبل از شرکت در جلسات مختلف و کنفرانس ها، سؤالاتی از خود بپرسد که به تعیین فرصت های کاری مناسب برای آنهاا کمک کننده خواهد بود.

تشخیص دادن فرصت های خوب در کسب و کار

1- آیا هدف شما از شرکت در این جلسه با شرکت کنندگان دیگر یکسان است؟

این سؤال بسیار ساده است و در اولین قدم می تواند شما را نسبت به این موضوع آگاه کند که شرکت در این جلسه می تواند موجب بهبود در روند کسب و کار شما شود یا خیر. با پی بردن به اهداف و آگاهی نسبت به آنها می تواند این مسئله را برای خود حل کنید به دست آوردن اهداف مشترک در زمینه بازاریابی و کسب و کار کمک شایانی به پیشرفت شما خواهد کرد.

2- در نظر گرفتن موقعیت های آینده:

آینده نگری یکی دیگر از ویژگی هایی است که باید یک فرد کارآفرین آن را داشته باشد افراد آینده نگر اهداف بلند مدت را نیز در نظر می گیرند این آینده نگری ممکن است در زمان حاضر فایده ای برای آنان نداشته باشد و همسو با اهداف آنان نباشد اما در آینده می تواند تأثیرات مثبتی در توسعه کسب و کار آنها ایجاد کند.

  •  آرون گروپس

تشخیص دادن فرصت های خوب در کسب و کار

3- گاهی به جای “بله” گفتن از الفاظ دیگر استفاده کنید:

در محیط کاری شما ممکن است موقعیت هایی برای شما پیش آید که در آن از شما درخواست کمک شود در چنین شرایطی اگر شما نمی توانید به آن فرد کمک کنید می توانید با معرفی او به یک کارآفرین دیگر یک موقعیت و فرصت شغلی دیگر برای او به وجود آورید. تجربه یک کارآفرین می تواند در این زمینه کمک فراوانی به او کند و به گسترش کسب و کارش منجر شود.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *