دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

خواص ارزن و فواید مصرف آن در درمان بیماری ها

  • نرگس کوهستانیان
  • ۷ مرداد ۱۴۰۰
  • ۰

خواص ارزن: ارزن دارای فواید بسیاری است که می تواند بدن را از بیماری های زیادی نجات دهد. از جمله مزیت های ارزن پیشگیری از سرطان سینه، سلامت قلبی، تقویت دستگاه گوارش، کاهش کلسترول خون، تعدیل فشار خون و دفع سموم بدن است.

در این مقاله قصد داریم به خواص ارزن بپردازیم. ارزن فواید مصرفی زیادی دارد که برای بدن بسیار مفید است اما ما ممکن است درباره آن و فوایدش ندانیم. اگر می خواهید بدانید ارزن چیست و فوایدش چیست ادامه مطلب را بخوانید؛ مطمئن هستیم که در این مورد به اطلاعات شما افزوده می شود. پس خواهشمندیم در ادامه با همراه شوید.

تمامی خواص ارزن

ابتدا لازم است تعریفی از ارزن داشته باشیم و با آن آشنا شویم بعد برویم سراغ فوایدش. ارزن ها دانه های کوچک غلات هستند که در مناطق خشک قابل رویش هستند، ارزن بیشتر در آسیا و آفریقا رشد می کند. این دانه بیش از ۱۰۰۰۰ سال است که در نواحی آسیای شرقی کشت می شود. طعم ارزن شیرین ملایم است خیلی از مردم جهان آن را مصرف می کنند.

ارزن حاوی مواد مغذی شامل پروتئین، فیبر، ویتامین‌های B کمپلکس و نیز مواد معدنی آهن، منیزیم، فسفر، منگنز، پتاسیم، کلسیم و روی و ویتامین A و غنی از فیتوکمیکال هایی مانند اسید فیتیک می باشد. خوردن ارزن برای ورزشکاران بسیار مفید و پر انرژی است و بهترین حالت مصرف آن ترکیب با دیگر حبوبات است که بیشتر تاثیرگذار است.

 ارزن

از جمله فواید ارزن برای درمان بیماری ها و خاصیت مصرف آن برای حفظ سلامت بدن عبارت است از:

سلامت قلبی

خوردن ارزن عروق را گشاد و فشار خون را کنترل می کند خطر حمله قلبی را پایین می آورد.

  •  آرون گروپس

پیشگیری از دیابت

در دنیای امروز و کم تحرک که ابتلا به دیابت زیاد شده است؛ رعایت تغذیه خیلی مهم است. خوردن ارزن به حفظ از دیابت مخصوصا دیابت نوع ۲ کمک می کند.

تقویت دستگاه گوارش

مقادیر زیادی فیبر در ارزن وجود دارد، ارزن می تواند در رفع مشکلات گوارش از جمله یبوست، نفخ و گاز بدن، زخم معده و روده موثر باشد.

دانه ارزن

پیشگیری از سرطان سینه

پژوهش هایی که درباره مزیت های ارزن صورت گرفته است نشان داده است مصرف روزانه ارزن می تواند به جلوگیری از سرطان سینه کمک شایانی بکند.

دفع سموم بدن

در ارزن آنتی اکسیدان‌های زیادی وجود دارد که باعث می شود سمی که در بدن مخصوصا در کلیه و کبد وجود دارد را دفع کند.

تقویت دستگاه تنفس

طبق تحقیقات، ارزن در کاستن آسم و خس خس سینه ی کودکان حدود ۱۵ درصد موثر است.

تعدیل میزان کلسترول

از دیگر فواید مصرف ارزن این است که این دانه چون حاوی زیادی فیبر است، می تواند کلسترول را کاهش دهد.

خواص ارزن

پس از آشنایی با فواید مصرف این گیاه و دانه های آن چنانچه علاقمند به دانستن خواص خاکشیر و خواص دانه چیا هستید می توانید بر روی لیک های ارائه شده کلیک نمایید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *