دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

قانون طلایی 5، 20 و 30 ثانیه ای، ترفندی برای ایجاد و تغییر دادن افکار

  • سمیه نیک فرجام
  • ۸ اردیبهشت ۱۳۹۷
  • ۰

برای تغییر دادن شیوه زندگی و طرز تفکرات باید شروع به ایجاد این تغییرات کرد قانون 5، 20 و 30 ثانیه ای روشی مناسب برای به وجود آوردن تغییرات و از بین بردن و یا درونی کردن افکار و عادات است.

افراد هدفمند در زندگی خود با مشکلات و چالش ها رویارویی می کنند و از مقابله کردن با ترس خود واهمه ای ندارند افرادی که می توانند از شکست های خود درس بگیرند سعی می کنند خودشان زندگی را تغییر دهند و به نفع خود پیش ببرند.

ترفندی برای ایجاد و تغییر دادن افکار

1- قانون تغییر افکار در 5 ثانیه:

در به کار گیری قانون 5 ثانیه ای با ایجاد شرطی سازی در مغز به مرور زمان برخی افکار از بین می روند در این روش شما باید در شرایط بحرانی که می خواهید بر ترس و افکار خود غلبه کنید با شمار ش معکوس اعدا از 5-1 بر افکار خود غلبه کنید به مرور زمان با انجام دادن این روش در شرایط مختلف این شهامت و جسارت در شما ایجاد می شود که افکار خود را می توانید تغییر دهید و به اهداف خود برسید.

قانون تغییر افکار در 20 ثانیه:

این قانون به حذف و کاهش عادت های قدیمی شما می کند در این روش به دلیل افزایش زمان و میزان تمرکز بر روی کار، شما می توانید عادت های جدید را در خود خلق کنید به عنوان مثال: شما به آموختن گیتار علاقه مند هستید اما در یادگیری آن کوتاهی می کنید بنابراین گیتار را در نزدیگی خود و محل مناسب قرار دهید محلی که دسترسی به آن 20 ثانیه به طول بیانجامد.

ترفندی برای ایجاد و تغییر دادن افکار

در مثالی دیگر برای حذف عادت تماشای بیش از حد تلویزیون، باتری را از روی کنترل برداشته و در محلی دیگر قرار دهید و این باعث می شود زمانی که شما می خواهد از تلویزیون استفاده کنید زمان 20 ثانیه ای برای برداشتن کنترل و قرار دادن باتری نیاز دارید و این خود موجب حذف عادت می شود.

3- قانون تغییر افکار در 30 ثانیه:

روش 30 ثانیه ای یک روش هدفمند و بلند مدت است که موجب خلق ایده های متنوع می شود در این روش ما به زمان بیشتری احتیاج داریم باید به نحوی برنامه ریزی کنیم که زمانی که صرف انجام فعالیت هایی که به آن علاقه داریم بیشتر از کارهای بیهوده باشد می توانید برای انجام این کار از چند زمان تعیین شده 30 ثانیه ای استفاده کنید و به مرور زمان آن را افزایش دهید.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *