دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

چگونه در آشپزخانه منزلمان ژله خرده شیشه با شیر فوق العاده عالی درست کنیم؟

  • ندا خوشرو
  • ۳ خرداد ۱۴۰۰
  • ۰

در این مطلب طرز تهیه ژله خرده شیشه با شیر را به شما کدبانوهای عزیز و گرامی آموزش می دهیم که امیدواریم از تهیه این ژله زیبا نهایت لذت را ببرید.

ژله خرده شیشه از انواع ژله های زیبا و خوشمزه است و از این ژله اغلب برای پذیرایی از مهمان ها در مهمانی ها و مجالس مختلف استفاده می شود. در طرز تهیه ژله خرده شیشه با شیر از خامه و پودر ژلاتین و شیر و آب و شکر و وانیل و پودر ژله استفاده می شود.

ژله رولی، ژله خرده شیشه و ژله تزریقی از انواع دسرهای چشم نواز و پرطرفدار هستند و اگر شما تمایل دارید مهمان هایتان را سورپرایز کنید بهتر است این نوع ژله ها را برای پذیرایی از آن ها در منزل تهیه کنید.

طرز تهیه ژله خرده شیشه با شیر در منزل

مواد لازم

  • شیر : دو پیمانه
  • پودر ژلاتین : ۲۰ گرم
  • خامه : ۱۵۰ گرم
  • آب : ۱.۲ پیمانه
  • شکر: ۴.۳ پیمانه
  • وانیل : به مقدار لازم
  • ژله بلوبری : یک بسته + یک و نیم لیوان آب
  • ژله توت فرنگی : یک بسته + یک و نیم پیمانه آب

طرز تهیه ژله خرده شیشه با شیر در منزل

برای تهیه ژله خرده شیشه ابتدا یک قالب گرد به قطر ۲۰ سانتی متر را تهیه کنید سپس کف و اطراف قالب مخصوص ژله را به کمک روغن مایع و قلم مو چرب کنید و قالب ژله را درون فریزر قرار دهید.

در مرحله بعدی پودرهای ژله را با توجه به دستورالعملی که در پشت پاکت پودرهای ژله نوشته شده است آماده کنید و هر یک از پودرهای ژله حل شده را درون قالب های مستطیل شکل جداگانه بریزید سپس اجازه دهید تا پودرهای ژله به خوبی ببندند و مقداری سفت شوند. توجه داشته باشید می توانید برای طرز تهیه ژله خرده شیشه تعداد رنگ های پودر ژله را افزایش دهید.

حل کردن پودر ژله قرمز در آب

حل کردن پودر ژله قرمز درون آبحل کردن ژله بلوبری در آب

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

در این مرحله از طرز تهیه ژله خرده شیشه با شیر خامه را با شیر درون قابلمه ای مناسبی بریزید و قابلمه را روی حرارت گاز قرار دهید تا مخلوط شیر و خامه گرم شوند سپس شکر را به مخلوط شیر اضافه کنید و بعد از اینکه شکر درون شیر حل شد وانیل را مخلوط شیر اضافه کنید و قابلمه را از روی حرارت گاز بردارید.

پودر ژلاتین را روی آب سرد بپاشید و بعد از اینکه پودر ژلاتین به شکل اسفنجی در آمد آن را روی بخار آب قرار دهید تا به مایع شفافی تبدیل شود سپس پودر ژله حل شده را از روی حرارت بردارید و اجازه دهید مقداری خنک شود و از حرارت بیفتد.

مخلوط شیر را به پودر ژلاتین حل شده اضافه کنید و ژله پایه را در محیط آشپزخانه قرار دهید تا به طور کامل سرد شود توجه داشته باشید که نباید ژله پایه را درون یخچال قرار دهید زیرا برای تهیه ژله خرده شیشه ژله پایه نباید ببندد و سفت شود.

مخلوط شیر و پودر ژلاتین
در مرحله آخر طرز تهیه ژله خرده شیشه با شیر بعد از اینکه ژله پایه به طور کامل سرد شد پودر ژله های رنگی را به صورت مربعی برش دهید.

برش زدن ژله به شکل مکعبی

قالب را از درون فریزر خارج کنید و ژله های خرد شده را به صورت نامنظم درون قالب ژله بریزید سپس ژله پایه را روی خرده های ژله بریزید تا قالب ژله پر شود.

دستور تهیه مرحله به مرحله ژله خرده شیشه

قالب ژله را به مدت ۴ ساعت درون یخچال قرار دهید تا ژله خرده شیشه ببندد و سفت شود در صورت امکان بهتر است ژله خرده شیشه را به مدت یک شبانه روز درون یخچال قرار دهید و بعد از مدت زمان ذکر شده قالب ژله را از درون یخچال بیرون آورید و کناره های ژله را به کمک چاقو از قالب جدا کنید و قالب ژله را درون آب گرم قرار دهید سپس قالب ژله را درون ظرفی مناسب برای سرو برگردانید و ژله خرده شیشه را در اندازه دلخواه خود برش بزنید.

ژله خرده شیشه خوشمزه

ژله خرده شیشه با شیر

تزیین ژله خرده شیشه

آموزش ساده تهیه ژله خرده شیشه با شیر

یکی از خوشمزه ترین ژله ها که شکلی بسیار جذاب دارد ژله خرده شیشه با شیر می باشد که با دستورها  و با استفاده از پودر ژله های دلخواه می توان آن را تهیه کرد. در ادامه این بخش روش دیگری برای تهیه این نوع ژله را در اختیار شما همراهان عزیز قرار می دهیم.

مواد لازم:

  • ژله پرتقال: ۱ بسته
  • ژله آلبالو: ۱ بسته
  • ژله آلوده ورا: ۱ بسته
  • ژله کیوی: ۱ بسته
  • شیر: ۱ لیوان

ژله خرده شیشه

دستور تهیه:

ابتدا باید ژله ها را آماده کنید و در ظرف های مجزا هر پودر ژله را درون یک لیوان آب جوش و بعد یک لیوان آب سرد حل نمایید.

ظرف های حاوی ژله های مختلف را داخل یخچال قرار دهید تا خوب ببندند.

در مرحله بعدی باید ژله ها را از یخچال خارج کنید و آن ها را از قالب ها بیرون بیاورید و به شکل مکعب های کوچک برش بزنید و درون قالبی بزرگ تر بریزید.

آنگاه درون ظرف مناسب دیگر یک قاشق غذاخوری پودر ژلاتین را با یک لیوان شیر کاملا مخلوط نمایید و داخل مایکروویو بگذارید تا گرم شود.

سپس به آن شیر گرم به میزان ۲ لیوان بیفزایید و بعد ۲ قاشق غذاخوری شیر عسل اضافه نمایید و هم بزنید.

در آخر مخلوط شیر و ژلاتین و شیر عسل را روی ژله ها بریزد و قالب را درون یخچال بگذارید تا کاملا ببند و سفت گردد.

ژله خرده شیشه خوشمزه

در این مطلب با طریقه درست کردن ژله خرده شیشه با شیر آشنا شدید که امیدواریم از تهیه این ژله خوشمزه نهایت لذت را ببرید و لحظات خوبی را در کنار اعضای خانواده خود سپری کنید. در صورت تمایل می توانید برای مشاهده آموزش تهیه انواع دسر با ژله کلیک کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *