دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

مراحل گرفتن وام مسکن و مدارک مورد نیاز جهت دریافت وام

  • نرگس کوهستانیان
  • ۸ مرداد ۱۳۹۷
  • ۰

شاید تا به حال برای شما و یا اطرافیانتان پیش آمده است که قصد دریافت وام مسکن داشته باشید و بخواهید برای آن اقدام کنید اما دقیقا نمی دانید که چه مراحل و شرایطی دارد، ما در این مقاله به معرفی مراحل گرفتن وام مسکن می پردازیم.

اگر اهل کسب و کار و ساخت و ساز باشید و یا به فکر درست کردن خانه ای باشید حتما تا به حال به فکر دریافت وام مسکن افتاده اید. ما در این مقاله به طور کامل و دقیق به ارائه مراحل دریافت وام مسکن می پردازیم و شما عزیزان را با چگونگی دریافت وام مسکن در تهران و شهرستان ها آشنا می نماییم.

وام ازدواج، وام مسکن، وام اشتغال، وام خرید کالا، وام خودرو و… از جمله رایج ترین وام های دریافتی از سیستم بانکداری کشور است که دریافت هر یک مستلزم داشتن شرایطی خاص می باشد و برای گرفتن این وام ها باید مراحل قانونی آن را سپری نمایید.

شرایط گرفتن وام مسکن

مراحل گرفتن وام مسکن

وام مسکن یکی از وام ها خوب و ایده آل است که کمک می کند افراد با شرایط مالی متوسط نیز بتوانند اقدام به خرید خانه و یا بازسازی خانه قدیمی خود نمایند.از این رو آشنایی با مراحل گرفتن وام مسکن بسیار مهم و کاربردی می باشد.

وام مسکن و چگونگی اخذ آن

شرایط دریافت وام مسکن شامل موارد زیر می باشد:

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

۱. ابتدا لازم است اسناد و مدارک خود را بطور کامل تهیه کرده. از جمله این مدارک می توان به سند منزل، پروانه ساخت، مدارک شناسایی وام گیرنده، فروشنده و ضامن اشاره نمود.

۲. در مرحله دوم باید استعلام های لازم را اخذ کنید. اگر فرد متقاضی چک برگشتی یا قسط پرداخت نشده داشته باشد باید ابتدا تکلیف آن ها را مشخص کند.

۳. وقتی مدارک کامل باشد و استعلامها اخذ شود پس از آن پرونده به کارشناس بانک داده می شود. در این مرحله ارزش تقریبی ملک محاسبه می شود.

۴. سپس مشتری باید از شعبه کد بورسی دریافت کند.

۵. حال باید اوراقی را برای استفاده تسهیلات خریداری کنید. با پرداختن وجه لازم به بانک مسکن اوراق خریداری کنید.

۶. اوراقی که خریداری شده باید باطل شود تا مجدد به فروش نرسد.

۷. بعد از آنکه رمز اوراق خریداری شده را دریافت کردیم دیگر چیزی نمانده است تا وام مسکن را دریافت کنیم. در این مرحله قراردادها با پیش نویس سند رهن به دفتر خانه ارائه می شود.

۸. وقتی که سند رهنی در سیستم بانک مسکن ثبت شد و خریدار قرارداد تسهیلاتی را امضا کرد دیگر نوبت به دریافت وام مسکن رسیده است.

مراحل گرفتن وام مسکن

حال که با مراحل دریافت وام مسکن به طور کامل آشنا شدید می توانید با داشتن مدارک و شرایط لازم به این بانک مراجعه نموده و برای دریافت وام اقدامات لازم را انجام دهید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *