دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

14 مشکل در محیط کاری برای کارمندان

  • زهره امامی
  • ۱۲ اسفند ۱۳۹۶
  • ۰

امروزه با وجود جامعه ای پر انسان های تحصیلکرده و کمبود شغل برای ان ها مواجه هستیم. لذا بسیاری از افراد مجبورند در محیط هایی نا عادلانه با حقوق بسیار پایین کارکنند.

در بسیاری از محیط های کاری کارفرما علاوه بر حقوق کم به سایر نیاز های کارمند نیز اهمیت نمی دهد. به طور مثال حتی ممکن است یاد نگرفتن اسم کارمن از طرف کارفرما کارمند را آزار دهد و موجب رنجش وی شود. در ادامه شایع ترین مسایلی را که موجب آزردگی خاطر کارمندان در محیط کار می شود را برایتان خواهیم گفت. با ما همراه باشید.

۱.به مشکلات و اختلافات آنان رسیدگی نمی‌ شود

در یک نظر سنجی تقریبا یک چهارم کارمندان از اینکه در محیط کاری به مشکلات و اختلافات آن ها رسیدگی نمی شود ابراز نا امیدی کردند.

۲.کارمند کار می‌ کند، مدیر برداشت می‌ کند

براساس یک نظرسنجی ۱۷ درصد از کارکنان گفتند کارفرمایشان با ایده‌ های آنها اعتبار زیادی کسب می‌ کند اما این موضوع برای صاحبان این ایده‌ ها هیچ فایده ای در پی ندارد.

مشکلات محیط کار

۳.رشد و پیشرفتی در کار وجود ندارد

در یک نظرسنجی فقط ۴۱ درصد از کارکنان با اطمینان اظهار داشتند که کارفرمایشان به آنها کمک می‌ کند تا در حرفه‌ شان پیشرفت کنند.

۴.کارفرما در آنها اشتیاقی ایجاد نمی‌ کند

فقط ۳۵ درصد از کارکنان از این که کارفرمایشان برای آنها الهام‌ بخش است و موجب می‌ شود آنها مشتاقانه به کارشان بپردازند احساس رضایت و امیدواری کردند.

  •  آرون گروپس

۵.از کارمندان به‌ قدر کافی قدردانی نمی‌ شود

۶۳ درصد کارکنان احساس می‌ کنند به‌اندازه‌ ی کافی به‌ دلیل دستاوردهایشان از آنها تشکر و تقدیر نمی شود. لذا خیلی اوقات دیگر انگیزه ای برای ادامه کار و تلاش ندارند.

۶.به استراحت کارمندان توجه نمی‌ شود

بسیاری از این کارکنان حتی در تعطیلات هم احساس می‌ کردند از محیط کار دور نیستند بنابراین از آن لذت نمی‌ بردند. طی تحقیقات صورت گرفته دو سوم از کارکنان اظهار داشتند که در تعطیلات هم مجبورند کار کنند.

مشکلات محیط کار

۷.دستورات و وظایف‌ کارمندان نامشخص است

۵۷ درصد از کارکنان از اینکه خارج از حیطه کاری و مسولیتشان به آن ها کار واگذار می شود احساس نارضایتی کرده اند.

۸.بسیاری از مدیران برای کارمندان وقت نمی‌ گذارند

بیش تر کارکنان می گویند در بسیاری از موارد مدیران ملاقات‌ های دسته‌ جمعی با کارمندان در نظر می‌ گیرند اما برای هریک از آنها به‌ طور جداگانه وقت نمی گذارند.

۹.مدیریت سازمان نقاط ضعفی دارد

این مساله کارمند را از آن محیط فراری می دهد. تحقیقات نشان داده است که ۶۵ درصد از متقاضیان کار به دلیل ضعف مدیریت در محل کار قبل‌ شان به دنبال شغل جدید می باشند.

۱۰.دریافت حقوق ناعادلانه است

فقط 20 درصد از کارمندان از میزان حقوق دریافتی ابراز رضایت کرده اند.

مشکلات محیط کار

۱۱.در مورد پرداختی‌ ها و مسائل کاری شفافیت وجود ندارد

در یک مطالعه فقط ۲۳ درصد از کارکنان از این که همه‌ چیز در محل کارشان واضح و روشن است و در مورد پرداختی‌ ها نیز شفاف‌ سازی می‌ شود ابراز امیدواری کردند.

۱2.کارمندان هیچ بازخوردی از مدیر دریافت نمی‌ کنند

کارفرماها نه تنها از ایجاد بازخورد منفی در کارکنان بلکه از ایجاد بازخوردهای مثبت در کارمندان نیز اجتناب می کنند در حالیکه کارمندان دادن بازخورد از طرف کارفرما را نیاز خود می دانند.

مشکلات محیط کار

۱3.مدیریت ذره‌ بینی باعث تضعیف روحیه کارمندان می‌ شود

بسیاری از کارکنان بر این مساله معتقدند که کارفرمای آنها به‌دقت هر حرکت‌ شان را درنظر می‌ گیرد و توانایی درست کار کردن را از آنها سلب می‌ کند که این مساله به ندرت اعتماد به نفس کارمند را از بین برده و برای همیشه موجب ضعف وی خواهد شد.

۱4.تبعیض باعث کاهش بهره‌وری کارکنان می‌ شود

در این گونه موارد کارمندان احساس ناخوشایندی در محل کار خواهند داشت و در صورت تغییر نکردن شرایط دیر یا زود از شغل‌ شان کنارهگیری خواهند کرد که در بعضی موارد اگر کارمند کاربلد و کوشا باشد این مساله به ضرر کارفرما تمام خواهد شد.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *