دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

ساخت کارت تبریک عید نوروز با روشی ساده و زیبا

  • مرضیه نوروزیان
  • ۵ اسفند ۱۳۹۹
  • ۰

عیدی دادن یک فرهنگ زیبا و عالی در جشن باستانی نوروز می باشد. بهتر است در کنار این عیدی ها یک کارت تبریک مناسبتی نیز به طرف مقابل هدیه دهید. در این مطلب ساخت کارت تبریک عید نوروز را به شما عزیزان آموزش داده ایم.

ساخت کارت تبریک مناسبتی لحظات زیبا و خاطره های جذابی برای شما می سازد. این مسئله کمک می کند که جشن، هدیه دادن و … بهتر برگزار شود و همه چیز عالی و تمام و کمال انجام شود. در این مطلب به شما روش ساخت کارت تبریک عید نوروز را برای عیدی امسال پیشنهاد می کنیم.

آموزش ساخت کارت تبریک عید نورز با ۲ طرح زیبا

کارت تبریک ها بهترین روش برای ایام و مناسبت های مختلف به ویژه عید نوروز می باشند که به همین منظور در ادامه نحوه ساخت دو مدل کارت تبریک عید را به شما عزیزان آموزش خواهیم داد.

مواد لازم

  • کاغذ رنگ در چندین رنگ متفاوت
  • پرگار یا شیء گرد در اندازه های مختلف
  • قیچی
  • چسب مایع
  • خط کش
  • پانچ
  • مقوای رنگی
  • خودکار رنگی یا اکلیلی
  • مروارید یا نگین

مواد ساخت کارت تبریک نوروز

ساختن کارت تبریک با گل های بهاری

کارت تبریک ها برای مقاصد و مراسم خاصی مانند کارت تبریک روز معلم، کارت تبریک عیدهای مذهبی، کارت پستال تبری ازدواج و… تهیه می شوند. این کارت تبریک به شما در یک تبریک ایده آل و ماندگار کمک می کند.

 مقوای رنگی به عنوان اساس کار شما برای ساختن کارت تبریک عید نوروز محسوب می شود. با خط کش مقوا را به اندازه ای که مایل هستید تقسیم کنید و از وسط تا بزنید.

آن گاه باید گل های روی کارت رو آماده کنید. روی کاغذ رنگی مورد نظر ۳ دایره با پرگار یا وسایل گرد با اندازه های مختلف بکشید.

مراحل ساخت کارت تبریک عید

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

اطراف این دایره ها را به دقت برش بزنید. دایره هایی را که به وجود آمده است، مانند تصویر تا بزنید. وقتی کاغذ به شکل رشته باریک در آمد، دو طرف آن را به صورت نیم دایره برش بزنید. این کار را برای دو دایره دیگر نیز مانند این دایره انجام دهید.

مراحل ساخت کارت تبریک

با اتمام این مرحله از ساخت کارت تبریک عید نوروز, انتظار می رود سه گلبرگ در اندازه های مختلف تهیه کرده باشید. سه گلبرگ را بر روی هم قرار دهید. این گلبرگ ها را به ترتیب اندازه بر روی یکدیگر قرار دهید و با چسب مایع بر روی هم بچسبانید.

در قسمت مرکزی هر گل یک نگین یا مروارید بچسبانید تا زیبا و طبیعی تر شود.

چسباندن گلبرگ ها روی یکدیگر

شما در این مرحله گلبرگ ها را درست کرده اید و حالا باید برگ گل ها را درست کنید. لازم نیست حتما از رنگ سبز برای برگ استفاده کنید. شما برای رنگ برگ می توانید از یک رنگی که مقداری از کارت شما پررنگ تر باشد، استفاده کنید. شما می توانید از برگ های طرح دار زیبا نیز برای برگ گل استفاده کنید.

آن گاه یک کاغذ خوش رنگ بردارید و با پانج از این کاغذ رنگی، دایره های کوچک آماده کنید.

مقوایی که برای کارت تبریک انتخاب کردید را بردارید و گل های زیبایی را که آماده کرده اید، به صورت منظم بر روی آن بچسبانید. با کمک یک خودکار اکلیلی یا رنگی خطوط منحنی تیره را تا پایین کارت بکشید. این خطوط تیره و منحنی در واقع ساقه گل های شما هستند. حالا برگ های آماده کرده را با فواصل منظم بر روی ساقه بچسبانید. در نهایت برای تزیین بیشتر دایره های کوچکی که با پانچ تهیه کرده اید را روی کارت تبریک بچسبانید.

کارت تبریک عید نوروز

ساختن کارت پستال سه بعدی تبریک نوروز

کارت پستال های سه بعدی و یا کارت تبریک های با طرح برجسته بسیار بیشتر از کارت تبریک های ساده مورد توجه قرار می گیرند به همین خاطر می توانید کارت تبریک عید نورز خود را با طرح زیر بسازید.

وسایل مورد نیاز:

  • مقواهای رنگی و سفید
  • ماژیک یا مداد رنگی
  • چسب مایع
  • اکلیل
  • قیچی

مراحل ساخت

در ابتدا باید همانند تصویر زیر مقواهای رنگی و سفید با اشکال گلدان، گل، پاکت و یک نوار مستطیلی شکل ببرید.

مدل کارت تبریک تماشایی عید نورز

برای ساخت بدنه گلدان مقوای صورتی رنگ برش زده را با چسب و از قسمت تای مقوا به هم متصل سازید و بعد نوار مستطیلی شکل مقوایی را با چسب به بدنه گلدان بچسبانید.

ایده های جالب ساخت کارت تبریک عید نوروز

بعد گل های مقوای کشیده شده با ماژیک را نیز بر روی نوار بالایی مقوای سفید که حالت گل و گلدان برش داده بودید متصل سازید.

مدل کارت تبریک قشنگ عید نورز

بعد به همین صورت آن را داخل گلدان قرار دهید.

مدل کارت تبریک فوق العاده عید نورز

برای زیبای کار و برجسته شدن کارت تبریک همانند تصویر مقداری اکلیل های رنگی را روی لبه برگ ها، گلبرگ ها و همچنین لبه نوار مستطیلی شکل گلدان بچسبانید.

مدل کارت تبریک مناسب عید نورز

در آخر با خطی زیبا روی برگه سفید متن عید نورز یا سال نو مبارک را بنویسید و آن را داخل پاکت گلدانی خود بگذارید.

آموزش ساختن کارت پستال عید نوروز

در ادامه آموزش ساختن کارت پستال سه بعدی می توانید تصاویر متنوع از انواع کارت تبریک برای عید نورز و کارت پستال سال نو مبارک و بهار را مشاهده نمایید و از با ایده برداری از آن ها کارت تبریک ایده آل خود را به زیبایی بسازید.

مدل کارت تبریک دیدنی عید نورز

مدل کارت تبریک جدید عید نورز

مدل کارت تبریک قشنگ عید نورز

ایده های زیبای ساخت کارت تبریک عید نوروز

مدل کارت تبریک ایده آل عید نورز

مدل کارت تبریک کودکانه عید نورز

مدل کارت تبریک با طرح عمو عید نورز

ایده های متفاوت ساخت کارت تبریک عید نوروز

ساختن کارت پستال جدید برای عید نورز

ساختن کارت پستال قشنگ برای عید نورز

ساختن کارت پستال ایده آل برای عید نورز

ساختن کارت پستال بی نظیر برای عید نورز

ساخت کارت تبریک عید نوروز در همین مرحله به پایان رسد و کارت تبریک زیبای شما آماده است. امیدواریم این ایده آماده سازی کارت تبریک نوروز مورد توجه شما قرار گرفته باشد و عید امسال این کارت تبریک عالی را تهیه و به دوستان خود هدیه دهید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *