دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

درمان خانگی زگیل تناسلی با روش های مختلف

  • مهلا بستگان
  • ۲۵ آبان ۱۳۹۹
  • ۰

زگیل تناسلی نوعی عارضه است که در ناحیه تناسلی و یا در اطراف آن رشد می کند. زگیل های تناسلی در مکان های مختلف رشد می کنند و اغلب به صورت گروهی به چشم می خورند. این زگیل ها که بدون درد هستند و به شدت خارش دارند را می توان با درمان خانگی زگیل تناسلی برطرف نمود.

این زگیل ها در بانوان بر روی دهانه رحم، داخل و خارج واژن یا معقد و در مردان بر روی آلت تناسلی، کیسه های بیضه، خارج و یا داخل معقد، کشاله های ران و خود ران دیده می شوند. برای درمان زگیل پزشکان روش فریز کردن را پیشنهاد می دهند که امکان رشد مجدد آن وجود دارد. اما با استفاده از درمان خانگی زگیل تناسلی می توان این عارضه پوستی و عفونی را برطرف نمود و از شر آن خلاص شد.

درمان خانگی زگیل تناسلی در بانوان و آقایان:

زگیل های تناسلی که بسیار آزار دهنده و خجالت آور هستند را می توان با روش های خانگی به راحتی از بین برد در ادامه با چند روش مفید و موثر آشنا خواهید شد

سرکه سیب:

با استفاده از خواص سرکه سیب به راحتی می توان زگیل تناسلی را درمان نمود. برای این کار باید یک توپ پنبه ای را درون سرکه سیب فرو ببرید و بر روی زگیل های تناسلی قرار دهید و یک شب تا صبح اجازه دهید بر روی آن بماند و بعد آن را بشویید. تکرار این عمل برای چند روز اگرچه کمی دردناک است و ممکن است باعث سوزش شود اما بهترین روش برای درمان طبیعی زگیل تناسلی محسوب می شود.

درمان زگیل تناسلی با راهکارهای طبیعی

نوار چسب برزنتی:

یک تکه نوار چسب برزنتی را جدا کنید و به مدت شش روز بر روی زگیل هایتان قرار دهید و بعد آن را جدا کنید و رویش را سوهان بکشید، این عمل را تا درمان کامل زگیل هایتان تکرار نمایید.

روغن کرچک:

یک تکه پنبه را درون روغن کرچک فرو ببرید و سه بار در روز بر روی ناحیه هایی که حاوی زگیل تناسلی است قرار دهید. این روش درمان خانگی زگیل تناسلی هرچند ساده اما بسیار موثر می باشد.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

روش های درمان زگیل تناسلی

روغن ویتامینE:

روغن ویتامین E را به آرامی بر روی زگیل هایتان بمالید و رویش را با گاز استریل بپوشانید. این عمل را آنقدر تکرار کنید تا زگیل های ناحیه تناسلی به طور کل از بین برود.

پیاز:

شاید باور نکنید که پیاز و آب پیاز در از بین بردن زگیل ها جادو می کند. یک تکه پیاز را به قطعات کوچک ببرید و بر روی ناحیه تناسلی خود که زگیل در آورده است به وسیله یک تکه گاز ببندید و هر سه تا چهار ساعت یک بار این کار را تکرار کنید و پیاز ها را عوض نمایید.

هر آنچه لازم است از درمان خانگی زگیل تناسلی بدانید

آب آناناس:

مقداری آناناس را له کنید و آبش را روی یک توپ پنبه ای بریزید و به مدت ده دقیقه بر روی زگیل ها قرار دهید و بعد آن را بردارید. این کار را دو بار در روز انجام دهید تا به طور کامل زگیل های ناحیه تناسلیتان از بین برود.

پوست موز:

قسمت داخلی پوست موز را بر روی ناحیه تناسلی که به زگیل مبتلا شده است بگذارید و آن را با یک نوار بپوشانید و اجازه دهید که یک شب تا صبح بر روی پوست شما باقی بماند و روزانه به مدت دو تا سه هفته این عمل درمانی را تا برطرف شدن کامل زگیل ها ادامه دهید.

سیر:

هشت حبه سیر را له کنید تا خمیری شکل شود و آنها را روی زگیل های خود قرار دهید و با گذشت یک ساعت ناحیه تناسلی خود را بشویید. از خواص سیر در این درمان خانگی زگیل تناسلی هر روز بهره مند گردید.

موثرترین روش درمان زگیل تناسلی

سیب زمینی:

سیب زمینی ها را به شکل برش های درشت در بیاورید و به آرامی بر روی زگیل هایتان بمالید. این روش درمانی را حداقل دو هفته روزانه انجام دهید تا متوجه تاثیر و تغییر در ناحیه تناسلی خود بشوید.

نمک اپسوم:

در لگن یا وان حمام مقداری نمک اپسوم را در آب مخلوط کنید و به مدت نیم ساعت درون آن بنشینید و بعد خود را بشویید و خشک کنید. انجام این عمل و تکرار آن سه بار در هفته باعث رفع زگیل تناسلی می گردد.

زگیل تناسلی را با درمان خانگی از بین ببرید

ویتامین C:

قرص حاوی ویتامین C را خرد کنید و با کمی آب ترکیب نمایید تا خمیری شکل شود و بعد بر روی ناحیه تناسلی خود که پوشسده از زگیل است بمالید و با استفاده از یک باند استریل آن را به مدت یک روز پوشیده نگه دارید تا ویروس زگیل از بین برود.

جوش شیرین:

یک قاشق سوپ خوری جوش شیرین را با مقداری روغن گرچک مخلوط نمایید تا خمیری شکل شود و دو بار در روز به مدت سه هفته از این درمان خانگی زگیل تناسلی استفاده کنید.

روش های درمان خانگی زگیل تناسلی

الکل:

کمی الکل را دو بار در روز روی ناحیه ای که دچار زگیل شده است بمالید و تا یک ماه این عمل را تکرار کنید تا نتایج آن را ببینید.

برق ناخن:

برق ناخن را هر روز قبل از اینکه به رختخواب بروید بر روی زگیل استعمال کنید و اجازه دهید تمام روز روی آن بماند و تا زمانی که زگیل ها ناپدید شوند از این راه درمانی استفاده نمایید.

ژل آلوئه ورا:

یک داروی طبیعی برای از بین بردن زگیل زل آلوئه ورا می باشد. این ژل را از داخل گیاه خارج کنید و روزانه سه تا چهار مرتبه به مدت دو تا سه هفته از این درمان گیاهی زگیل بهره مند گردید.

زگیل تناسلی و راه و روش های درمان خانگی آن

عصاره دانه گریپ فروت:

به اندازه یک قطره از این عصاره را دو بار در روز به مدت دو تا سه هفته بر روی زگیل تناسلی خود بمالید تا سفید رنگ شود و کاملا از بین برود.

پوست درخت بید:

یک تکه از پوست درخت بید را با آب مرطوب کنید و هر روز روی زگیل تناسلی خود بگذارید و به وسیله یک باند آن را ثابت نگه دارید تا در عرض یک تا دو هفته زگیل به طور کامل ناپدید شود.

روغن درخت چای:

خواص ضد التهابی، ضدعفونی‌کنندگی و ضد قارچی این روغن در درمان زگیل بسیار موثر است. یک تکه پنبه ای را درون این روغن فرو ببرید و بر روی زگیل های خود بگذارید.

جند روش موثر در درمان زگیل تناسلی

ریشه شیرین بیان:

سه بار در هفته از ریشه له شده شیرین بیان بر روی زگیل های خود استعمال کنید تا آنها را از بین ببرد و این عارضه را درمان کند.

فندق افسونگر:

فندق افسونگر یه ماده دارویی عالی برای درمان زگیل می باشد. این دارو را رقیق کنید و بر روی زگیل های ناحیه تناسلی بمالید و بعد از یک ربع ساعت آن را بشویید و خشک کنید. از این راه درمانی دو بار در روز و به مدت سه هفته استفاده نمایید.

عصاره برگ زیتون:

چند عدد برگ خشک زیتون را به مدت ده دقیقه درون آب بجوشانید و بعد از صاف کردن محلول روزانه سه تا چهار بار از آن بنوشید.

روش مفید و موثر در درمان خانگی زگیل تناسلی

برگ انجیر:

یک برگ انجیر را آنقدر له کنید تا شیره اش از آن خارج شود و بعد شیره حاصله را سه الی چهار بار در روز بر روی زگیل های خود بمالید.

شیره گیاه استبرق:

گیاه استبرق را له کنید تا شیره آن خارج شود و بعد شیره به دست آمده را روزی دو تا سه بار بر روی ناحیه تناسلی خود بمالید.

گیاه نوش و یا سرو بادبزنی:

سه بار در روز از روغن گیاه نوش بر روی زگیل های تناسلی خود بمالید. درمان خانگی زگیل تناسلی با این گیاه سه الی چهار هفته به طول می انجامد و برای ارتقاء نتیجه می توانید آن را با روغن زیتون مخلوط کنید و استفاده نمایید.

گیاه قاصدک:

این گیاه را له کنید و شیره آن را خارج نمایید و از با شیره قاصدک دو تا سه بار در روز به مدت سه هفته ناحیه تناسلی خود را مورد درمان قرار دهید.

روش های درمان خانگی زگیل تناسلی

چای سبز :

از دیگر راهکارهای مفید و موثر جهت درمان خانگی زگیل تناسلی استفاده از چای سبز کیسه ای است بنابراین، چای کیسه ای را از آب جوش خارج کرده و بعد از خنک شدن بر روی ناحیه دارای زگیل به مدت پانزده تا بیست دقیقه قرار دهید سپس محل مورد نظر را بشویید، همچنین می توانید پماد های بیولوژیکی که دارای عصاره چای سبز هستند را نیز از دارو خانه ها تهیه کنید و روزی یک بار از آن استفاده کنید.

عسل :

 به منظور رفع زگیل تناسلی می توانید از عسل کمک بگیرید زیرا، از موثر ترین روش ها جهت رفع این مشکل به شمار می رود فقط کافی است عسل را به صورت مستقیم بر روی محل زگیل گذاشته و بعد از گذشت چند دقیقه آن را بشویید.

آشنایی با درمان خانگی زگیل تناسلی

مصرف سبزیجات :

استفاده از سبزیجات مانند: کلم بروکلی، کلم، گل کلم، کاهو، جوانه های بروکسل نقش مهمی در درمان زگیل تناسلی دارد زیرا، دارای ایندول ٣ کربینول هستند که برای ناپدید شدن زگیل تناسلی گزینه بسیار مناسبی می باشند بنابراین، هر روز چهار تا پنج بار از این سبزیجات را مصرف کنید.

ریحان :

برای رفع زگیل تناسلی می توانید از ریحان استفاده کنید و چند برگ خرد شده از آن را بر روی ناحیه آسیب دیده قرار دهید همچنین، می توانید برگ های خرد شده بر روی زگیل گذاشته و با یک باند آن را بپوشانید، به منظور درمان فوری می توانید روزی دو بار از این روش کمک بگیرید.

درمان زگیل تناسلی با روش های طبیعی

علایم زگیل تناسلی:

عارضه زگیل نیز به همراه خود علایمی را دارد که سبب آشکار شدن وجود این مشکل در زنان و مردان می شود

  • خونریزی بعد از رابطه جنسی
  • خارش در ناحیه تناسلی
  • افزایش ترشح واژن
  • رطوبت بیش از اندازه در اطراف ناحیه تناسلی

علایم زگیل تناسلی

هشدار هایی در مورد زگیل تناسلی

۱. پرهیز از لمس اندام جنسی در زمان برقرار رابطه جنسی

۲. خودداری از مقاربت های جنسی بدون مراقبت

۳. استفاده از کاندوم لاتکلس پیش از برقراری رابطه جنسی

۴. شستن لوازم و لباس هایی که با ناحیه تناسلی برخورد داشته اند.

۵. در صورت ابتلا به نوع زگیل ها حتما باید آن را درمان کنید زیرا،درمان نکردن آن سبب افزایش خطر مبتلا شدن به سرطان ها خاصی از جمله سرطان دهانه رحم می شود.

۶. به هیچ عنوان نباید زگیل ها را بخارانید و یا روی آن ها خراش ایجاد کنید و از این روش های درمانی برای درمان زگیل تناسلی در مناطق دیگر استفاده نکنید و علاوه بر این رابطه های جنسی امن را تجربه کنید.

در پایان پیشنهاد می کنیم به منظور دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه درمان خانگی و طب سنتی می توانید بر روی لینک کلیک نمایید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *