دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

راز موفقیت ثروتمندان جهان چیست؟

  • سمیه نیک فرجام
  • ۲۷ آبان ۱۴۰۰
  • ۰

استیو سیبولد، یک از ثروتمندان جهان است که کتاب ثروتمندان چگونه فکر می کنند را تألیف کرده است و برای یافتن راز موفقیت ثروتمندان جهان نیمی از عمر خود را صرف مصاحبه با آنها کرده است.

استییو سیبولد، معتقد است که تفاوت کلیدی افراد ثروتمند با افراد عادی در طرز فکر آنها است و این موضوع راز موفقیت ثروتمندان جهان است و پول تنها عامل تعیین کننده نمی باشد. در این مقاله با ۲۵ راز موفق بودن ثروتمندان جهان آشنا خواهید شد. جینا راینهارت، یکی از زنان ثروتمند جهان است که به خاطر دیدگاهی که در رابطه با مردم عادی داشت مورد انتقاد قرار گرفت وی معتقد بود که افراد عادی به جای اینکه وقتشان را صرف رسیدن به خوشبختی کنند به دنبال کارهای بیهوده هستند. حسادت می کنند و وقتشان را صرف فعالیت های اجتماعی مفید می کنند.

استیو جابز

۲۵ راز موفقیت ثروتمندان جهان:

در ادامه ۲۵ راز موفقیت ثروتمندان جهان را مطالعه خواهید کرد که نکات قابل توجهی را برای شما روشن خواهد کرد.

۱- افراد عادی فکر می کنند ریشه ی تمام مشکلات اخلاقی جامعه پول است در حالی که افراد ثروتمند معتقدند که فقر عامل مهم این مشکلات است.

افراد عادی تصوری که راجع به افراد ثرومتند داردند این است که هر کسف ثروتی کلان دارد یا خوش نانسی آورده با از را نادرست آن و کمتر کسانی هستند که این راز ثروتمندی را در تلاش و پشتکار افرادببینند. در مقابل افراد ثروتمند می گویند پول تنها عامل خوشبختی نیست اما راهی است برای آسان تر زندگی کردن.

۲- مردم عادی فکر می کنند خودخواه بودن وتوجه نکردن به دیگران گناه است در حالیکه ثروتمندان خودخواه بودن با توجه به خود را نوعی ویژگی مثبت می دانند.

افراد ثروتمند به خودشان اهمیت می دهند و شعار نمی دهند که همه را می توانند نجات بدهند و باید توجه داشت که تا زمانیکه خودتان خوشحال نباشید و احساس مفید بودن نکنید نمی توانید دیگری را کمک کنید.

مرد ثروتمند جهان

۳- مردم عادی در زندگی به دنبال شانس هستند و در مقابل افراد ثروتمند به دنبال تلاش هستند وعمل گرا هستند.

یکی دیگر از راز های موفقیت ثروتمندان جهان اینکه مردم عادی؛ در مواجهه با مشکلات و تصمیمات مهم به دنبال شانس و لطف و تقدیر خدا هستند در حالیکه افراد ثروتمند با مشکلات رو در رو می شوند و به مقابله با آنها می روند.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

۴- مردم عادی در تحصیل به دنبال گرفتن مدرک می باشند و مردم ثروتمند به دنبال یادگرفتن دانشی خاص و مورد استفاده می باشند.

افراد ثروتمند زیادی در جهان هستند که مدرک تحصیلی بالا ندارند و فراگیری دانشی حرفه ای و تخصصی به پیشرفت دست یافته اند ولی افراد عادی تصورشان این است که با داستن مدارج علمی بالا می توانند موفق تر باشند.

۵- راز موفق بودن ثروتمندان جهان در تلاش برای آینده است ولی مردم معمولی با گذشته زندگی می کنند.

افراد ثروتمند دغدغه ی ساختن آینده را دارند تا جایی که امروزشان را فدای آینده نکنند و افراد عادی یا در  حسرت گذشته به سر می برند یا با خاطرات آن زندگی می کنند وآینده و حال را فدای گذشته ای که رفته است می کنند.

مرد ثروتمند مخترع کامپیوتر

۶- افراد عادی پول دیدگاهی منفی و عاطفی به پول دراند و افراد ثروتمند عقلانی در مورد آن فکر می کنند.

افراد عادی فکر می کنند اگر پول نباشد دچار مشکلات فراوانی می شوند و این ترس آنها را افسرده می کند و افراد ثروتمند می دانند که پول فقط وسیله ای است برای رسیدن خوشبختی.

۷- راز موفقیت ثروتمندان دنیا این است که از طریق علایقشان موفق می شوند در حالیکه افراد عادی کارهایی که ربطی به علاقه شان ندارد دنبال می کنند.

افراد ثروتمند سعی می کنند علاقه خود را دنبال کنند و به توانایی خود در زمینه های مختلف پی می برند وافراد عادی فقط برای بدست آوردن پول کار می کنند و توانایی های خود را شناسایی نیمی کنند و به همین خاطر احساس مفید بودن و موفق بودن ندارند.

۸- افراد عادی به دنبال چالش نیستند ولی افراد ثروتمند اهل ریسک هستند.

افراد عادی به دنبال زندگی آرام و بدون چالش اند در حالیکه افراد ثروتمند یکنواختی را دوست ندارند و می خواهند ریسک پذیر و چالش برانگیز باشند.

راز موفقیت ثروتمندان جهان

۹- مردم عادی به جای اینکه بیشتر از به دنبال یادگیری باشند، در پی سرگرمی اند، افراد ثروتمند بیشت را زسرگرمی در پی یادگیری هستند.

با وجود اینکه اشخاص ثروتمند بر روی تحصیلات عادی شان به منظور بدست آوردن ثروت سرمایه گذاری نمی کنند اما قدر توانایی یادگیری بعد از اتمام تحصیلات شان را می دانند.

بنابراین در صورتی که از خانه یک فرد ثروتمند دیددن کنید، می توانید یک کتابخانه بزرگ پر از کتاب های آموزشی برای رسیدن به موفقیت را مشاهده کنید. در صورتی که در منازل افراد عادی اغلب مجلات سرگرم کننده و روزنامه های پر از شایعه مشاهده می شود.

۱۰- مردم عادی، ثروتمندان را افرادی افاده ای می دانند، ثروتمندان فقط می خواهند با آدم هایی که شبیه خودشان فکر می کنند، سر و کار داشته باشند.

یک دیدگاه منفی که ذهن افراد عادی را مسموم می کند، در واقع چیزی است که موجب می شود آنها را از ثروتمندان دور و بیزار نماید، افراد ثروتمند حوصله بدبختی و افسردگی را ندارند و این موضوع می تواند موجب شود که دیگران فکر کنند آنها دچار خودستایی هستند.

افراد عادی معمولا به ثروتمندان برچسب افاده ای می زنند، زیرا از این طریق احساس بهتری دارند و راهی است که برای متوسط بودن خود انتخاب کرده اند.

دلایل موفقیت ثروتمندان جهان

۱۱- افراد عادی پول های خود را در جای امن نگهداری می کنند اما ثروتمندان می دانند چه زمانی باید ریسک کنند.

«نفوذ» می تواند شعار افراد ثروتمند باشد؛ هر سرمایگذاری می تواند گاهی مواقع با شکست رو به رو شود، اما برای ثروتمندان مهم نیست که قرار است چه اتفاقی بیفتد، بنابراین آنها همواره به دنبال این هستند که پول بیشتری کسب کنند.

۱۲- افراد عادی راحت زندگی کردن را دوست دارند، افراد ثروتمند آسایش را در تردید می دانند.

اغلب افراد ثروتمند برای پذیرش ریسکی که امکان دارد آنها را میلیونر کند، سر و دست  بشکنند و مردم عادی نمی توانند به راحتی با این چالش زندگی کنند، طرز تفکر افراد عادی معمولا داشتن آرامش جسمانی، روانی و احساسی از مهمترین اهداف شان می باشند.

ثروتمندان جهان یاد گرفته اند که میلیونر شدن کار راحتی نبوده و نیاز به آرامش می تواند ویران کننده باشد، آنها می دانند زمانی که در حالت تردید مداوم می باشند، آرامش خود را حفظ کنند. در ادامه با راز های دیگر موفقیت ثروتمندان در جهان آشنا می شوید.

۱۳- افراد عادی فکر می کنند برای پولدار شدن باید دست به کار خارق العاده ای بزنند و این در صورتی است که افراد ثروتمند به دنبال عاملی درونی برای پولدار شدن می گردند.

۱۴- مردم عادی تصور دارند که برای ثروتمند شدن نیاز است پول داشته باشند و افراد ثروتمند از سرمایه گذاری های دیگران سود میبرند.

۱۵- افراد عادی فکر می کنند باید سیاست های سرمایه گذاری را بدانند در حالیکه ثروتمندان از زیاده خواهی و احساسات افراد و بازارهای اقتصادی سود می برند.

۱۶- یکی از مواردی که راز موفق بودن ثروتمندان جهان است این است که مردم ثروتمند پایین تر از سطح در آمد خود مخارج دارند هرچند که ثروت فراوانی دارند و در رفاه اند. اما مردم عادی توقعات و مخارجشان بالاتر از درآمدشان است.

راز موفقیت ثروتمندان دنیا

۱۷- مردم عادی فرزندانشان را برای زنده ماندن تربیت می کنند در حالیکه ثروتمندان برای چگونه ثروتمند شدن فزنداشان را تربیت می کننند.

۱۸- پول در مردم عادی موجب اضطراب و ناراحتی می شود در حالیکه افراد ثروتمند اجازه نمی دهد پول روی احساساتشان تأثیر بگذارد.

۱۹- راز موفقیت ثروتمندان جهان این است که به فکر یادگیری هستند و مردم عادی به دنبال تفریحات می باشند.

۲۰- افراد ثروتمند سعی می کنند با افرادی که هم فکر خودشان هستند معاشرت کنند در حالیکه افراد عادی فکر می کنند این افراد مغرور هستند.

۲۱- افرادی عادی پس انداز می کنند و افراد ثروتمند به دنبال پول در آوردن هستند.

۲۲- مردم ثروتمند پولشان را در سرمایه گذاری به کار می اندازند و مردم عادی پس انداز می کنند.

۲۳- ثروتمندان خوشبختی را در زندگی آرام داشتن نمی دانند.

۲۴- مردم ثروتمند پول را در حفظ سلامتی خود مهم می دانند وبه آن اهمیت می دهند.

۲۵- از جمله راز های دیگر موفقیت ثروتمندان در جهان آن است که خانواده و ثروت را با هم دارند.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *