دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

دکوراسیون آشپزخانه های کوچک و زیبا

  • مرضیه نوروزیان
  • ۴ شهریور ۱۳۹۹
  • ۰

دکوراسیون آشپزخانه های کوچک با توجه به فضای محدود آن ها اهمیت بسیاری دارد. شما باید در آشپزخانه فضای کافی را به همراه یک چیدمان عالی از وسایل در کنار هم داشته باشید.

فضای کم آشپزخانه های کوچک، هرگز به معنای کارآیی کمتر این آشپزخانه ها نیست. فضای آشپزخانه معمولا به گونه ای انتخاب می شود که فضای کارکردی و مناسبی داشته باشد و کوچکی فضای آشپزخانه این فضای کارکردی را به وجود می آورد.

ایده های متفاوت و زیبا در دکوراسیون آشپزخانه های کوچک

چیدمان آشپزخانه به سبک مدرن

دقت داشته باشید که آشپزخانه از قسمت های مهم خانه محسوب می شود و اکثرا با این محیط سر و کار داریم و به عنوان پاتوق همیشگی محسوب می شود. آشپزخانه نقلی باید از نظر تهویه و نورگیری موقعیت مناسبی داشته باشند.

طراحی داخلی شیک و مدرن آشپزخانه

ایجاد تهویه طبیعی (پنجره)در دکوراسیون آشپزخانه

دکوراسیون آشپزخانه های کوچک به سبک مدرن

زمانی که شما فضای کوچکی را به آشپزخانه اختصاص می دهید، تقریبا چیدمان وسایلی مثل اجاق گاز، یخچال و … در فاصله کمی از هم قرار دارند. شما به راحتی می توانید مواد مورد نیاز خود را از یخچال بردارید و  برای برداشتن ظروف نیز به زحمت نمی افتید. حالا معنای این جمله کاملا روشن شد که فضای کارکردی آشپزخانه ها اهمیت بیش تری دارد. یه عبارت دیگر در دکوراسیون آشپزخانه کوچک، برخلاف محدودیت فضا شما دارای نکات مثبت بسیاری نیز می باشد

  •  آرون گروپس

طراحی فضای داخلی آشپزخانه های کوچک به سبک مدرن

چیدمان مدرن و شیک آشپزخانه

دیزاین آشپزخانه به سبک جدید

چیدمان متفاوت آشپزخانه با فضای کافی

دکوراسیون آشپزخانه های کوچک، باید طوری باشد که امکان رفت و آمد شما را در آشپزخانه فراهم آورد و در عین حال لوازم و وسایل مرتبط به آشپزی فاصله کمی با هم داشته باشند.

طراحی آشپزخانه کوچکدکوراسیون آشپزخانه نقلی

دکوراسیون آشپزخانه به سبک ایده آل

چیدمان آشپزخانه به سبک سنتی

در چیدمان آشپزخانه باید هود در جای مناسبی قرار گرفته باشد و عمل تهویه به راحتی انجام شود. چون در چنین فضای کوچکی اگر قرار باشد تهویه به درستی و به موقع انجام نشود، فضای آشپزخانه نامطبوع می شود و لوازم آشپزخانه را نیز باید مرتبا  تمیز و چربی زدایی کرد.

طراحی فضای داخلی آشپزخانه های کوچک به سبک مدرنقرار گرفتن هود در جای مناسب در دکوراسیون آشپزخانه

طراحی آشپزخانه به سبک سنتی

شایع ترین شکایات دکوراسیون آشپزخانه های کوچک، درهم و بر همی فضای آشپزخانه و عدم فضای کافی و تاریک بودن آن هاست.

رفع بی نظمی و در و هم برهمی

زمانی که شما فضای کمی برای گذاشتن وسایل خود در آشپزخانه دارید، باید برای نگه داری و ذخیره سازی آن ها، خلاقیت به خرج دهید. مثلا وسایل غیر ضروری را در آشپزخانه نگه ندارید. هر وسیله که مدت هاست در آشپزخانه بدون استفاده مانده، لازم نیست در آشپزخانه ذخیره کنید.

دکوراسیون آشپزخانه به سبک کلاسیک

دکوراسیون آشپزخانه به سبک سنتی

طرحی متفاوت برای چیدمان فضای داخلی آشپزخانه

دکوراسیون کلاسیک آشپزخانه

دکوراسیون داخلی آشپزخانه با اندازه کوچک

دکوراسیون آشپزخانه همراه با فضای کافی

در این صورت فضای آشپزخانه شما باز تر می شود. لازم نیست همه چیز را بر روی کابینت و میز آشپزخانه متمرکز کنید. می توانید وسایل آشپزخانه را با یک دکور ویژه و زیبا بر روی دیوار نصب کنید.

چیدمان جالب فضای داخلی آشپزخانه

رفع مشکل عدم فضای کافی

شما باز هم با خلاقیت در دکوراسیون آشپزخانه های با فضای محدود می توانید فضای بیشتری ایجاد کنید. مثلا اضافه کردن تخته برش به سینک ظرفشویی از جمله ایده هایی است که فضای آشپزخانه را بیشتر می کند.

نمایی از سینک ظرفشویی آشپزخانه

اضافه کردن تخته برش به سینک ظرفشویی در دکوراسیون آشپزخانه

دکوراسیون آشپزخانه کوچک

دیزاین مدرن و شیک آشپزخانه

دکوراسیون زیبا و شیک آشپزخانه

رفع تاریکی آشپزخانه نقلی

شما می توانید تعداد لامپ ها را در آشپزخانه افزایش دهید. از لامپ های مهتابی نصب شده زیر کابینت استفاده کنید تا در آشپزخانه برای پخت و پز نور کافی داشته باشد.

ایجاد فضای کافی در دکوراسیون آشپزخانهاستفاده از لامپ های رشته ای در دکوراسیون آشپزخانه

استفاده از لامپ های رشته ای در طراحی فضای داخلی آشپزخانه

استفاده از نور کافی در محیط آشپزخانه

  طراحی داخلی آشپزخانه به سبک مدرناستفاده از نور طبیعی به همراه لامپ های کوچک در فضای آشپزخانه

تصاویری از آشپزخانه های نقلی با طراحی کاربردی

بسیاری از افراد تصور می کنند که نمی توانند در دکوراسیون آشپزخانه های کوچک، دکوراتیو جذاب و زیبایی داشته باشند، در صورتی که این تصور کاملا اشتباه است و می توان با داشتن سلیقه و نیز طراحی دقیق و کاربردی از فضاهای کم و کوچکتر نهایت استفاده را داشت و علاوه بر زیبایی فضای داخلی آشپزخانه آنجا را به گونه ای طراحی نمایید که جادار و بزرگتر به نظر آید.

انواع آشپزخانه های نقلی

یخچال، سینک ظرفشویی و اجاق گاز سه وسیله مهم و اصلی آشپزخانه ها می باشند که چیدمان آنها در دکور آشپزخانه های امروزی از اهمیت زیادی برخوردارند و بهتر است این وسایل ضروری را متناسب با دکوراسیون آشپزخانه، در کنار هم و یا روبروی یکدیگر قرار دهید.

مدل آشپزخانه های نقلی

از دیگر وسایل ضروری آشپزخانه، کابینت ها می باشند که نقش زیادی در جمع و جور شدن وسایل کوچک آشپزخانه دارند، اما از آنجا که کابینتها فضای زیادی را اشغال می کنند، بنابراین باید به هنگام انتخاب به طرح و رنگ آنها اهمیت زیادی بدهید؛ مناسب ترین مدل کابینت آشپزخانه، آنهایی هستند که ارتفاع بیشتری دارند زیرا در این صورت فضای بیشتری برای قرار دادن وسایل در اختیارتان قرار می دهند، همچنین توجه داشته باشید که در دکور آشپزخانه های کوچک، از قرار دادن وسایل اضافی روی اُپن یا کابینت ها خودداری کرده و آنها را داخل کابینت ها بچینید تا از شلوغی زیاد جلوگیری شود. در اینجا دعوت می کنیم از نمونه های دیگر چیدمان و طراحی آشپزخانه های نقلی و کوچک، دیدن کنید.

دکوراسیونی از آشپزخانه های نقلی

آشپزخانه های نقلی مدرن

تصاویری از آشپزخانه های نقلی

دیزاین آشپزخانه های نقلی

چیدمان آشپزخانه های کوچک

آشپزخانه های نقلی ایرانی

آشپزخانه های نقلی زیبا

دکوراسیون آشپزخانه های کوچک

آشپزخانه های نقلی لوکس آشپزخانه های نقلی و جدید

آشپزخانه های نقلی و مدرن

آشپزخانه های نقلی

آشپزخانه های کوچک شیک

به کارگیری خلاقیت و داشتن ایده مناسب برای چیدمان آشپزخانه ها اهمیت بسیاری دارد و شما با به کارگیری هوش و ذکاوت می توانید محیط دلخواه خود را در آشپزخانه به دست آورید. امیدواریم  طرح های دکوراسیون آشپزخانه های کوچک مورد توجه شما قرار گرفته باشد.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *