دسته ها
پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

ساخت لانه پرنده با خلاقیت های زیبا

  • ندا خوشرو
  • ۱۴ مهر ۱۴۰۰
  • ۰

در این مطلب ساخت لانه پرنده با دو روش مختلف را به شما همراهان عزیز و گرامی آموزش می دهیم و در پایان مدل هایی از انواع لانه پرنده شیک و خلاقانه را مشاهده خواهید کرد که امیدواریم این مدل ها مورد توجه تان قرار بگیرند.

با نزدیک شدن به فصل سرما بهتر است برای پرنده هایی که در حیاط منزل تان زندگی می کنند لانه هایی زیبا و جالب بسازید. می توانید برای ساخت لانه پرنده ها از وسایل دور ریختنی نظیر بطری پلاستیکی و چوب و نارگیل و … استفاده نمایید.

اگر شما به نگهداری پرنده ها علاقه مند هستند بهتر است برای پرورش جوجه های آن ها لانه پرنده و دستگاه جوجه کشی بسازید تا بتوانید پرنده های زیبایی را در منزل خود پرورش دهید.

ایده هایی برای ساخت لانه پرنده

آموزش ساخت لانه پرنده با دو روش مختلف به همراه مدل های مختلف لانه پرنده

برای ساختن لانه پرنده می توانید مانند ساخت کاردستی با وسایل دور ریختنی از وسایل دور ریز استفاده کنید تا هزینه ها را تا حدی زیادی کاهش دهید در ادامه این مطلب آموزش ساختن لانه برای پرنده با بطری نوشابه و نارگیل را به شما همراهان عزیز و گرامی آموزش می دهیم.

ایده هایی برای ساخت لانه پرنده

روش اول : ساختن لانه پرنده با بطری

۱. یک بطری نوشابه و یا آب معدنی تهیه کنید.
۲. روی بدنه بطری برش دایره ای را برای ورود و خروج پرنده به داخل لانه ایجاد کنید.

ساختن لانه پرنده با بطری مراحل ساخت لانه پرنده با بطری
۳. با کمک یک تکه ابر بطری پلاستیکی را با رنگ دلخواه تان رنگ آمیزی کنید.

  •  آرون گروپس

نحوه ساختن لانه پرنده
۴. روی تکه ای طلق عکسی از پنجره اتاق برای لانه پرنده را نقاشی کنید سپس با کمک کاتر قطعات پنجره را بیرون آورید و روی بطری قرار دهید سپس پنجره لانه پرنده را با استفاده از رنگ سفید رنگ آمیزی کنید.

نحوه ساخت لانه زیبا برای پرنده ها
۵. برای تزیین سقف لانه پرنده می توانید سی دی های بلااستفاده را به شکل مثلث برش بزنید و آن ها را رنگ آمیزی کنید.

آموزش ساختن لانه برای پرنده ها مراحل ساخت لانه پرنده

سپس سی دی های برش خورده را به ترتیب و در کنار هم روی سقف لانه بچسبانید.

ساخت سقف برای لانه پرنده
۶. یک سوراخ در درب بطری ایجاد کنید و یک تکه سیم مفتولی را از سوراخ رد کنید و سیم را محکم کنید.

مراحل ساختن لانه برای پرنده ها
۷. داخل لانه را با استفاده از پوشال پر کنید سپس لانه پرنده را از مکان مناسبی آویزان کنید.

مدل لانه فانتزی برای پرنده

روش دوم : ساختن لانه پرنده با استفاده از نارگیل

۱. ابتدا پوسته نارگیل سایز بزرگی را تهیه کنید.
۲. با کمک دستگاه برش دایره ای و یا ابزاری معمولی برش دایره ای شکلی را در پهلوی پوسته نارگیل ایجاد کنید. توجه داشته باشید که اگر نارگیل تازه است باید محتویات درون آن را خارج کنید سپس صبر کنید تا داخل نارگیل خشک شود.

مدل لانه پرنده شیک
۳. با کمک میخ و چکش و یا دریل سه تا سوراخ در قسمت های انتهایی و پایینی نارگیل ایجاد کنید تا از جمع شدن آب درون لانه پرنده جلوگیری شود.

مدل لانه پرنده زیبا و ساده
۴. در این مرحله از کاردستی لانه پرنده در قسمت بالا پوسته نارگیل یک سوراخ ایجاد کنید و طنابی را از این سوراخ رد کنید.

ساختن لانه پرنده با کمک نارگیل

۵. برای اینکه بتوانید طناب را از قسمت زیر محکم کنید باید پوسته نارگیل را که برش داده اید مقداری کوچک تر کنید و آن را سوراخ نمایید و طناب را از آن عبور دهید و در زیر پوسته طناب را گره بزنید. توجه داشته باشید برای پیشگیری از ورود آب به درون لانه پرنده بهتر است از چسب های گرم و مایع استفاده کنید.

ساخت لانه برای پرنده با پوسته نارگیل ساختن لانه پرنده با پوسته نارگیل

ایده های متنوع تر برای کاردستی لانه پرنده

همانطور که در تصاویر بالا ملاحظه کردید؛ ایده های جذاب و متنوع زیادی برای ساخت لانه پرنده با استفاده از وسایل دور ریختنی وجود دارد؛ استفاده از چوب بستنی پیشنهاد جذابی برای کاردستی کودکانه می باشد، برای این منظور می توانید چوب بستنی ها را در کنار یکدیگر بچینید و دیواره های لانه را بسازید، سپس برای سقف آن به شکل شیروانی از یک ورق آلومینیوم استفاده کرده یا اینکه با چوب بستنی درست کنید، برای چسباندن چوب ها نیز از چسب کمک بگیرید. در آخر کف لانه را با پنبه پر کنید و در جایی که در دسترس پرندگان می باشد، قرار دهید.

کاردستی جذاب لانه پرنده

ساختن لانه پرنده با کارتون نیز کاردستی جذاب دیگری در این زمینه می باشد که خیلی راحت و به آسانی می توانید آن را بسازید، برای این منظور می توان از کارتون کفش و یا مقوا استفاده کرد و تنها با مشخص کردن در ورودی پرنده که معمولا به شکل دایره مانند قیچی می شود، آن را تکمیل کنید.

کاردستی ساده لانه پرنده

آموزشی دیگر از کاردستی لانه پرنده با بطری را در اینجا ملاحظه می کنید. در ابتدا بطری یک و نیم لیتری انتخاب کنید، سپس بطری را به شکل عمودی نگه داشته و با استفاده از کاتر برشی دایره مانند در یک طرف آن ایجاد نمایید، اکنون داخل بطری را پنبه بگذارید، می توانید برای تاریک شدن بطری آن را رنگ کنید، زیرا پرندگان برای تخم گذاری به جاهای تاریک علاقمندند و می توانید بطری را به وسیله نخ کاموا به درخت آویزان کنید.

تصاویر کاردستی لانه پرنده

مدل های خلاقانه و شیک لانه پرنده

ایده های زیادی برای ساختن لانه پرنده ها وجود دارد و شما می توانید با کمک این ایده های خلاقانه و جالب لانه پرنده فانتزی و شیکی را در منزل بسازید. در ادامه انواع مدل های لانه پرنده را در اختیار شما همراهان عزیز و گرامی قرار داده ایم که امیدواریم از مشاهده این مدل ها نهایت لذت را ببرید.

ساخت لانه پرنده با بطری

لانه چوبی پرنده ساخت لانه پرنده با کدو تنبل مدل لانه چوبی و شیک پرنده مدل لانه چوبی برای پرنده مدل لانه پرنده ساختن لانه پرنده با وسایل دور ریختنی لانه پرنده ساخت لانه پرنده با چوب مدل لانه چوبی برای پرنده ایده هایی برای ساخت لانه پرنده

ایده ساختن لانه پرنده انواع کاردستی لانه پرنده کاردستی های لانه پرنده ایده ساخت لانه پرنده کاردستی کودکانه لانه پرنده کاردستی لانه پرنده ساخت لانه پرنده برای بچه ها

در این مطلب با روش ساختن لانه پرنده و انواع ایده های خلاقانه برای ساختن لانه پرنده های مختلف آشنا شدید که امیدواریم از تهیه این لانه های زیبا در منزل نهایت لذت را ببرید. در صورت تمایل می توانید برای مشاهده آموزش انواع کاردستی کلیک کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *