دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

کاردستی محرم برای کودکان و کاردستی های خلاقانه برای روزهای عاشورا و تاسوعا

  • ندا خوشرو
  • ۲۶ مرداد ۱۴۰۰
  • ۰

در این مطلب با انواع ایده های جالب و خلاقانه برای ساخت کاردستی محرم آشنا خواهید شد که امیدواریم این کاردستی ها مورد توجه تان قرار بگیرند و بتوانید با الگوبرداری از آن ها کاردستی های زیبایی را برای کودکان بسازید.

ماه محرم یکی از غمگین ترین ماه ها در سال است و شیعیان در این ماه با برگزاری مراسم عزاداری برای امام حسین و شهیدان کربلا سوگواری می کنند. ساخت کاردستی محرم برای کودکان در مهدکودک و پیش دبستانی یکی از اقداماتی است که در ماه محرم انجام می شود.

کاردستیهای محرمی را می توانید با کمک انواع ایده ها و روش های خلاقانه بسازید و ساخت کارهای هنری دست ساز یکی از بهترین روش ها برای آشنا کردن کودکان با این ماه و وقایعی است که در این ماه اتفاق افتاده است.

کاردستی جالب عاشورا و تاسوعا

ایده هایی برای ساخت کاردستی محرم

در مهد کودک و پیش دبستانی ها برای مناسبت های خاص کاردستی های مختلفی ساخته می شود. در مطالب قبلی انواع مدل های کاردستی روز معلم و کاردستی عید نوروز را در اختیار شما عزیزان قرار دادیم در این مطلب قصد داریم تا شما را با ساخت یک نوع کاردستی کودکانه و ساده و نیز انواع ایده های جالب برای ساخت کاردستی برای ایام شهادت امام حسین (ع) آشنا سازیم.

کاردستی جالب کودکانه

ساخت کاردستی طبل با بادکنک

ساخت کاردستی طبل برای کودکان با بادکنک ایده جذابی است که برای ایام شهادت امام حسین (ع) کاربرد زیادی دارد، درست کردن این نوع کاردستی ها ضمن اینکه یک نوع سرگرمی جذاب و هیجان انگیز برای اوقات فراغت می باشند، می تواند یک نوع وسیله بازی برای کودکان باشد که ساخت آن بسیار آسان بوده و با استفاده از بسیاری از وسایل دور ریختنی همچون سطل ماست، ظروف پلاستیکی و … انجام می گیرد. حال در صورتی که علاقمند به ساختن طبل با بادکنک هستید، پیشنهاد می کنیم در ادامه همراه ما شوید.

خلاقیت برای محرم

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

وسایل مورد نیاز

  • قوطی کنسرو یا یک قوطی آهنی
  • دو عدد بادکنک
  • چسب نواری یا کاغذی
  • کش باریک
  • قیچی

کاردستی محرم خلاقانه

مراحل ساخت کاردستی طبل

در ابتدا برای ساختن این نوع کاردستی، بادکنکی را بردارید و سر آن را برش زده و با دست باز کنید، سپس همانطور که در تصور می بینید با کمک دو دست خود، بادکنک را بکشید و بر روی در قوطی قرار دهید به طوری که سطح آن را کاملاً پوشانده و فیکس و محکم شود.

اکنون در مرحله بعدی ساخت کاردستی طبل، بادکنک دومی را بر روی بادکنک قبلی بکشید، البته این کا بیشتر جنبه تزئینی دارد، بنابراین اگر از بادکنک های طرحدار استفاده شود، بهتر می باشد.

در آخرین مرحله باید بادکنک ها را در جای خود فیکس کنید، برای این منظور لازم است با استفاه از چسب، دور تا دور بادکنک را روی قوطی بچسبانید، ضمن اینکه می توانید با استفاده از یک کش پلاستیکی باریک به دور قوطی و روی بادکنک ها قرار دهید تا محکم تر شود.

کاردستی محرمی زیبا

کاردستی تنبک با بادکنک نیز به مانند ساختن طبل می باشد و تفاوت زیادی با هم ندارند. حال که با روش درست کردن این نوع کاردستی کودکانه جذاب آشنا شدید، می توانید آن را به راحتی در منزل درست کنید و در ایام محرم به کار برید.

مدل کاردستیهای محرمی کودکانه

کارهای دست ساز محرم را می توان با کمک ایده ها و روش های مختلف تهیه کرد. برای ساخت ماکت های محرم از صحنه های جنگ در روز عاشورا و تاسوعا استفاده می شود و شما می توانید با کمک مقواهای رنگی و کاغذ رنگی صحنه های عاشورا و تاسوعا را به زیبایی بسازید و کودکان را با ماه محرم و وقایعی که در این ماه اتفاق افتاده است آشنا کنید.

یکی دیگر از انواع ایده های خلاقانه برای ساخت کاردستی های محرمی ساخت شمع و پرچم های مختلف است. ساخت خیمه و نخل و حرم امام حسین نیز یکی دیگر از انواع ایده های جالب برای ساخت کاردستیهای محرمی است و شما می توانید با به خرج دادن کمی خلاقیت و مهارت صحنه جنگ عاشورا و تاسوعا را بسازید.

کاردستی کودکانه و جالب عاشورا

در ادامه انواع ایده های جالب و خلاقانه برای ساخت کاردستیهای محرمی را در اختیار شما همراهان عزیز و گرامی قرار داده ایم که امیدواریم از مشاهده این کارهای دست ساز و ماکت های جالب و متفاوت نهایت لذت را ببرید.

کاردستی جالب و کودکانه تاسوعا و عاشورا کاردستی جالب و زیبا محرم کاردستی زیبا و جالب برای محرم کاردستی محرم برای بچه ها کاردستی جالب محرم برای بچه ها کاردستی عاشورا کاردستی شمع برای عاشورا کاردستی جالب محرم کاردستی عاشورا و تاسوعا کاردستی عاشورا کودکانه کاردستی جالب و کودکانه برای محرم کاردستی کودکانه برای محرم کاردستی محرم کاردستی زیبا و جالب کودکانه کاردستی کودکانه جالب برای بچه ها کاردستی جالب برای محرم کاردستی کودکانه محرم کاردستی عاشورا کاردستی کودکانه برای محرم کاردستی زیبا و خلاقانه برای محرم کاردستی زیبا و جالب برای محرم کاردستی زیبا برای محرم

ساخت کاردستی یکی از انواع سرگرمی های جالب برای کودکان است و شما می توانید به مناسبت های مختلف برای کودکان و نوجوانان کاردستی های مختلفی را بسازید. در این مطلب انواع مدل های کاردستی برای ایام عزاداری امام حسین (ع) را مشاهده کردید که امیدواریم این کاردستی های زیبا و جالب مورد توجه تان قرار بگیرند و بتوانید با ایده گرفتن از آن ها کاردستی های جالبی را بسازید. در صورت تمایل می توانید برای مشاهده آموزش و انواع مدل های کاردستی کلیک کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *