دسته ها
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

راهنمای انتخاب رنگ آشپزخانه و معرفی بهترین ترکیب رنگ های آشپزخانه

  • یلدا محمدی
  • ۲۱ شهریور ۱۴۰۰
  • ۰

در این مقاله به معرفی بهترین ترکیب رنگ آشپزخانه های مدرن و کلاسیک می پردازیم و شما دوستان عزیز را با رنگ های زیبا و مناسب برای فضای آشپزخانه آشنا می نماییم تا از این طریق فضای دلنشین و ایده آلی را در آشپزخانه ایجاد نمایید.

رنگ در زیبایی هر مکانی نقش غیر قابل انکاری دارد، از این رو ممکن است بارها این سوال را از خود پرسیده باشید که برای بخش های مختلف منزل از چه ترکیب رنگی استفاده کنید. مطمئنا رنگ مناسب برای آشپزخونه با اتاق پذیرایی، اتاق خواب و دیگر نقاط منزل متفاوت است و با کسب اطلاعات در زمینه شناسایی رنگ ها و توجه به هارمونی آنها، می توان به بهترین ترکیب رنگ برای هر نقطه دست یافت و فضایی ایده آل و مناسب ایجاد کر، بنابراین بهتر استتا پایان مطلب همراه ما باشید.

با بهترین و مناسب ترین ترکیب رنگ آشپزخانه آشنا شوید

در طراحی دکوراسیون داخلی، توجه به ترکیب و هارمونی رنگ ها کارکردهای مختلفی دارد، از این رو اغلب طراحان دکوراسیون توجه خاصی به رنگ ها دارند و سعی می کنند با به کارگیری ترکیب مناسب و همچنین استفاده از تضاد های رنگی به اهداف خود در طراحی و دیزاین دست یابند. در مباحث قبل به معرفی انواع ترکیب رنگ اتاق خواب و همچنین راهنمای انتخاب ترکیب رنگ اتاق پذیرایی پرداختیم که مورد توجه شما علاقه مندان قرار گرفت. در این مقاله قصد داریم مناسب ترین ترکیب رنگ آشپزخونه را معرفی نماییم، توجه داشته باشید که رنگ کابینت ها و دیوارها، عمیق ترین تاثیر را در رنگ بندی داخلی دارند که در ادامه به بررسی ترکیب رنگ های مناسب برای این نقاط می پردازیم.

دکوراسیون آشپزخانه کرمی

دکوراسیون آشپزخانه سفید :

رنگ سفید را می توان رایج ترین رنگ در دکوراسیون دانست که به خوبی با دیگر رنگ ها نیز ترکیب می شود و جلوه ایی خاص به فضا می بخشد. البته از رنگ سفید می توان به تنهایی در دکوراسیون آشپزخونه استفاده نمود، به این صورت که رنگ کابینت و دیوارها کاملا سفید باشد.

آشپزخانه سفید زیبا و شیک

آشپزخانه آبی :

اگر طرفدار رنگ های سرد هستید، آشپزخونه ایی با کابینت های آبی می تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد. بدین منظور می توانید از ترکیب رنگ آبی با نقره ای، خاکستری، سفید و… استفاده نمایید و زیبایی و جلوه خاصی به فضای آشپزخونه ببخشید.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

بهترین رنگ آشپزخانه

ترکیب رنگ مناسب برای آشپزخونه های کوچک :

زندگی در آپارتمان باعث شده است اغلب افراد آشپزخانه های کوچک را تجربه نمایند، در اینگونه مواقع رنگ ها می توانند نقش مثبتی در دکوراسیون داشته باشند. شما به راحتی می توانید با استفاده از رنگ های بسیار روشن، به بزرگ تر نشان دادن فضا کمک کنید. تصاویر زیر می توانند انتخاب های مناسبی برای شما باشند.

رنگ برای آشپزخانه های کوچک ترکیب رنگ آشپزخانه زیباآشپزخانه کرمی

آشپزخانه کرم قهوه ای :

ترکیب رنگ کرمی با قهوه ایی از جمله ترکیب رنگ های موفق در دکوراسیون است که در آشپزخونه های ایرانی بارها شاهد این ترکیب رنگ بوده ایم. برای زیبایی بیشتر این آشپزخونه ها، می توان از تن های مختلف رنگ کرمی و قهوه ایی استفاده نمود. این نوع ترکیب رنگ می تواند برای آشپزخونه مدرن و کلاسیک مناسبی باشد و اغلب آن را با نام دکوراسیون آشپزخونه های چوبی می شناسیم.

آشپزخانه کرم و قهوه ایآشپزخانه با کاینت های قهوه ایدیزاین آشپزخانه های رنگی

دکوراسیون آشپزخانه قرمز :

قرمز را می توان گرم ترین رنگ دانست که دارای انرژی زیاد و هیجان است، این رنگ می تواند گزینه مناسبی برای آشپزخانه باشد، البته با این شرط که در کنار رنگی خنثی چون سفید، کرمی یا خاکستری قرار بگیرد. (توجه داشته باشید که هرگز نباید تنها از رنگ قرمز در دکوراسیون داخلی استفاده نمود و بهتر است برای دست یابی به دکوراسیون نرمال، قرمز را با دیگر رنگ ها ترکیب نمود)

دکوراسیون آشپزخانه قرمز

سبز یکی از رنگ هایی است که بارها شاهد ترکیب موفق آن با رنگ قرمز بوده ایم، بدین منظور می توانید از نسبت مساوی این دو رنگ در اجزا دکوراسیون استفاده کنید تا به نتیجه مطلوب دست یابید.

دکوراسیون سبز برای آشپزخانه

دکوراسیون آشپزخانه با رنگهای گرم :

از دیگر رنگهای گرم که اغلب در دکوراسیون مورد استفاده قرار می گیرند می توان به زرشکی، زرد و نارنجی اشاره نمود. آشپزخانه ایی با کابینت های زرشکی می تواند انتخاب مناسبی برای طرفداران دکوراسیون آشپزخانه کلاسیک باشد.

آشپزخانه با کابینت های زرشکی

برخلاف رنگ زرشکی، رنگ های نارنجی و زرد اغلب در آشپزخانه هایی با دکوراسیون مدرن به کار می روند. ترکیب نارنجی با خاکستری یا طوسی از جمله ترکیب رنگ های پرطرفدار در دکوراسیون است.

آشپزخانه نارنجی خاکستری

رنگ زرد نیز همچون نارنجی، می تواند ترکیب زیبایی با رنگ های خاکستری و نقره ایی داشته باشد، البته از رنگ زرد می توان در کنار رنگ هایی چون سفید و مشکی نیز استفاده نمود و فضای زیبا و دلنشینی در آشپزخونه ایجاد نمود.

آشپزخانه زرد با دکوراسیون زیبا

آشپزخانه های رنگی :

برخی از افراد تمایلی به استفاده از دو یا سه رنگ خاص در دکوراسیون ندارند و ترجیح می دهند رنگ های متنوع را تجربه نمایند. اینگونه افراد اغلب طرفدار دکوراسیون های فانتزی هستند و سعی می کنند از ترکیب رنگ های شاد و جذاب در کنار یکدیگر استفاده نمایند.

آشپزخانه رنگارنگ ترکیب آشپزخانه جدید

دکوراسیون آشپزخانه سبز :

سبز یکی از رنگ های بسیار زیبا و دوست داشتنی است روح تازه ایی به فضا می بخشد، از این رو می تواند انتخاب مناسبی به عنوان رنگ آشپزخونه باشد. برای استفاده از رنگ سبز در دکوراسیون آشپزخونه می توانید از کابینت هایی به رنگ سبز و دیوارهایی با رنگ سفید یا کرمی استفاده نمایید و یا این ترکیب رنگ را برعکس نمایید و اطمینان داشته باشید دکوراسیون آشپزخونه شما جلوه خاص و زیبایی دارد.

دکوراسیون داخلی آشپزخانهدکوراسیون آشپزخانه سبز و قرمز

دکوراسیون آشپزخانه بنفش :

رنگ بنفش یکی از رنگ های زیبا و دوست داشتنی است که اغلب در دکوراسیون های مختلف با رنگ سفید ترکیب می شود. آشپزخونه ایی با کابینت های بنفش و دیوار ها و کف پوش های سفید می تواند انتخاب ایده آلی برای سلایق مختلف باشد.

بهترین رنگ برای اشپزخانه جدید

رنگهای خاص برای آشپزخانه :

طلایی و نقره ایی از جمله رنگ های خاصی می باشند که به تازگی جایگاه ویژه ایی در دکوراسیون های داخلی یافته اند، این نوع رنگ ها جلوه و زیبایی بی نظیری به آشپزخونه می بخشند و می توانند انتخاب مناسبی به عنوان رنگ آشپزخونه عروس نیز باشند.

آشپزخانه طلایی زیبادکوراسیون آشپزخانه سفید و نقره ایآشپزخانه با رنگ های سرد

رنگ صورتی در اشپزخانه

یکی دیگر از رنگ های بسیار مناسب و شیک برای دکوراسیون اشپزخانه رنگ صورتی می باشد که رنگ صورتی ملایم و کمرنگ برای افزایش انرژی و آرامش به اشپزخانه انتخاب بسیار مناسبی است بنابراین، اگر تمایل به داشتن اشپزخانه آرامش بخشی دارید بهتر است از این رنگ در اشپزخانه تان استفاده کنید.

رنگهای مناسب برای آشپزخانه

رنگ قرمز و مشکی

استفاده از این دو رنگ در دکوراسیون اشپزخانه بسیار زیبا می باشد و به عنوان رنگ های کلاسیک به شمار می روند که برای اشپزخانه های مدرن گزینه بسیار مناسبی است، استفاده از ترکیب این دو رنگ زیبایی و شیک شدن این بخش از منزل را چندین برابر می کند بنابراین، اگر می خواهید فضای اشپزخانه تان شیک و زیبا به نظر آید از ترکیب این دو استفاده کنید.

زیبا شدن فضای آشپزخانه با قرمز و مشکی

توصیه هایی در رابطه با انتخاب رنگ بهتر برای آشپزخانه های کوچک

استفاده از برخی رنگ های برای اشپزخانه های کوچک مناسب نیستند از این رو، بهتر است در انتخاب رنگ برای اشپزخانه های کوچک دقت داشته باشید و نکات زیر را رعایت کنید

۱. از رنگ هایی مانند سبز کم رنگ یا نیلی برای آشپزخانه تان استفاده کنید تا فضای اشپزخانه بزرگ تر و دل باز تر به نظر آید.

۲. استفاده از رنگ های سرد و روشن را در الویت تان بگذارید زیرا، تاثیری بی نظیری در بزرگتر نشان دادن فضای اشپزخانه دارند.

۳. رنگ های سبز یا آبی روشن نیز فضای آرام و دلنشین در اشپزخانه ایجاد می کنند زیرا یاد آور، اقیانوس و آسمان می باشند.

۴. از رنگ های گرم برای دکوراسیون اشپزخانه تان استفاده نکنید زیرا، فضای اشپزخانه با این رنگ های کوچک تر به نظر می رسد.

۵. به منظور بزرگتر نشان دادن فضای اشپزخانه می تونید از رنگ های براق استفاده کنید زیرا، این رنگ ها نور را منعکس می گند

همانگونه که ملاحظه نمودید ترکیب رنگ مناسب برای کابینت ها، دیوارهای آشپزخونه و کفپوش ها می توانند نقش به سزایی در ایجاد اشپزخانه ایی زیبا و دلنشین داشته باشند. حال که با انواع ترکیب رنگ آشپزخونه و دکوراسیون مربوط به هر رنگ برای این مکان مهم منزل آشنا شدید، پیشنهاد می کنیم به بخش رنگ ساختمان نیز مراجعه نموده و از دیگر راهکارها و پیشنهادات در زمینه انتخاب رنگ ها و نحوه به کارگیری هر رنگ در دکوراسیون داخلی اطلاعات لازم را کسب نمایید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *