دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

چگونه با روغن کرچک موهایمان را تقویت کنیم؟

  • ندا خوشرو
  • ۲۸ اسفند ۱۳۹۹
  • ۰

روغن کرچک از انواع روغن های گیاهی است که برای تقویت موها از زمان های گذشته تا به امروزه استفاده می شود؛ در ادامه این مطلب انواع روش های تقویت مو با روغن کرچک و مزایای این روغن مفید برای موها را در اختیار شما عزیزان قرار داده ایم.

روغن کرچک دارای خواص درمانی و زیبایی زیادی است و بهتر است برای تقویت موها و مژه و ابروها از این روغن بی نظیر استفاده کنید. تقویت مو ها با روغن کرچک بسیار کم هزینه تر از روش های شیمیایی است و شما می توانید از این روش کاربردی برای تقویت کردن موهای خود استفاده کنید.

روغن کرچک حاوی اسید های چرب است که این اسید های چرب برای سلامتی و رشد موها مفید و ضروری هستند. از روغن کرچک می توانید برای تقویت و رشد مو و درمان موخوره و جلوگیری از سفید شدن مو و از بین بردن عفونت های پوست سر و درمان ریزش مو و نازک شدن مو و مرطوب کننده برای موهای خشک و برای حالت دادن به موها استفاده کنید.

تقویت و رشد مو با روغن گیاهی کرچک

انواع روش های تقویت مو با روغن کرچک و بررسی مزایای روغن کرچک برای موها

روغن کرچک می تواند تارهای مو را به خوبی تغذیه کند و همچنین باعث قوی شدن تارهای مو شود و از نازک شدن موها جلوگیری کند. روغن کرچک دارای خواص ضد قارچی و آنتی باکتریالی است و همین خواص روغن کرچک می تواند از عفونت و آلودگی پوست سر جلوگیری کند. روغن کرچک همچنین رطوبت و آب را خودش نگه می دارد و از این روغن گیاهی و طبیعی می توانید به عنوان آبرسان برای مو استفاده کنید. در ادامه روش های تقویت مو با روغن کرچک را ملاحظه خواهید کرد که امیدواریم با کمک این روش ها بتوانید مشکلات موی خود را از بین ببرید.

روغن کرچک

  • درمان موخوره با روغن کرچک

روغن کرچک یکی از بهترین روش ها برای درمان موخوره است. برای از بین بردن موخورده با روغن کرچک می توانید از یکی از دو روش زیر استفاده کنید:‌
۱. شب در میان همه موهای خود را به روغن کرچک آغشته کنید و صبح بعد از بیدار شدن موهای خود را با کمک شامپو و یا صابون که حاوی PH اسیدی نیست بشویید.
۲. ابتدا موهای خود را به شکل دسته های ۳۰ تا ۵۰ عددی در دستتان بگیرید و روغن کرچک را در ظرفی مناسب بریزید سپس سر موهایتان را به روغن کرچک آغشته کنید.

روش های تقویت مو با روغن کرچک

  •  آرون گروپس
  • رشد و تقویت موها با استفاده از روغن کرچک

روغن کرچک برای افراد با موهای خشک و معمولی مناسب است و دارای خواص درمانی زیادی برای موهای خشک و معمولی است. برای رشد و تقویت موها با روغن کرچک باید به شیوه زیر عمل کنید:
۱. سه ساعت قبل از حمام کردن موها و پوست سر خود را با کمک روغن کرچک چرب کنید و سپس بعد از ۳ ساعت مکث موهای خود را به خوبی بشویید.
۲. ماساژ دادن پوست سر با روغن کرچک باعث ضخیم شدن موها می شود و این روغن باعث افزایش فولیکول ها در موها می شود که همین امر باعث سرعت رشد موها می شود.

افزایش رشد مو با روغن کرچک

  • درمان عفونت پوست سر

عفونت در پوست سر باعث ایجاد مشکلات زیادی برای موها می شود و اگر شما عفونت پوست سر خود را از بین نبرید ممکن است به طاسی و شوره سر و خارش شدید پوست سر مبتلا شود. با کمک روغن کرچک می توانید عفونت های پوست سر خود را به خوبی درمان کنید و برای همیشه از شر آن ها خلاص شوید.

روش های تقویت کردن مو با کمک روغن کرچک

  • پیشگیری از سفید شدن موها

روغن کرچک می تواند به خوبی باعث جلوگیری از سفید شدن زودرس موها شود. اگر شما شاهد نشانه های اولیه سفید شدن موهای خود هستید بهتر است از روغن کرچک به صورت موضعی روی موهایتان استفاده کنید. روغن کرچک رنگدانه های طبیعی موها را حفظ می کند و همچنین می تواند برای به تاخیر انداختن سفیدی موها مفید واقع شود.

     جلوگیری از سفید شدن موها با روغن کرچک

چگونگی استفاده از روغن کرچک

به منظور استفاده از این روغن برای ضخیم تر شدن موها و حفظ سلامت آن، در ابتدا لازم است، همه وسایل ممورد نیاز را آماده کنید، به منظور استفاده از روغن کرچک برای پوست سر دو روش وجود دارد که ما در اینجا به معرفی یک روش پرداخته ایم که در زیر مشاهده می کنید :

وسایل لازم

  • استفاده از یک پیراهن کهنه که در حین کار، چیزی روی لباس تان نریزد.
  • مقدار مورد نیاز از روغن را داخل ظرف مناسب بریزید.
  • در صورتی که تمایلی به استفاده از دست ها برای مالیدن روغن به پوست سرتان دارید، از یک برس برای این کار استفاده کنید.
  • آماده کردن حوله گرم یا یک کلاه مو هم فراموش نشود.

تقویت موها با روغن کرچک

حال برای استعمال روغن، در ابتدا مواهایتان را از وسط سر به دو قسمت تقسیم کنید، سپس در صورتی که از برس استفاده می کنید، آن را به روغن آغشته کنید و خیلی آرام روی پوست سرتان بمالید. سپس موها را با شامپو و نرم کننده شست و شو دهید، در صورت تمایل می توانید، روغن را در طول شب بر روی موهایتان نگه دارید تا نتیجه بهتر شود، لازم است، مراحل بالا در مدت ۷ تا ۱۰ روز انجام دهید.

با انگشتان دست تان نیز می توانید این کار را انجام دهید و با آغشته کردن انگشتان با روغن به صورت دورانی به شکل دایره های کوچک روی پوست سر خود مالش دهید، با انجام این کار علاوه بر افزایش جریان گردش خون، از یک ماساژ آرامش بخش برای موهایتان استفاده کرده اید. در انتهای این کار نیز می توانید باقیمانده روغن را نیز با دقت به روی تمام موهایتان بمالید.

در مرحله آخر، موهایتان را با یک حوله گرم  یا کلاه مو بپیچید و به مدت حدود دو ساعت اجازه دهید به همین حالت باقی بماند.

پرپشت کردن ابروها با روغن کرچک

مزایای استفاده از روغن کرچک تنها محدود به پوست سر نمی شود، از این رو بسیاری از خانوم ها می توانند برای تقویت و پرپشت شدن  ابرو های خود که در اثر افزایش سن نازک شده اند، استفاده کنید، با استفاده از این روغن می توانید موهای ناحیه ابرو را نیز همانند پوست سر تحریک کرده و موجب ضخیم تر و پرپشت تر شدن آنها شوید، البته حتما قبل از استفاده کمی بر روی پوست خود تست کنید که از عدم آلرژی به آن مطمئن شوید.

پرپشت شدن مو با روغن کرچک

در این مطلب با انواع روش ها برای رشد و تقویت مو با روغن کرچک آشنا شدید شما می توانید با کمک این روغن گیاهی مشکلات بوجود آمده در پوست سر و موهای خود را از بین ببرید. برای مشاهده انواع ماسک مو و روش های مختلف برای تقویت مو می توانید به بخش سلامت مو مجله آرگا مراجعه کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *