دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

طرز تهیه خورش ریواس خوش طعم و خوشمزه

  • ندا خوشرو
  • ۳۱ فروردین ۱۴۰۰
  • ۰

خورش ریواس به خاطر طعم ترش و بی نظیری که دارد از خوشمزه ترین خورش های فصل بهار است. در این بخش از آشپزی مجله آرگا طرز تهیه خورش ریواس را به صورت مرحله به مرحله به شما کدبانوهای عزیز آموزش می دهیم.

خورش های ایرانی انواع مختلفی دارند و شما می توانید در برنامه غذایی خود خورش های متنوع و مختلفی را قرار دهید یکی از خوش طعم ترین خورش ها ریواس است که به راحتی می توانید آن را در منزل تهیه کنید. طرز تهیه خورش ریواس با بهترین روش را در ادامه این مطلب مشاهده خواهید کرد.

خورش کرفس و خورش قورمه سبزی و خورش ریواس از خوشمزه ترین خورش هایی هستند که می توانید آن ها را با سبزیجات طبخ کنید. در این مطلب طرز تهیه خورشت ریواس را ملاحظه می کنید شما می توانید با کمک این مطلب آموزشی، خورش ریواس با طعم متفاوت و بی نظیری را در منزل تهیه کنید.

خورش رواس خوشمزه و خوش طعم

مواد لازم برای ۳ نفر

نعنا خشک : ۲ قاشق غذا خوری
فلفل و نمک : به میزان لازم
جعفری : ۲۵۰ گرم
گوشت خورشتی : ۳۰۰ گرم
پیاز بزرگ : ۱ عدد
ریواس : ۵۰۰ گرم
رب انار ترش : ۱ قاشق مرباخوری پر

طرز تهیه خورش ریواس

در مرحله اول دستور پخت خورش ریواس ساقه ها و پوست روی ریواس را جدا کنید و سپس ریواس ها را بشویید و آن ها را کاملا خشک کنید و به اندازه کرفس آن ها را خرد کنید سپس جعفری های تمیز را خرد کنید و پیاز را نیز خرد کنید.

ریواس
در مرحله بعدی پیاز را در درون روغن مقداری تفت دهید و بعد از این که پیاز نیمه سرخ شد گوشت و ادویه ها را به پیاز را به پیاز اضافه کنید.

تفت دادن گوشت

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

بعد از تفت خوردن گوشت مقداری آب به قابلمه اضافه کنید و درب قابلمه را ببندید و اجازه دهید تا گوشت بپزد.

اضافه کردن آب به مخلوط گوشت و پیاز

نعنا خشک و جعفری ریز شده را در درون ظرف دیگری تفت دهید و سپس مخلوط این سبزیجات را به گوشت در حال پخت اضافه کنید و ۶۰ دقیقه منتظر بمانید تا گوشت به خوبی پخته شود.

اضافه کردن جعفری و نعنا سرخ شده به خورش ریواس

بعد از این که گوشت خورش پخته شد ریواس های خرد شده و رب انار را به خورش اضافه کنید و به مدت ۳۰ دقیقه دیگر نیز به خورش زمان بدهید تا به خوبی جا بیفتد.طرز تهیه خورش خوشمزه ریواس خورش ریواس

نکاتی برای پخت بهتر خورش ریواس

  1. شما می توانید برای ساخت خورش ریواس از نعنا تازه استفاده کنید و میزان نعنای تازه برای این خورش به اندازه ۴ قاشق غذا خوری نعنا ساطوری شده است.
  2. مقدار رب انار را می توانید بنا بر ذائقه خود افزایش دهید.
  3. چاشنی های ترش نظیر گرد لیمو و گرد غوره طعم این خورش را بهتر می کنند.
  4. به جای رب انار می توانید از رب آلوچه و یا رب گوجه فرنگی نیز استفاده کنید.
  5. رب انار را می توانید از خورش حذف کنید و به جای رب از آبلیمو استفاده نمایید.

طرز تهیه خورش ریواس

بعد از این خورش ریواس آماده شد می توانید آن را برای سرو در درون ظرف مناسبی بکشید و در کنار برنج میل نمایید.

آموزش تهیه خورش ریواس با مرغ

خورش ریواس را علاوه بر گوشت خورشتی با مرغ نیز می توانید تهیه کنید که در ادامه مطلب دستور تهیه آن را به شما دوستان عزیز آموزش خواهیم داد تا آن را تهیه و نوش جان کنید.

مواد لازم :

  • سینه مرغ بدون استخوان : سیصد گرم
  • ساقه ریواس پوست گرفته شده : پانصد گرم
  • جعفری : صد گرم
  • پیاز بزرگ : سه عدد
  • زردچوبه : یک دوم قاشق مربا خوری
  • نعناع : صد گرم
  • روغن : به مقدار لازم
  • سیر : یک حبه
  • نمک : به میزان لازم
  • آب لیمو : یک دوم قاشق غذا خوری
  • آبغوره : یک دوم قاشق غذا خوری

مراحل پخت خورش ریواس بسیار خوشمزه

دستور تهیه :

در روش تهیه این نوع خورش خوشمزه ابتدا پیاز ها را پوست گرفته سپس خرد کرده و با کمی روغن و یک حبه سیر له شده تفت داده و اجازه دهید طلایی رنگ شوند.

حالا سینه مرغ را به اندازه یک بند انگشت خرد کنید سپس نصف پیاز داغ را جدا کنید و کنار گذاشته و بعد سینه مرغ خرد شده را به مابقی پیاز ها بیفزایید و تا زمان تغییر رنگ دادن آن را تفت دهید.

در مرحله بعدی ریواس را به اندازه بند انگشت خرد کرده سپس داخل کمی روغن آن را تفت داده و بعد جعفری و نعنا ریز خرد شده را نیز داخل کمی روغن تفت دهید.

در این مرحله داخل یک تابه یک قاشق غذا خوری روغن ریخته و مقداری زردچوبه به آن بیفزایید سپس کمی تفت داده و بعد همراه با آب جوش به مرغ بیفزایید و بگذارید تا مرغ کاملاً پخته شود.

حالا پیاز داغ هایی که کنار گذاشته بودید را همراه با ریواس تفت داده شده به مرغ افزوده و بعد از زمان پانزده دقیقه به آن جعفری و نعناع تفت داده بیفزایید.

در مرحله پایانی از طرز تهیه خورش ریواس پس از سی دقیقه خورش تان آماده است و به آن آب لیمو و آبغوره افزوده سپس حرارت را خاموش به همراه برنج نوش جان کنید.

آموزش تهیه خورش ریواس با مرغ

نکته : در صورت تمایل به استفاده از پودر سیر می توانید می توانید یک چهارم قاشق چای خوری پودر سیر را جایگزین یک حبه سیر کنید.

امیدواریم از تهیه خورش ریواس در منزل نهایت لذت را ببرید و اوقات خوب و خوشی را در کنار اعضای خود سپری کنید. به شما پیشنهاد می کنیم برای آموزش پخت خورشت های خوشمزه ایرانی به بخش انواع خورشت مراجعه نمایید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *