دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

با طریقه پخت کتلت رژیمی خوشمزه در ماهیتابه آشنا شوید

  • مرضیه نوروزیان
  • ۱ آذر ۱۳۹۹
  • ۰

بر خلاف تصور اغلب افراد، غذاهای رژیمی نیز غذاهای خوشمزه و دلچسبی می باشند که به راحتی نیز تهیه می گردند. اگر شما نیز به دنبال دستور تهیه غذای رژیمی خوش طعمی هستید این مطلب را از دست ندهید و با طرز تهیه کتلت رژیمی آشنا شوید.

کتلت از غذاهای ایرانی خوشمزه محسوب می شود که همراه انواع سبزیجات سرو می گردد. اکثر کتلت ها از گوشت قرمز و تخم مرغ تهیه می شوند و به این خاطر کلسترول بالایی دارند. آشنایی با طرز تهیه کتلت رژیمی به شما کمک می کند تا سرو کتلت های بدون کلسترول را تجربه کنید.

همانطور که گفتیم اغلب کتلت ها از جمله کتلت گوشت دارای کلسترول بالایی هستند و اگر شما رژیم غذایی خاصی را رعایت می کنید بهتر است به سراغ سبزیجات برای طبخ غذا بروید. کتلت عدس و کتلت سیب زمینی از جمله کتلت هایی هستند که می توانند بدون نگرانی برای افراد دارای کلسترول بالا نیز مورد استفاده قرار بگیرند. این دسته از عزیزان همچنین می توانند کتلت رژِیم را که با انواع سبزیجات تهیه می گردد تجربه نمایند. در ادامه روش پخت کتلت رژیمی با دستوری امتحان شده و عالی را معرفی می نماییم که امیدواریم برای همه شما عزیزان مفید باشد.

مواد لازم

  • ریحان و مرزه خشک شده: یک قاشق غذاخوری پودر شده
  • روغن کنجد: برای سرخ کردن
  • نمک، فلفل، زردچوبه و ادویه: به میزان لازم
  • پیاز: ۲ عدد
  • پودر سوخاری: ۲ قاشق غذاخوری
  • سیب زمینی: ۴ عدد متوسط

طرز تهیه کتلت رژیمی خوشمزه با سبزیجات

در دستور پخت کتلت رژیمی که در این مطلب ارائه می دهیم سعی شده، استفاده از مواد کلسترول دار را به حداقل برسانیم. برای سرخ کردن کتلت نیز از روغن کنجد استفاده می کنیم. روغن کنجد ضمن داشتن خواص فراوان، روغن سالم و مناسبی برای بیماران می باشد.

برای شروع پخت کتلت رژیمی, ابتدا سیب زمینی ها را بشویید و پوست بگیرید. در ادامه این سیب زمینی های پوست گرفته شده را رنده کنید. پیاز را نیز رنده کنید و به سیب زمینی اضافه کنید و هم بزنید.

سیب زمینی رنده شده

توجه داشته باشید که برای تهیه کتلت عمل مخلوط کردن بسیار مهم است. چون در این فرآیند مواد یک دست می شود و بافت منظم پیدا می کند. در مرحله بعدی طرز تهیه کتلت رژیمی نوبت به نمک، فلفل و ادویه می رسد. بعد از اضافه کردن ادویه جات، مواد را با هم خوب مخلوط کنید تا ادویه های اضافه شده جذب پیاز و سیب زمینی شوند.

میکی سیب زمینی رنده شده و ادویه

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

حالا از سبزی های معطر مانند ریحان و مرزه خشک در کتلت استفاده کنید. طعم فوق العاده این سبزی های معطر در کتلت رژیمی معجزه می کند. در ادامه پودر سوخاری را به سایر مواد اضافه کنید.

میکس مواد کتلت همه مواد را با هم مخلوط کنید و مخلوط را به درستی ورز دهید.

تابه ای مناسب برای سرخ کردن کتلت انتخاب کنید. روغن کنجد در آن بریزید. صبر کنید تا روغن داغ شود. در این زمان انتظار، گلوله کتلت خود را آماده کنید. به اندازه یک اسکوپ از مواد برداشته و در کف دست آن را پهن و یک دست کنید.

این گلوله های کتلتی را در روغن قرار دهید. بعد از ۳ دقیقه طرف دیگر کتلت را نیز برگردانید تا سرخ شود.

مراحل تهیه کتلت رژیمی

کتلت رژیمی شما در این مرحله آماده خوردن می شود. این کتلت ها را می توان مانند فلافل با سایر مخلفات از جمله کاهو، خیار شور، گوجه و سس نوش جان کرد.

طرز تهیه کتلت رژیمی

آموزش تهیه کتلت رژیمی

کتلت دارای انواع مختلفی است که یکی از انواع آن کتلت رژیمی سویا می باشد که از پرطرفدار ترین و خوشمزه ترین نوع کتلت های رژیمی می باشد که نحوه تهیه آن بسیار ساده و راحت است بنابراین، اگر به دنبال یک کتلت رژیمی هستید این کتلت گزینه بسیار مناسبی است، در ادامه مطلب دستور تهیه آن را به شما عزیزان آموزش خواهیم داد تا آن را تهیه و در کنار اعضای خانواده تان نوش جان کنید.

مواد لازم :

  • سویای ریز: سیصد گرم
  • سیب زمینی ریز رنده رنده شده : سه عدد
  • هویج ریز رنده شده : دو عدد
  • پودر کاری : یک قاشق غذا خوری
  • پیاز ریز رنده شده : یک عدد کوچک
  • آرد نخود : تقریبا صد و پنجاه گرم
  • روغن سرخ کردنی : به مقدار کافی
  • نمک و زردچوبه : به مقدار لازم

نحوه تهیه کتلت سویا رژیمی

نحوه تهیه :

در روش تهیه کتلت سویا رژیمی ابتدا سیب زمینی، سویا و پیاز را همراه با مقداری فلفل، نمک، ادویه کاری، زردچوبه و آرد نخود چی با هم ترکیب کرده سپس مخلوط را به خوبی با کمک دست ورز دهید تا یکدست شود.

حالا زمانی که مواد چسبندگی مورد نظرتان را پیدا کرد به اندازه یک توپ کوچک یا نارنگی برداشته و به شکل کتلت در آورید سپس روغن داخل تابه بریزید.

در مرحله پایانی کتلت سویا رژیمی، تابه را روی حرارت گذاشته و بعد از داغ شدن روغن، کتلت ها را داخل آن سرخ کنید و با سس کچاپ آن را نوش جان کنید.

روش تهیه کتلت سویا رژیمی

نکات تکمیلی :

۱. کتلت سویا را می توانید در وعده ناهار و شام میل کنید.

۲. این نوع کتلت خوشمزه را می توانید در ماه مبارک رمضان به عنوان سحری و افطاری نوش جان کنید.

۳. زمان آماده سازی مواد اولیه تقریبا پانزده دقیقه و زمان پخت و انتظار آن نیز پانزده دقیقه می باشد.

۴. مقدار مواد گفته شده برای شش نفر مناسب می باشد.

در این مطلب با طرز تهیه کتلت رژیمی آشنا شدید. امیدواریم این کتلت را در لیست برنامه غذایی خود قرار دهید و از طعم خوب آن لذت ببرید. در نهایت شما می توانید به منظور آشنایی با سایر مطالب مرتبط به لینک انواع کتلت در مجله آرگا می توانید مراجعه فرمایید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *