دسته ها
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

طرز تهیه رنگ موی گیاهی مشکی و روش استفاده از آن

  • ندا خوشرو
  • ۱ تیر ۱۳۹۹
  • ۰

در این مطلب با انواع روش های طبیعی برای رنگ موی گیاهی مشکی آشنا شدید که امیدواریم با کمک این دستورات و مواد طبیعی بتوانید موهایتان را به راحتی به رنگ مشکی در آوردید.

برای ایجاد تغییرات مثبت در چهره تان بهتر است موهایتان را با کمک انواع رنگ موهای شیمیایی و گیاهی رنگ بزنید. رنگ مو گیاهی مشکی از انواع رنگ موهای مناسب و ایده آل است و شما می توانید با کمک انواع روش ها و مواد طبیعی موهایتان را به ساده ترین روش ممکن مشکی کنید.

رنگ مو گیاهی مشکی زیبایی و جذابیت خاص خودش را دارد و اگر شما تمایل دارید موهایتان را بدون اینکه هیچگونه آسیبی رنگ بزنید بهتر است از رنگ موهای طبیعی و گیاهی استفاده کنید.

رنگ موی مشکی

انواع رنگ موی گیاهی مشکی

رنگ موی مشکی یکی از پرطرفدارترین و محبوب ترین رنگ موها در بین خانم ها است و اگر شما تمایل دارید سفیدی موهایتان کمتر به نظر برسد بهتر است از این رنگ مو زیبا برای رنگ کردن موهایتان استفاده کنید. در ادامه انواع روش های طبیعی برای رنگ کردن موها با رنگ مو گیاهی مشکی را در اختیار شما همراهان عزیز و گرامی قرار می دهیم.

مشکی کردن موها با مواد طبیعی

رنگ موی مشکی طبیعی

رنگ موی مشکی طبیعی براقی و درخشندگی خاص خودش را دارد و شما می توانید با انواع مواد گیاهی و طبیعی نظیر حنا و چای سیاه و حنای هندی و روناس و آبلیمو و روغن نارگیل موهایتان را به راحتی رنگ بزنید.

رنگ موی گیاهی مشکی

  •  آرون گروپس
۱. رنگ مو گیاهی مشکی با حنا و وسمه 
  • حنا: ۴ قاشق غذاخوری
  • وسمه : ۴ قاشق غذاخوری
  • آب جوش : ۱/۲ لیوان

روش تهیه رنگ مو 

ابتدا حنا را با آب جوش درون ظرف مناسبی مخلوط کنید و بعد از گذشت ۶۰ دقیقه با کمک حنا همه سر خود را ماساژ دهید و به مدت ۱۲۰ دقیقه صبر کنید. وسمه را به کمک مقداری آب خیس کنید و بعد از گذشت ۱۲۰ دقیقه موهایتان را با کمک آب ولرم بشویید و بعد از خشک کردن موها با کمک وسمه تمام سر را به خوبی ماساژ دهید و بعد از گذشت ۱۲۰ دقیقه موهایتان را با آب ولرم به خوبی بشویید.

رنگ کردن موها با حنا

۲. رنگ مو گیاهی مشکی با چای سیاه 

یکی از بهترین روش ها برای رنگ کردن موهای سفید استفاده از چای کیسه ای است و شما می توانید با کمک چای کیسه ای موهایتان را به راحتی مشکی کنید. برای رنگ کردن موها با چای کیسه ای چند عدد چای کیسه ای را درون مقداری آب بجوشانید سپس محلول چای را صاف کنید و محلول صاف شده را به همه قسمت های موهای خود بزنید. توجه داشته باشید که برای رسیدن به نتیجه دلخواه بهتر است هفته ای دو بار از این روش برای رنگ کردن موهای خود استفاده کنید سپس موهایتان را با آب سرد بشویید.

رنگ کردن موها با چای کیسه ای

۳. رنگ مو گیاهی مشکی با حنای هندی 

برای داشتن موهای مشکی و براق حنای هندی و آبلیمو و کشک و پودر قهوه را درون یک ظرف پلاستیکی و یا استیل به خوبی مخلوط کنید و مخلوط را هم بزنید تا خمیری یکدست و غلیظ بدست آید سپس موهایتان را با کمک این ترکیب رنگ بزنید.

رنگ موی زیبا و شیک مشکی

توجه داشته باشید که قهوه باعث از بین رفتن قرمزی حنا می شود بنابراین می توانید در این ترکیب رنگ موی گیاهی به اندازه دلخواه خود از قهوه استفاده کنید.

 رنگ کردن موها با حنا

۴. رنگ مو مشکی گیاهی تیره با روناس 

برای تهیه این رنگ موی گیاهی ابتدا چهار قاشق غذاخوری روناس و سه لیوان آب را درون ظرفی مناسب بریزید سپس ظرف را روی حرارت گاز قرار دهید تا به دمای جوش برسد و بعد از رسیدن محلول به دمای جوش آن را از روی حرارت گاز بردارید و اجازه دهید تا محلول روناس سرد شود سپس به کمک آن موهایتان را ماساژ دهید.

مشکی کردن موها با روناس

۵. رنگ مو مشکی گیاهی با آب لیمو و روغن نارگیل

از زمان های گذشته تا به امروز از این ماسک مو گیاهی برای مشکی کردن موها و از بین بردن شوره سر و تقویت ریشه موها استفاده می شود.
برای تهیه این رنگ مو به اندازه دلخواه خود مقداری روغن نارگیل را درون یک ظرف مناسب بریزید و ظرف را روی حرارت گاز قرار دهید تا روغن نارگیل گرم شود سپس آب نصف لیمو را بگیرید و آبلیموی تازه را با روغن نارگیل به خوبی مخلوط کنید و ماسک مو را به همه قسمت های موی خود بمالید و سرتان را ماساژ دهید تا موهایتان به طور طبیعی مشکی و خوشرنگ شود.

رنگ کردن موها با روغن نارگیل و آبلیمو رنگ مو گیاهی مشکی

۶. رنگ موی مشکی با کنجد سیاه

کنجد سیاه دارای مقادیر فراوانی مواد مغذی و ویتامین است که به مشکی کردن موها کمک زیادی می کند بنابراین کنجد سیاه را خیس کرده سپس داخل مخلوط کن قرار دهید تا کاملا له شود حالا خمیر به دست آمده از آن را به موهایتان بزنید، استفاده از این روش علاوه بر سیاه کردن موها به تقویت و رشد موها نیز کم زیادی می کتد.

۷. مشکی شدن مو با انبه 

شاید با گفتن اینکه انبه از دیگر روش های گیاهی جهت رنگ کردن مو می باشد کمی تعجب کرده باشید می توانید چند انبه نارس را پوست کنده سپس چند برگ انبه را داخل مخلوط کن قرار داده تا له شود، مواد به دست آمده را در برابر نور خورشید قرار دهید و از آن استفاده کنید.

روش های گیاهی برای مشکی کردن مو ها

نکات مهم در رابطه با استفاده از رنگ گیاهی

۱. قبل از اینکه تمام موهایتان را رنگ کنید قسمت کوچکی از موهایتان را رنگ کنید و در صورت رضایت می توانید تمام موهایتان را رنگ کنید.

۲. کیفیت، میزان مواد، تازگی گیاه، روش تهیه مواد، جنس مو و همچنین مدت زمان ماندن مخلوط بر روی مو در افراد با یکدیگر متفاوت است.

۳. مدت زمان نگه داشتن رنگ بر روی مو بسته به جنس مو دارد.

۴. به منظور گرفتن بهترین نتیجه از رنگ کردن مو بهتر است شرایط دمای محیط به دمای بدن یعنی ۳۷ درجه سانتی گراد نزدیک باشد.

۵. در صورتی که موهای خشک و شکننده ای دارید در زنان استفاده از حنا می توانید زرده تخم یا روغن زیتون را نیز به آن اضافه کنید.

طرز تهیه رنگ مو گیاهی

در این مطلب انواع رنگ موی مشکی گیاهی را در اختیار شما عزیزان قرار دادیم که امیدواریم با کمک این روش های طبیعی و بدون ضرر بتوانید تغییرات مثبتی را در رنگ موهای خود ایجاد کنید. در صورت تمایل می توانید برای مشاهده انواع فرمول رنگ مو شیمیایی و رنگ موهای گیاهی به بخش رنگ مو مجله آرگا مراجعه کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *