دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

معرفی و روش تهیه ماسک صورت با ماست برای حفظ و افزایش زیبایی

  • مهلا بستگان
  • ۷ مرداد ۱۳۹۶
  • ۰

همه ی ما به دنبال پوستی زیبا و بدون نقص هستیم تا به جذابیت چهره بیفزاییمد و می کوشیم حد الامکان این زیبایی را با استفاده از مواد طبیعی به دست آوریم . ماسک صورت با ماست یکی از بهترین و پرطرفدارترین ماسک های زیبایی است که ما تجربه آن را به شما پیشنهاد می کنیم .

ماست یک فراورده ی لبنی به دست آمده از شیر است که علاوه بر فواید خوراکی، خاصیت های فراوانی برای پوست نیز دارد که از جمله آن ها می توان به از بین بردن جای جوش و لک، جوانتر کردن پوست، آبرسانی به پوست، مرطوب کنندگی پوست، از بین بردن قرمزی و درمان التهاب پوست، کم کردن سیاهی دور چشم اشاره کرد. از این رو ماسک ماست از پرطرفدارترین ماسک های زیبایی است که در این مقاله به معرفی تعدادی از آنا می پردازیم.

انواع ماسک صورت با ماست :

تهیه ماسک ماست به راحتی در منزل انجام می گیرد از این رو اغلب افراد تمایل زیادی به استفاده از آن دارند. همانگونه که می دانید ماسک ماست تنوع بالایی دارد و از ترکیب ماست با دیگر مواد مفید تهیه می شود که هر یک خواص متعددی دارند. در ادامه به معرفی انواع مختلف ماسک صورت خانگی ماست می پردازیم که با توجه به نوع پوست صورتتان می توانید بهترین ماسک را از این لیست تهیه نموده و مورد استفاده قرار دهید.

ماسک صورت با ماست

  1. ماست به همراه آرد عدس و پوست رنده شده ی پرتقال برای براق کنندگی و روشنی و تازگی پوست مفید است.
  2. برای پوست های خسته و گرفته ترکیب پودر کاکائو و عسل با ماست به نسبت (۱:۱:۴ ) به مدت پانزده تا بیست دقیقه مناسب می باشد.
  3. برای بر طرف کردن چربی پوست ماست کم چرب را با چند قطره آبلیمو مخلوط کنید و از آن استفاده کنید .
  4. برای از بین بردن خشکی پوست صورت میتوان ماست پر چرب را با افزودن چند قطره آبلیمو آماده کرد و از آن بهره برد.
  5. ترکیب ماست با گریپ فروت یا پرتقال مناسب پوست های پیر می باشد .
  6. برای بر طرف کردن جوش صورت ماست و عسل را باهم مخلوط کنید و استفاده نمایید.
  7. اگر خواهان پوستی شفاف هستید ماسک ماست که از مخلوط شدن ماست به همراه یک قاشق غذا خوری جو دو سر و عسل به دست می آید را به مدت پانزده دقیقه امتحان کنید.
  8. یک قاشق غذا خوری پودر کاکائو و عسل به همراه ماست برای محکم سازی پوست مناسب است . این ترکیب را به مدت بیست دقیقه روی صورتتان بگذارید و سپس پوست صورت را با آب گرم شستشو دهید.
  9.  از ترکیب یک قاشق غذا خوری عسل و گلاب با ماست برای درخشان کردن پوست صورت استفاده نمایید و به آرامی پوست را ماساژ دهید و بعد از بیست دقیقه آبکشی نمایید.
  10. برای اینکه پوست صورتتان روشن شود آب لیمو ترش را با ماست مخلوط کنید و اجازه دهید به مدت بیست دقیقه روی صورتتان بنشیند بعد از اینکه کاملا خشک شد آن را بشویید و بعد از خشک کردن صورتتان با کرم مرطوب کنید .
  11.  اگر به دنبال از بین بردن لک صورت با ماست هستید، می توانید ماست و خیار را با هم میکس کنید به مدت پانزده دقیقه روی صورتتان بگذارید و بعد از گذشت این زمان پوست را با آب گرم بشویید .
  12. ماست و توت فرنگی را در مخلوط کن با هم میکس کنید و به مدت پانزده دقیقه روی صورتتان بگذارید که سبب شفاف شدن پوست و تمیز شدن منافذ پوست می گردد .

ماسک صورت با ماست

ماسک صورت با ماست

با انواع مختلف ماسک ماست آشنا شدید پیشنهاد می کنیم برای مطالعه و آشنایی بیشتر با دیگر ماسکهای صورت برای انواع پوست بر روی ماسک طبیعی کلیک نموده و از دیگر مطالب منتشر شده در مجله آرگا در این زمینه دیدن نمایید.

  •  آرون گروپس

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *